Hallo mede-forummers,
Ik heb diverse topics doorgespit en veelvuldig de zoekfunctie gebruikt maar heb geen duidelijke uitleg (liefst Jip & Janneke-taal) over hoe de TCM TMC op de RTI precies werkt. Heb alle handleidingen, maar ook hier kom ik niet uit.
Wie kan me stap voor stap uitleggen hoe ik of wat ik precies moet instellen om de TCM TMC werkend te krijgen. Welke functies moeten op de RTI/HU803 ingeschakeld zijn?
Het gaat hier om een RTI unit i.c.m. een HU803 in een Volvo V70 (2001)
Werking TMC op RTI icm HU803
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@Bumme,
Bedoel jewellicht TMC? (Verkeersinformatie?)
Groet
Bob
Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- Bumme
- 1st Gear member
Ja, sorry. Ik bedoel idd TMC (verkeersinfo)VolvoTech schreef:@Bumme,
Groet
Bob
Wie kan me helpen?
Volvo V70 2.4T / Automaat / Antraciet / Vol leder / 17"; Thor / RTI navigatie / Volvo telefoon / Headunit HU-803
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@bumme,
De TMC werkt bijna volledig automatisch.
Je kunt eventueel een zender zoeken (duurt even!) en die gebruiken voor TMC ontvangst. HU hoef je niets aan te doen.
Werkt eea niet?
De TMC werkt bijna volledig automatisch.
Je kunt eventueel een zender zoeken (duurt even!) en die gebruiken voor TMC ontvangst. HU hoef je niets aan te doen.
Werkt eea niet?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Bumme
- 1st Gear member
Dat weet ik dus niet, want ik krijg steeds het bericht 'geen verkeersinformatie beschikbaar' (ook al eens in andere topic besproken)VolvoTech schreef:@bumme,
Werkt eea niet?
Hoe weet ik zeker dat eea werkt. Ik kom er niet uit.
Volvo V70 2.4T / Automaat / Antraciet / Vol leder / 17"; Thor / RTI navigatie / Volvo telefoon / Headunit HU-803
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ten eerste kun je je zoom even helemaal "uit" zetten.
Dit maakt dat alle tmc berichten die beschikbaar zijn verwerkt worden.
(ingezoomed op klein stukje, dan ook alleen die gegevens, of de gegevens van je route beschikbaar).
Ten tweede kun je de TMC even naar een zender laten zoeken via het menu verkeersinformatie. (handmatig afstemmen).
(en dit zoeken kan even duren!)
Groet
Bob
(ingezoomed op klein stukje, dan ook alleen die gegevens, of de gegevens van je route beschikbaar).
Ten tweede kun je de TMC even naar een zender laten zoeken via het menu verkeersinformatie. (handmatig afstemmen).
Groet
Bob
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Bumme
- 1st Gear member
Bob,VolvoTech schreef:Ten eerste kun je je zoom even helemaal "uit" zetten.
Groet
Bob
Heb zoom gezet op 60km (kan hem volgens mij niet echt uit zetten) Handmatig gezocht naar TMC zenders en dan geeft hij maar 1 zender weer namelijk 102,7 (Radio 538)
Als ik dan de navigatietoetsen (up/down/left/right) indruk geeft hij nog steeds de melding 'geen verkeersbericht beschikbaar' ???!!!???
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dat kan natuurlijk best, was ook geen aanleiding toe vanmiddag 
Probeert het door de week eens. 's-ochtends tijdens de spits, dan moet je wel wat krijgen. Zender die gevonden wordt is in theorie gewoon goed.

Probeert het door de week eens. 's-ochtends tijdens de spits, dan moet je wel wat krijgen. Zender die gevonden wordt is in theorie gewoon goed.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Bumme
- 1st Gear member
Ik zal morgenvroeg en maorgenavond eens weer proberen en laat dan hier even weten !!VolvoTech schreef:Dat kan natuurlijk best, was ook geen aanleiding toe vanmiddag
Edit:
21-07-2008 08:30 uur
Handmatig zoeken - melding 'geen TMC-kanalen beschikbaar'?!?
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Bij mij werkte het deze week vanzelf. Heb er niks voor hoeven in te stellen. Volgens mij gebruikte de radio de zender Sky Radio.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
De ontvangst van TMC informatie is niet overal in Nederland zo goed. Dit is echt regiogebonden heb ik gemerkt.
Er is in dit topic al duidelijk hoe je dus je TMC zender moet vinden en dan op "ENTER" drukken om hem te gebruiken. Daarna kan je met Nederland volledig in beeld op je scherm de beschikbare file informatie zien. Mocht je geen TMC zender kunnen ontvangen, controleer dan of er rechts achterin de koferbak, onder de achterlichten een groen plat vierkant zit. Deze maakt gebruik van de antenne in de bumper en zorgt voor de TMC ontvangst.
Je kan dit ook zien aan de aparte glasvezelkabel die achterop de navigatie unit zit.
Er is in dit topic al duidelijk hoe je dus je TMC zender moet vinden en dan op "ENTER" drukken om hem te gebruiken. Daarna kan je met Nederland volledig in beeld op je scherm de beschikbare file informatie zien. Mocht je geen TMC zender kunnen ontvangen, controleer dan of er rechts achterin de koferbak, onder de achterlichten een groen plat vierkant zit. Deze maakt gebruik van de antenne in de bumper en zorgt voor de TMC ontvangst.
Je kan dit ook zien aan de aparte glasvezelkabel die achterop de navigatie unit zit.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Bumme
- 1st Gear member
Nou vanmorgen handmatig een zender gezocht, kaart uitgezoomt (60km) en kreeg drie meldingen tussen Amsterdam en Rotterdam. Dit waren dan alleen politiecontroles en geen file meldingen. Rij zelf in de regio Zuid-oost Drenthe!
Vreemd vind ik toch wel dat ik elders op de kaart geen meldingen kreeg. Had verwacht dat over de hele kaart meldingen zouden komen te staan!
De zender die ik gekozen had was 102.7 (radio 538)
Zou dit met de radiostation te maken hebben dat ik maar zo weinig meldingen op de kaart zie?
En moet je het radiostation ook blijven gebruiken op de radio of kan je ook een andere zender luisteren terwijl de RTI de TMC upgrade adv handmatig gekozen station?
Vreemd vind ik toch wel dat ik elders op de kaart geen meldingen kreeg. Had verwacht dat over de hele kaart meldingen zouden komen te staan!
De zender die ik gekozen had was 102.7 (radio 538)
Zou dit met de radiostation te maken hebben dat ik maar zo weinig meldingen op de kaart zie?
En moet je het radiostation ook blijven gebruiken op de radio of kan je ook een andere zender luisteren terwijl de RTI de TMC upgrade adv handmatig gekozen station?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Nou, ik kan je verklappen dat er vanmorgen ook bijna niets te doen was op de weg.
Het feit dat je de politie controles hebt ontvangen (ook TMC) betekent dat de boel gewoon werkt!
Groet!
Het feit dat je de politie controles hebt ontvangen (ook TMC) betekent dat de boel gewoon werkt!
Groet!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Bumme
- 1st Gear member
Geweldig, aan allen bedankt voor jullie hulp \:D/VolvoTech schreef: Het feit dat je de politie controles hebt ontvangen (ook TMC) betekent dat de boel gewoon werkt!
Groet!
:hello2:
- AlbertS80
- 3rd Gear member
Aanvullend heb ik een vraagje over de RTI in mijn Xc70 (met DVD's).
Dinsdag haal ik de nieuwste kaarten op bij de dealer. In september ga ik naar Frankrijk. Is het nu zo dat de RTI daar volautomatisch de verkeersinformatie ophaalt? Of moet ik dan de ontvangstfrequentie in Frankrijk veranderen? Hij werkt nu goed en staat op ontvangst 'Radio 1'.
Bedankt alvast.
Albert
Dinsdag haal ik de nieuwste kaarten op bij de dealer. In september ga ik naar Frankrijk. Is het nu zo dat de RTI daar volautomatisch de verkeersinformatie ophaalt? Of moet ik dan de ontvangstfrequentie in Frankrijk veranderen? Hij werkt nu goed en staat op ontvangst 'Radio 1'.
Bedankt alvast.
Albert
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
XC70, 2.5T, My 2003
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
De RTI kiest automatisch een willekeurig goed ontvangend TMC station. Ook in NL kan de RTI dus wisselen van station. Dit gebeurt veelal zonder dat je het door hebt..
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- AlbertS80
- 3rd Gear member
Dank voor je antwoord Arjen. Dus ook in Frankrijk haalt de RTI volautomatisch de verkeersinfo op. Begrijp ik dat goed?
Met vriendelijke groet,
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
XC70, 2.5T, My 2003
- 480S60