Hallo,
Zit er aan te denken een V 40 te kopen uit bouwjaar 2000-2002.
Heeft de V 40 drie driepunts gordels achterin?
Verder, moet ik nog ergens op letten bij een V40, km stand tussen de 100.000 en 120.000km op LPG G3?
Van een inbouwstation hier begreep ik dat V40's over het algemeen goed lopen op LPG...
Alvast bedankt!
V40 drie driepunts gordels achterin?
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Ja.Opa Arie schreef:Heeft de V 40 drie driepunts gordels achterin?
Voor je LPG vraag moet je veen zoeken op het forum, daar is al heel veel over geschreven. Het komt er op neer dat het prima kan, mits goed onderhouden. De bouwjaren die jij noemt hebben geen hydraulische klepstoters meer en dat kan betekenen dat er kleppen gesteld moeten worden of eventueel zelfs een koprevisie uitgevoerd moet worden.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26.01.2006 - 14:43
ok thanks voor de info. Heb idd even op lpg gezocht, wat mij uiteindelijk het meest safe lijkt is dan een V40 Bi fuel, vanwege de aangepaste cylinderkop door Volvo.
Is die cylinderkop overigens het enige verschil tussen een bi fuel en een achteraf ingebouwde G3 installatie?
Wat is de gemiddelde levens verwachting van een gewone G3 in een V40 zonder aangepaste cylinderkop? Iemand een idee?
Is die cylinderkop overigens het enige verschil tussen een bi fuel en een achteraf ingebouwde G3 installatie?
Wat is de gemiddelde levens verwachting van een gewone G3 in een V40 zonder aangepaste cylinderkop? Iemand een idee?
- JosB
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 27.12.2005 - 15:40
- Locatie: Eindhoven
Even tussendoor,Opa Arie schreef:Hallo,
Zit er aan te denken een V 40 te kopen uit bouwjaar 2000-2002.
Heeft de V 40 drie driepunts gordels achterin?
Verder, moet ik nog ergens op letten bij een V40, km stand tussen de 100.000 en 120.000km op LPG G3?
Van een inbouwstation hier begreep ik dat V40's over het algemeen goed lopen op LPG...
Alvast bedankt!
De V40 heeft in het midden van de achterbank geen 3 puntsgordel maar alleen een heupgordel.
JosB
Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.
vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.
Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.
vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.
Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
Nou, ik heb een S40 en een V40 gehad en die hadden allebei drie driepuntsgordels op de achterbank. En die auto's waren van '97. Niet waarschijnlijk dat dat op latere modellen is afgeschaft.
- HMG
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
- Locatie: Veynes
Allemaal een 3 punts, zeker weten!JosB schreef:Even tussendoor,Opa Arie schreef:Hallo,
Zit er aan te denken een V 40 te kopen uit bouwjaar 2000-2002.
Heeft de V 40 drie driepunts gordels achterin?
Verder, moet ik nog ergens op letten bij een V40, km stand tussen de 100.000 en 120.000km op LPG G3?
Van een inbouwstation hier begreep ik dat V40's over het algemeen goed lopen op LPG...
Alvast bedankt!
De V40 heeft in het midden van de achterbank geen 3 puntsgordel maar alleen een heupgordel.
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ik heb een v40 uit 2004 gehad en die had ook 3 driepunts gordels.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
De Bi-Fuel is de beste keus. Deze motor is volledig berekend op LPG, ook het motormanagement is aangepast op deze brandstof. Verder is alle af fabriek ingebouwd, dus degelijk en probleemloos. Er zit een Necam installatie in die een aantal veel voorkomende problemen (bij andere merken) niet heeft, zoals bijvoorbeeld het drooglopen van de gaspomp (die dan kapot kan gaan). Bij een lege LPG tank schakelt de auto automatisch over op benzine.
Mijn Bi-Fuel (bj. 2002, 85.000 km) schakelt over op gas zonder dat ik dit merk, ik hoor alleen dat de gaspomp inschakelt. Ik rij met een stevig rijgedrag gemiddeld 1:10, ook nu in de koude wintermaanden.
1 minpuntje: ze zijn heel moeilijk te vinden, zeker met een lage km stand.
Mijn Bi-Fuel (bj. 2002, 85.000 km) schakelt over op gas zonder dat ik dit merk, ik hoor alleen dat de gaspomp inschakelt. Ik rij met een stevig rijgedrag gemiddeld 1:10, ook nu in de koude wintermaanden.

1 minpuntje: ze zijn heel moeilijk te vinden, zeker met een lage km stand.

Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26.01.2006 - 14:43
Bi fuel gaat idd ook mijn voorkeur naar uit maar zoals je al zegt, ze zijn moeilijk te krijgen met lage km stand..ik zoek er eentje tot maximaal ongeveer 120000km.
Heb nog es even nagevraagd bij gasinbouwgarage, volgens hen is een aangepaste cylinderkop niet nodig bij een achteraf omgebouwde V40, behalve bij V40's uit modeljaar 2005.
Zijn er mensen met achteraf ingebouwde LPG die hier nog iets over te zeggen hebben? :?:
Heb nog es even nagevraagd bij gasinbouwgarage, volgens hen is een aangepaste cylinderkop niet nodig bij een achteraf omgebouwde V40, behalve bij V40's uit modeljaar 2005.
Zijn er mensen met achteraf ingebouwde LPG die hier nog iets over te zeggen hebben? :?:
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26.01.2006 - 14:43
ok thanks..
Mmmm geeft niet echt een positief gevoel, zo'n inbouwgarage die waarschijnlijk dus niet correcte info geeft..
Ik heb een V40 gezien met gas er al in uit januari 2001, hoe kan ik zien of te weten komen wat voor variant qua klepstoters dit is?
alsvast wederom bedankt!
Mmmm geeft niet echt een positief gevoel, zo'n inbouwgarage die waarschijnlijk dus niet correcte info geeft..
Ik heb een V40 gezien met gas er al in uit januari 2001, hoe kan ik zien of te weten komen wat voor variant qua klepstoters dit is?
alsvast wederom bedankt!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Modeljaar 2005 bestaat niet voor een V40, hij was toen al een jaar uit productie
Inderdaad. De laatste brochure is ook van 2003 modeljaar 2004.bart simpson schreef:Modeljaar 2005 bestaat niet voor een V40, hij was toen al een jaar uit productie
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Ja dat dacht ik ook, alleen een snelle zoekopdracht op autotrack deed me toch twijfelen, maar verkopers liegen wel vaker over de modeljaren 
Wat die klepstoters betreft zou ik even navragen bij een dealer. Maar volgens mij zijn de nieuwe motoren gekomen vanaf phase 2, modeljaar 2001 dus.

Wat die klepstoters betreft zou ik even navragen bij een dealer. Maar volgens mij zijn de nieuwe motoren gekomen vanaf phase 2, modeljaar 2001 dus.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20560
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Zelfs VOLVO Nederland weet niet meer precies in welke auto welke motor is gebouwd. Dus dat wordt een beetje moeilijk denk ik.menjo schreef: Wat die klepstoters betreft zou ik even navragen bij een dealer. Maar volgens mij zijn de nieuwe motoren gekomen vanaf phase 2, modeljaar 2001 dus.
Het beste is gewoon de motor te laten onderzoeken bij de dealer of ieder andere goede monteur.
En vergeet niet dat Phase II al vanaf 2000 geleverd is maar dat het modeljaar dan 2001 is.
Maar Opa Arie als die auto van januari 2001 bij een VOLVO-dealer staat moet hij het toch weten. Of in ieder geval een monteur daar. Die kan het vaak al gauw zien.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26.01.2006 - 14:43
thanks voor de berichten.
Ben er inmiddels achter dat de auto waarin ik interesse heb een Phase II is, dus waarschijnlijk dus met de nieuwere motor die dus andere cylinderkop nodig heeft. Ik zal es navragen bij de betreffende garage of zij weten of de kop is aangepast.
Ben er inmiddels achter dat de auto waarin ik interesse heb een Phase II is, dus waarschijnlijk dus met de nieuwere motor die dus andere cylinderkop nodig heeft. Ik zal es navragen bij de betreffende garage of zij weten of de kop is aangepast.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26.01.2006 - 14:43
mwhua auto is al weer verkocht.., heb nog es even zitten zoeken naar een bi fuel, ze zijn er wel maar over het algmeen allemaal met 140000 of meer op de teller. Wat is rederlijkerwijs te verwachten van een v40 bi fuel qua levensduur/ aantal kilometers? Zie best wel wat V40's en V70's bi fuel die 250000 of soms zelfs de 3 ton passeren.. iemand een idee?