Ik had recent het volgende voor :
Tijdens het naar het Zuiden van Frankrijk rijden hebben we ongeveer 400 à 500 km in de regen gereden. Op een bepaald ogenblik voelt mijn vrouw dat haar voeten nat worden. De voetmat en het tapijt er onder waren doornat (voornamelijk rechtse kant). Toen het ophield met regenen deed het probleem zich niet meer voor. Alles droogde volledig op.
Heb de auto laten nazien door de dealer die nazicht heeft gedaan van de carrosserienaden en de dichtingen, evenals de airco, doch hij kon niks vinden. Ook wat hogedruk op de auto gaf niks.
Na dit voorval geen regenbuien meer gehad van die aard dat ze voor een natte mat zorgden.
Iemand hier ervaringen mee of weet iemand een mogelijk oorzaak ?
T.
S60 niet waterdicht.....
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
kachelkraan? of waterbak onder de parafan verstopt
Volvo for life
- Henkvdz
- 3rd Gear member
Dit zelfde heb ik een aantal jaren geleden gehad met een S40; na een hele zware regenbui en diepe plassen stond er in de kofferbak, rond het reservewiel, 10 cm water.
Ik heb het water weg laten lopen via die rubber stoppen in de bodem, de bak helemaal uit gedroogt en daarna gezocht en gezocht en gezocht. Ook met een hoge drukspuit van buitenaf geprobeerd water naar binnen te spuiten, niet gelukt, geen druppel.
Ook ben ik, met m'n broer in de kofferbak, door diepe plassen gereden, niks--nada-noppes te vinden. Rara.
Kortom: nooit geen oorzaak gevonden en het is ook nooit meer voor gekomen.
Dus sterkte met je zoektocht.
Groet Henk
Ik heb het water weg laten lopen via die rubber stoppen in de bodem, de bak helemaal uit gedroogt en daarna gezocht en gezocht en gezocht. Ook met een hoge drukspuit van buitenaf geprobeerd water naar binnen te spuiten, niet gelukt, geen druppel.
Ook ben ik, met m'n broer in de kofferbak, door diepe plassen gereden, niks--nada-noppes te vinden. Rara.
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,
- Jor
- 5th Gear member
En hoe vond je broer het ritje in de kofferbak? Aparte ervaring zekerHenkvdz schreef: Ook ben ik, met m'n broer in de kofferbak, door diepe plassen gereden, niks--nada-noppes te vinden. Rara.
Groet Henk

Renault Megane Classic 1.6 '99
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
- Henkvdz
- 3rd Gear member
Hi Jor,Jor schreef:En hoe vond je broer het ritje in de kofferbak? Aparte ervaring zekerHenkvdz schreef: Ook ben ik, met m'n broer in de kofferbak, door diepe plassen gereden, niks--nada-noppes te vinden. Rara.
Groet Henk
Je begrijpt dat ik een paar beste plassen [en dus kuilen] voor hem opgezocht heb.

Maar we hebben 10 jaar samen in de loodgieterij gewerkt en dus elkaar ook de nodige geintjes geflikt. Onze broederschap heeft die jaren overleefd en dan doen een paar kuiltjes er ook niet meer toe. :twisted:
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,