Heb een XC90 en woon in Duitsland. Toch wil ik dat de beveiliging ook aan NL eisen voldoet. Nu heb ik een Zwitserse XC90, zonder alarm of alarm voorbereiding (is alleen in BeNeLux standaard).
Dit betekent dat ik in principe een "vreemdfabrikaat" alarm moet inbouwen.
Heb over "klasse 3" gelezen, maar meer ook niet. Zou balen van een extra kastje aan mijn sleutelhanger, maar goed.
Mijn vraag: Tips, merken, systemen?
Groeten,
Vincent
Alarm voor XC90
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 27.06.2008 - 00:51
Volvo XC90 D5 Executive MY06, Full Options, Geartronic 6, Servotronic, Black Sapphire Metallic, Antraciet Soft-Leder, 18inch LM Nereus (zomer), 17inch LM Neptune (winter), RSE (2x Monitor), Premium Sound, DSP, Subwoofer, BLIS, Aluminium roofrails, Sidebars, donkere ruiten, dakspoiler, Park assist, open dak, Bi-Xenon, electrische stoelen met stoelgeheugen en stoelverwarming, Dension Gateway 500 iPod, Aux, USB Interface, Tuned 218pk/480Nm, 7-Seater
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Had je hem dan niet beter kunnen bestellen met bewegingssensor.
Overigens begrijp ik niet helemaal dat als je zo'n dikke XC90 hebt met alles erop en aan dat die sensor erniet in zit.
Slaan ze soms alleen in Nederland ruiten in?
Overigens begrijp ik niet helemaal dat als je zo'n dikke XC90 hebt met alles erop en aan dat die sensor erniet in zit.
Slaan ze soms alleen in Nederland ruiten in?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ paul, als Volvo DE het niet nodig vind zit hij er std. niet in
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja maar ik denk als je zo'n auto koopt en dus besteld en je hebt de planning hem mee te nemen naar NL dan zorg je toch dat je die optie gewoon aanvinkt, of is die hele optie niet nodig?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20769
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Om aan de NL eisen te kunnen voldoen zal je inderdaad een Klasse III alarm in dienen te bouwen.
Mogelijk kan je, aan de hand van je VIN-nummer achterhalen wat er in jou XC90 is "voorgebakken".
Dan zou ik eens informeren bij een Nederlandse dealer of het te bestellen is.
Waarschijnlijk niet. Je zit dan inderdaad vast aan een aftermarket set. Daarover kan de betere vakhandel (dus niet Halfords) je ook uitgebreid informeren.
Mogelijk kan je, aan de hand van je VIN-nummer achterhalen wat er in jou XC90 is "voorgebakken".
Dan zou ik eens informeren bij een Nederlandse dealer of het te bestellen is.
Waarschijnlijk niet. Je zit dan inderdaad vast aan een aftermarket set. Daarover kan de betere vakhandel (dus niet Halfords) je ook uitgebreid informeren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volvo NL heeft op een XC90 voor Nederland std een klasse 3 alarm tegenwoordig, op een Duitse is het grootste gemis de voorbereiding van die interieursensor, zou gezien de nablaasfunctie niet voor een aftermarked alarm gaan, die blijft zomers afgaanPaul schreef:Ja maar ik denk als je zo'n auto koopt en dus besteld en je hebt de planning hem mee te nemen naar NL dan zorg je toch dat je die optie gewoon aanvinkt, of is die hele optie niet nodig?
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Er kan een klasse drie in maar dan moet je waarschijnlijk de sirene als deze er al inzit vervangen door een met kantelsensor en de draadboom die in de hemel ligt moet cpl vervangen worden door een waar de ruimtebeveiliging op komt aangesloten
NIETS IS ONMOGELIJK
NIETS IS ONMOGELIJK