Laag toerental probleem? ('94)

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Remy_W
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo!

Eerder heb ik al een topic geplaatst over problemen van me auto, en advies opgevolgd. Rotor, verdeelkap, bougiekabels en bougies vernieuwd. Tevens compressie gemeten: 116, 114, 118, 119. En ontsteking was volgens de verkoper pas geleden opnieuw afgesteld (ofzoiets.)
En ik heb standaard 25 liter brandstof in me benzinetank, en rij er 1 a 2x per maand op (300km)

Maar de reparatie is nu 2 weken geleden en de verbeteringen zijn niet verbijsterend. Problemen nu zijn:

Code: Selecteer alles

- Bij gas loslaten en uit laten rijden in versnelling: dan voel je een soort duw, heel kort. Alsof het motorblok een klap krijgt. Dit is niet direct, pas als het toerental even gedaalt is, maar nog niet zover om terug te schakelen. 

- Als je van 80 (of hoger) naar 50km toe moet, heeft de motor enorm veel moeite om te blijven draaien. Toerental zakt enorm. 

- Bij het gasgeven, na het uitrijden en terugschakelen, wil ze soms nog wel eens inhouden voor een kleine seconde. 

- M'n toerental is bij stationair draaien redelijk laag. De 3 lampjes rechsonder in het dashboard zie je dan lichtjes branden. 

- Starten lukt bijna niet in 1x. Ook als je wat gas bijgeeft, valt de motor daarna weer uit. Toerental stort omlaag. Als de motor warm is, start ie in 1x. Zonder probleem en gas bijgeven.
Sinds November, dat ik de auto heb, heeft 4x het lambda (groen) lampje gebrand. Laatste keer was zo'n 3 weken geleden na heel slecht starten.
Helaas geen toerenteller in de auto dus ik heb geen precieze getallen.

440 1.8i, LPG/benz, '94, 200dkm.

De Volvo dealer stelt wel dingen voor, maar dat begint een complete 440 te worden.
Hopelijk hebben jullie wat betere tips.
Alvast bedankt.

Remy_W
Frumpy
5th Gear member

Welk onderdeel het precies was, weet ik niet meer. Ik dacht gasklephuis of luchtmassameter.
Bij mij was die behoorlijk vervuild, en had bij het gas loslaten dezelfde klachten, en een lager toerental. Nadat dit onderdeel gereinigd was, liep alles weer als nieuw. Ik heb welliswaar een S80, maar het zou wellicht een mogelijkheid kunnen zijn. Het principe is denk ik hetzelfde.
HANS144
2nd Gear member
Contacteer:

Of hij staat gewoon veel te zuinig afgesteld!!!
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”