Carkit Parrot 6100 zelf inbouwen in S40

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
s40 2.0D oct '04
Starter

In mijn S40 uit oct. 2004 met high performance audio wil ik de Parrot 6100 inbouwen. Aangezien er al een nokia carkit in de auto zat, dacht ik dat er al ISO stekkers aanwezig zouden zijn. Helaas was dit niet zo. Wel was er een mute box, voor een s70, en daarop alleen de rechtervoorspeaker aangesloten. De draden van de rechtervoorspeaker zijn doorgeknipt en er zitten schoentjes op.....
Het rare is dat de radio uit gaat bij een telefoon gesprek terwijl de andere speakers niet op de mute box zijn aangesloten. Het lijkt er dus op dat de versterker dan misschien toch een mute functie heeft.

Ik heb diverse sites afgezocht maar kom niet er helemaal hoe ik nu mijn carkit moet aansluiten. Het liefst gebruik ik de "line-in" aansluiting maar die zit niet op deze versterker, het signaal is digitaal via glasvezel.
Wat een oplossing zou zijn is de luidspreker stekkers om te zetten naar ISO, ISO vervolgens 5 meter te verlengen naar voren, de versterker zit achterin, en dan aan te sluiten op de parrot. Hierbij vraag ik mij 2 dingen af:
Werkt de mute functie dan?
Wordt de kwaliteit van het geluid niet veel slechter door de 10m (heen en terug) ISO verleng kabel?
Is de versterking van de carkit voldoende, je er MP3 mee streamen?

Heeft iemand hier ervaring mee?
440 2.0 aut. '97
s40 2.0D '04
440 1.8 '96
enzoman
2nd Gear member

Er zit waarschijnlijk een AEM ingebouwd, dit is een achteraf inbouw canmodule die het massasignaal v/d carkit omschakeld naar een cansignaal.

Je kunt deze rechts achterin vinden. Om de parrot in te bouwen kun je het beste de orginele bedrading weer herstellen en een iso adapterkabel monteren.

Suc6...
s40 2.0D oct '04
Starter

Bedank voor je antwoord.

Lijkt er inderdaad op dat ik geluk heb en dat een AEM is ingebouwd.

Is het mogelijk via deze AEM een line-in van de carkit aan te sluiten?

Zo niet kan ik dan het beste de ISOkabels verlengen naar voren of de parrot en microfoon kabels naar achteren?
440 2.0 aut. '97
s40 2.0D '04
440 1.8 '96
enzoman
2nd Gear member

Een line in is er niet, ik bouw altijd de carkit achterin bij de versterker en verleng de display en mic kabel naar voor. Wij hebben daar setjes voor op het werk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
s40 2.0D oct '04
Starter

Wederom bedankt voor je antwoord.

Op de parrot MK6100 zit een andere stekker met 4 pinnen zonder de microfoon. Verder heeft de 6100 een dubbele microfoon, maar daar kan ik zelf wel een kabel voor maken.

Stel dat ik alle kabels heb, hoe moet ik de mute dan aansluiten. Zo te zien aan de ISO2CAR is deze niet op de ISO aangeloten.
440 2.0 aut. '97
s40 2.0D '04
440 1.8 '96
enzoman
2nd Gear member

Mutekabel komt uit de mutebox van de parrot, een gele. Deze sluit je aan op de kabel die naar de aem loopt. Officieel heb je deze niet nodig maar je heb hem er nu toch in zitten dus...

Succes
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”