Hoi,
Ik heb een nieuwe (tweedehands, uit de sloop) teller-unit moeten plaatsen in mijn phase 1. Nu had ik tevoren 267000km en staat op deze 'maar' 215000km.
Hoe wordt de afgelegde weg geregistreerd door de teller-unit? Is dit dmv een puls-signaal? en zo ja, op welk kabeltje kan ik die dan vinden?
Ik zou zo willen proberen de km-stand op te krikken naar de waarde die ik voordien had.
Ik heb een hoop electronische spullen die mij daarbij zouden kunnen helpen (functiegenerator en dergelijke) en ben niet vies wan wat electronica-werk.
Alvast bedankt!
kilometerstand aanpassen in tellers
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
je kunt ook bij NAP aangeven dat er een andere teller in gekomen is. Dan hou je die 215000 en kom je niet in de problemen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- modiniro
- 2nd Gear member
Hallo,
het kombi instrument krijgt van de ABS unit een wheel rotation counter puls.
De kombi telt deze pulsen.
In het geheugen van de kombi zit een omrekening naar afgelegde weg per
1000 pulsen.
Deze afgelegde weg wordt versleuteld en gecodeerd opgeslagen in de EEPROM en is slechts 1 maal te overschrijven, mits de totaalstand niet
hoger is dan 500km.
je kunt het puls signaal simuleren en zo de teller laten lopen (alleen oplopend). Stuur me dan even een berichtje dat krijg je de info.
Groeten,
Rob
het kombi instrument krijgt van de ABS unit een wheel rotation counter puls.
De kombi telt deze pulsen.
In het geheugen van de kombi zit een omrekening naar afgelegde weg per
1000 pulsen.
Deze afgelegde weg wordt versleuteld en gecodeerd opgeslagen in de EEPROM en is slechts 1 maal te overschrijven, mits de totaalstand niet
hoger is dan 500km.
je kunt het puls signaal simuleren en zo de teller laten lopen (alleen oplopend). Stuur me dan even een berichtje dat krijg je de info.
Groeten,
Rob