S80-Schokkerig optekken.

Plaats reactie
methanet
Starter

Hallo,

Mijn S80, 2.4 Benzine 140 pk.

Tijdens het normaal optrekken bij de stoplichten is mijn volvo soms wat schokkerig,bij de dealer weet men niet waar dit van komt.

Is er misschien iemand met een idee wat het zou kunnen zijn ?

Hartelijke groet,

Rene :(
aertssenhjc
5th Gear member

Mogenlijk ETM (Electronic Throttle Module) (gasklephuis) deze kan vervuild zijn. schoonmaken moet "tijdelijk" het probleem oplossen. Ik weet wel dat het bij de S60 een achilleshiel is, bij de S80 weet ik niet, maar je kan de dealer vragen hierover.

Allereerst de auto laten uitlezen lijkt mij de eerste goede stap. voordat de doomsenario's de overhand krijgen.

Suc6 en laat effe weten wat de uitkomst is.

Groet,

Hans
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Heemskerk
2nd Gear member

Heb ook zo iets gehad bij het optrekken en bij het bochten nemen, bij mijn waren het twee van de bobines.
Aan de bobine zit een rubberen dop die weer over de bougie gaat daar zat een scheur in kosten per bobine (dop is niet los te krijgen) ongeveer 75 euro.
methanet
Starter

Bedankt voor jullie reactie`s
Ik heb hem vandaag bij de volvo garage gehad, die hebben hem uitgelezen en van alles na gekeken.
Ze kunnen niet met zekerheid zeggen wat het is.
Het zou volgen de monteur eventueel te maken kunnen hebben met het 2 assig vliegwiel.
Alleen dat gaat ongeveer 2000 euro kosten, en dan moeten we nog afwachten of dat het inderdaad het probleem is.

Mocht ik er nog achter komen wat het probleem is dan laat ik dat nog wel even weten.

Rene.

Alle ervaringen en suggestie`s zijn welkom.
M.A. Trilsbeek
2nd Gear member

Ik heb een tijdje niet op het forum gekeken, dus wellicht wat laat.

ik had dit ook, tevens zakte hij bij mij nog wel eens inder de 500 tpm als ik vanuit gas los uitrollen in de versnelling de koppeling intrapte. Heel soms sloeg hij hierbij ook af. Hij accelereerd als het ware niet vloeiend.

Dealer kon ook niets vinden, kwam niets uit de diagnose computer.

Op goed geluk de ETM klep laten reviceren bij ACTronics in Almelo. Werkt nu weer goed. Kost een dikke 300 euro meen ik.

Je moet de klep na revisie later laten initialiseren bij de Volvo dealer. Er moet geen nieuwe software op, staat ook in een brief die ACTronics erbij doet. Hou de Volvo dealer in de gaten, helaas hebben ze bij mij er wel nieuwe software op gezet. Ik had 170pk software, ben weer terug bij 140 pk. Tevens zou het kunnen zijn dat de klep niet goed functioneerd bij nieuwe software. Ik weet niet hoe dit kan, maar bij mij was dit gelukkig niet het geval.Ik heb een tijdje niet op het forum gekeken, dus wellicht wat laat.

ik had dit ook, tevens zakte hij bij mij nog wel eens inder de 500 tpm als ik vanuit gas los uitrollen in de versnelling de koppeling intrapte. Heel soms sloeg hij hierbij ook af. Hij accelereerd als het ware niet vloeiend.

Dealer kon ook niets vinden, kwam niets uit de diagnose computer.

Op goed geluk de ETM klep laten reviceren bij ACTronics in Almelo. Werkt nu weer goed. Kost een dikke 300 euro meen ik.

Je moet de klep na revisie later laten initialiseren bij de Volvo dealer. Er moet geen nieuwe software op, staat ook in een brief die ACTronics erbij doet. Hou de Volvo dealer in de gaten, helaas hebben ze bij mij er wel nieuwe software op gezet. Ik had 170pk software, ben weer terug bij 140 pk. Tevens zou het kunnen zijn dat de klep niet goed functioneerd bij nieuwe software. Ik weet niet hoe dit kan, maar bij mij was dit gelukkig niet het geval.
S80 Executive
5th Gear member

Waar zijn die monteurs van vroeger gebleven? Die dachten nog logisch na om de oorzaak van een probleem te achterhalen. Zij hadden nog 'iets' met auto's. Tegenwoordig hangen ze je auto aan de diagnoseapparatuur en als die niets aangeeft is er dus ook niets dat ze voor je kunnen doen. Triest.
S80
denkweb
4th Gear member
Contacteer:

De Revisie houdt in: vervangen van de sleepsensoren door contactloze sensoren.

Voor wie zich het afvraagt...
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Plaats reactie

Terug naar “S80”