ACC & Flexi Fuel 85

Plaats reactie
Harlem_guy
2nd Gear member

Waarde forum-leden,

ik rijd al sinds enige tijd in mijn S40 2,4i Summum automaat rond (04-06) en tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen. Maar intussen begint het toch een beetje te kriebelen vooral als ik naar de mooie S80 kijk....

Een feature die me vooral aanspreekt is de ACC (adaptive cruise control) maar ik lees op de Volvo site dat deze voorziening op zo'n beetje alle motoriseringen kan worden geleverd maar niet op de 2.5T en dat is nu net de motor die ik graag zou willen hebben.

Heeft iemand hier wellicht een verklaring voor? Wat nog mooier zou zijn natuurlijk is dat als iemand mij wellicht zou kunnen vertellen wanneer de ACC wel in de 2.5T zou kunnen worden geleverd! :)

Ik zie overigens op de car configurator dat je ook kan kiezen voor een Flexi Fuel E85 versie van deze motor. Klopt het dat dit type motor ook prima beschikt is voor het laten inbouwen van gas? Ik weet dat je zo'n beetje alle motoren op gas kan laten overzetten maar dat je uiteindelijk problemen kan gaan krijgen i.v.m. de hogere verbrandingstemperaturen van gas t.o.v. normale benzine.

But having said all that... ik ben maar een eenvoudige particuliere rijder dus ik moet wel een beetje op de centjes letten dus wellicht dat ik ga wachten op de nieuwe S60 die ongetwijfeld ook voorzien kan worden van allerlei mooie en nuttige features. Ik heb echter nog niet veel op het internet kunnen vinden wanneer de nieuwe generatie S60 op de markt komt. Is hier al het een en ander van bekend wellicht?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord!

Harlem guy
Plaats reactie

Terug naar “S80”