Hallo, mijn koppeling is aan vervanging toe. Bij een Volvo 440 heb ik dat nog nooit eerder gedaan. Kan iemand mij vertellen of de motor/bak er helemaal uit moeten? Of is er ook bij deze auto een mogelijkheid het te doen zonder demontage van de motor/bak?
Groeten,
Rob.
koppeling vervangen 440
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 21:33
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 21:33
- Contacteer:
Beste 460volvo,
Waar en bij welke garage heb je dat laten doen? Voor 120 euro kun je zelf niet gaan staan prullen (op straat). Is 120 euro incl. materiaal?
Waar en bij welke garage heb je dat laten doen? Voor 120 euro kun je zelf niet gaan staan prullen (op straat). Is 120 euro incl. materiaal?
Volvo's die ik gehad heb zijn versleten en naar de sloop.
- 2 x Volvo 66
- 2 x Volvo 360
- 1 x Volvo 440
- Welke volgt??
Mijn websites (niet Volvo gerelateerd)
- www.chili-chile.nl
- www.foto-photo.nl
- 2 x Volvo 66
- 2 x Volvo 360
- 1 x Volvo 440
- Welke volgt??
Mijn websites (niet Volvo gerelateerd)
- www.chili-chile.nl
- www.foto-photo.nl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Motor ophangen aan oog, (takel nodig dus) en uitlaat losmaken
Triangels van linkerwielen lossen en steekas eruit trekken
Versnellingsbak demonteren en op zubframe leggen, rechter steekas valt eruit nu.
Kioppelling vervangen.
Omgekeerd monteren
Toen ik het deed (eerste keer) had ik 10 uur nodig om de keerring aan big-end te vervangen. De eerste koppelingsplaat had al 200dkm erop zitten en heb ik terug gezet...........(wat doen jullie met de koppeling?)
Triangels van linkerwielen lossen en steekas eruit trekken
Versnellingsbak demonteren en op zubframe leggen, rechter steekas valt eruit nu.
Kioppelling vervangen.
Omgekeerd monteren
Toen ik het deed (eerste keer) had ik 10 uur nodig om de keerring aan big-end te vervangen. De eerste koppelingsplaat had al 200dkm erop zitten en heb ik terug gezet...........(wat doen jullie met de koppeling?)
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
is vier uur werk ongeveer!als je het juiste gereedschap hebt en de kennis!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
het was de eerste keer voor mij dat ik de koppeling verving. Dus vaak nog even in de vraagbaak lezen wat volgende sleutelpunt was.
4 uur lijkt mij wat aan de korte kant. Dan tellen de garages dus veel te veel volgens mij.
Bovendien moet ik bij de keerring zijn en dan moet je toch nog net even wat verder graven
4 uur lijkt mij wat aan de korte kant. Dan tellen de garages dus veel te veel volgens mij.
Bovendien moet ik bij de keerring zijn en dan moet je toch nog net even wat verder graven

Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
Nee de 120euro was ex het materiaal. Dat koste me €110 voor de platen, drukgroep, druklager van het merk valeo.
De garage is een garage bij iemand thuis, die veel ervaring heeft. En voor dat geld ga ik inderdaad geen middag staan hobbyen!
Begreep dat de beste man er ong 6 uur mee bezig is geweest, gezien dat er een hoop vervangen is van de rotte bouten etc schappelijke tijd.
Verder als je bak eraf ligt, en de koppeling heeft al een ton ofzo gedraaid zou ik deze altijd mee vervangen, kleine moeite.
gr
De garage is een garage bij iemand thuis, die veel ervaring heeft. En voor dat geld ga ik inderdaad geen middag staan hobbyen!
Begreep dat de beste man er ong 6 uur mee bezig is geweest, gezien dat er een hoop vervangen is van de rotte bouten etc schappelijke tijd.
Verder als je bak eraf ligt, en de koppeling heeft al een ton ofzo gedraaid zou ik deze altijd mee vervangen, kleine moeite.
gr
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
Ikdenk dat de 4 uur die Ramon&Ramon aangeeft wel klopt. Maar dan wel met luchtsleutel, brug en krik die hoog genoeg is om de bak op te vangen.
Uiteraard mits eerder gedaan.
Mijn schatting thuis in de garage/straat met bokken en goede ratel enz. =10 uurtjes. en vergeet idd keering niet, als je er toch bent.
Uiteraard mits eerder gedaan.
Mijn schatting thuis in de garage/straat met bokken en goede ratel enz. =10 uurtjes. en vergeet idd keering niet, als je er toch bent.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
vier uur is niet aan de korte kant,bij sommige dealers zijn er monteurs die het in drie uurtjes doen incl koffie drinken
en de tarieven zijn vastgesteld,hoe lang de monteur er over doet is niet aan de orde,de klant betaald de tijd die er voor staat in de reparatie gegevens!
Zo werkt dat helaas!
Ik heb het in al die jaren bij Volvo misschien wel 150 keer gedaan en dan wordt je er wel handig in!:)
en de tarieven zijn vastgesteld,hoe lang de monteur er over doet is niet aan de orde,de klant betaald de tijd die er voor staat in de reparatie gegevens!
Zo werkt dat helaas!
Ik heb het in al die jaren bij Volvo misschien wel 150 keer gedaan en dan wordt je er wel handig in!:)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Dat zijn dan de goeie monteurs Ramon!
Wat was jouw score?
Wat was jouw score?
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.