ok het word voor mij nog net iets mysterieuzer, ik krijg hem makkelijk in het rode en behoorlijk hard ook. Ik heb geen enkele informatie over de auto en zijn historie maar zover ik weet is hij niet getuned, hij kwam maar net als winnaar uit de bus tegen een 8v gti 2.0 die op 116pk staat. Bij het echt hard rijden is het ook zaak goed op te letten, je trapt hem namelijk zo het rode in (als je gas ineen keer vol trapt zal hij binnen 2 seconden het rode vlak halen). Het is ook erg lastig de turbo voluit te gebruiken omdat hij er aan het eind (voorbij het rode en soms dus ook ervoor) eruit knalt. Als ik flink wil accelereren kan ik niet gewoon plankgas geven maar zal de turbodruk altijd precies onder het rode lijntje moeten houden.... ik dacht dat dit normaal was

. Mocht ik er dus inderdaad naast zitten en hoort het niet zo dan zou het in mijn visie ook niet aan een lek kunnen liggen, een lek zou juist moeten zorgen dat je hem niet ophoog krijgt omdat de druk constant kan ontsnappen ... of beredeneer ik dit verkeerd ? iig bedankt voor de reacties, hij gaat de 30ste bij de dealer op de brug en khoop eigenlijk voor die tijd toch iets gevonden te hebben, zal wat centen schelen
voor de tuners, ik heb veel positieve verhalen gehoord over de richmod, is wel engels fabrikaat maar klonk erg aanlokkelijk (zker voor die prijs +- 80 pond)
*edit*
iemand op een engels forum had precies hetzelfde probleem en dit was de oplossing, even proberen dan maar:
Fixed it. Red pipe from the solenoid had a big hole in it, where the heater pipe had rubbed against it (and melted it, I guess).