Eerder heb ik al een topic geplaatst over problemen van me auto, en advies opgevolgd. Rotor, verdeelkap, bougiekabels en bougies vernieuwd. Tevens compressie gemeten: 116, 114, 118, 119. En ontsteking was volgens de verkoper pas geleden opnieuw afgesteld (ofzoiets.)
En ik heb standaard 25 liter brandstof in me benzinetank, en rij er 1 a 2x per maand op (300km)
Maar de reparatie is nu 2 weken geleden en de verbeteringen zijn niet verbijsterend. Problemen nu zijn:
Code: Selecteer alles
- Bij gas loslaten en uit laten rijden in versnelling: dan voel je een soort duw, heel kort. Alsof het motorblok een klap krijgt. Dit is niet direct, pas als het toerental even gedaalt is, maar nog niet zover om terug te schakelen.
- Als je van 80 (of hoger) naar 50km toe moet, heeft de motor enorm veel moeite om te blijven draaien. Toerental zakt enorm.
- Bij het gasgeven, na het uitrijden en terugschakelen, wil ze soms nog wel eens inhouden voor een kleine seconde.
- M'n toerental is bij stationair draaien redelijk laag. De 3 lampjes rechsonder in het dashboard zie je dan lichtjes branden.
- Starten lukt bijna niet in 1x. Ook als je wat gas bijgeeft, valt de motor daarna weer uit. Toerental stort omlaag. Als de motor warm is, start ie in 1x. Zonder probleem en gas bijgeven.
Helaas geen toerenteller in de auto dus ik heb geen precieze getallen.
440 1.8i, LPG/benz, '94, 200dkm.
De Volvo dealer stelt wel dingen voor, maar dat begint een complete 440 te worden.
Hopelijk hebben jullie wat betere tips.
Alvast bedankt.
Remy_W