Naar links of rechts trekken bij acceleratie

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
BBC2006
2nd Gear member

Rijdt sinds kort met 4 nieuwe pirelli's P zero nero in de maat 215/50 R17
(of 215/55 R 17, ben dat even kwijt)

Enfin, sinds de montage van deze banden trekt mijn Volvo V50 T5 awd naar rechts. Auto is perfect uitgelijnd op moderne uitlijnbank. Geen resultaat, auto trekt naar rechts, vooral bij acceleratie.
De bandenboer heeft daarna rechtsachter verwisseld met rechtsvoor, echter zonder resultaat.

Afgelopen zaterdag was ik het beu. Als de auto goed is uitgelijnd, als rechts de banden verwisselen geen verschil maakt dan moet het in de linker banden zitten. Dus ik de krik erbij gehaalt, linksvoor eraf, winterbandje erop, linksachter eraf, linksvoor op plek linksachter......
enfin de linker banden dus verwisseld.

en nu? jawel auto trekt naar links!! Dus is mijn conclusie dat het in een of beide van de linker banden zit!!!!!

terug naar banden boer. Weet je wat die zegt? zit volgens ons niet in de banden hoor, auto rijdt prima. is de ophanging, daar zit speling in.
Ja right, dan trekt de auto toch niet eerst naar rechts en daarna naar links? Maar goed, auto is toe aan een tussencheck bij 50.000km. Staat nu op 48500. Vraag ik aan de dealer of de rubbers van de ophanging vervangen kunnen worden. Maar volgens mij maakt dit niets uit.
Dus bandenboer: tot over 2 weken!

Moraal van dit verhaal? Koop geen Pirelli's?
Zoek andere bandenboer?

Mijn vraag aan u mede forum leden: iemand ervaring met naar rechts of links trekkende auto's? Ophangrubbers vervangen iemand?

BBC2006
Volvo V50 T5 awd 2006

oh ja, de standaard fabriek gemonteerde conti's deden perfect hun werk.
Ben niet zo favoriet van dit merk, maar wat betreft rechtuitrijden, prima.
Poolrev
5th Gear member

Zijn de wielen ook goed gebalanceerd?
lkort
3rd Gear member

Heb na 2 nieuwe voorbanden van de dealer die de auto geleverd heeft ook last gehad van naar 1 kant trekken, op advies van Volvo Nederland op speciale wijze uitgelijnd. Hielp niks. Daarna bij mijn huisdealer de zaak laten bekijken, bleek 1 productiejaar verschil in de 2 nieuw geleverde voorbanden. Banden naar achteren verhuisd en auto trekt niet meer. Verklaring dealer: een oudere band wordt stugger en vervormt onder belasting anders, hierdoor kan de auto gaan trekken.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
Lex
2nd Gear member

Yep. Heb ik ook ernstige problemen mee gehad. Auto trok naar rechts. Met name tijdens acceleren. Ook laten uitlijnen etc.etc. Geen verbetering. Volvo dealer beweerde ( in garantieperiode ) dat de aandrijving op beide assen soms minimaal kon verschillen, hetgeen dit probleem zou veroorzaken...........??!!!!!

Uiteindelijk naar een bandenhandel gegaan. Nadat ook daar het uitlijnen geen oplossing gaf, heb ik alle vier de banden laten vervangen. Opvallend was dat de bandenhandel toen een beschadiging in een velg vond. Auto heeft waarschijnlijk, bij de vorige eigenaar, een stoeprand meegepakt. Velg is gerepareerd en banden zijn evengoed vervangen ( waren ernstig gecupt ). Sindsdien gaat de auto kaarsrecht vooruit. Na 10.000 km heb ik de banden gewisseld ( voor naar achter en vice versa ) omdat het cuppen weer was begonnen. Dat schijnt een kwaaltje van de huidige stations te zijn.
Volvo V50 1.6D Edition 1 (2007-2013)
BBC2006
2nd Gear member

Update: Auto naar dealer geweest, steekassen gelijmd, verder was alles in order, niets versleten rubbers ophanging ofzo. Wel is het trekken naar links toch iets minder geworden bij acceleratie. Misschien toch iets met de steekassen te maken gehad. Enfin, nu wordt het moeilijk om de bandenboer te overtuigen...

BBC2006 V50 T5 awd
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”