Ik ben eigenlijk op zoek naar een V70 2.5D of D5. Zag echter een bijzonder fraaie V70 Bi-Fuel met 155.000km op de klok. Gas zou voor mij ook een optie kunnen zijn.
Heeft iemand ervaring met deze motor?
Heb al het een en ander gezien op het Diesel versus Gas forum maar ik dacht ik probeer het ook zo maar even.
Wie heeft ervaring met de V70 Bi-Fuel?
Ik zou zeggen lees alles onder mijn naam.
En ja ik vind een Bifuel (dus vanaf fabriek) een aanrader.
Maar ja ik rijdt er dan ook in.
En ja ik vind een Bifuel (dus vanaf fabriek) een aanrader.
Maar ja ik rijdt er dan ook in.
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Dank voor je reactie.
Heb enkele stukken gelezen en heb een paar vraagjes.
Op veel Forums kom ik het argument tegen dat bij een normale achteraf ingebouwde gastank de cilinderkop om de 100.000km gereviseerd moet worden.
Hoe zit dat bij de Bi-Fuel? Alleen de kleppen stellen elke 150.000km a raison 800Euro? Vergt de gas installatie veel (kostbaar) onderhoud?
Bij hoeveel km's heb je jou auto gekocht en hoeveel km's heeft ie nu gereden?
Een V70 2.5D rijdt met gemak 400.000km. Gaat dat ook op voor de Bi-Fuel?
Ik ben bijzonder geinteresseerd in een Bi-Fuel die bij een specialist te koop staat. Wil mezelf er echter goed van overtuigen dat dat technisch (storingen - hoge onderhoudskosten?) een verantwoorde keuze is tov een 2.5D of D5.
Heb enkele stukken gelezen en heb een paar vraagjes.
Op veel Forums kom ik het argument tegen dat bij een normale achteraf ingebouwde gastank de cilinderkop om de 100.000km gereviseerd moet worden.
Hoe zit dat bij de Bi-Fuel? Alleen de kleppen stellen elke 150.000km a raison 800Euro? Vergt de gas installatie veel (kostbaar) onderhoud?
Bij hoeveel km's heb je jou auto gekocht en hoeveel km's heeft ie nu gereden?
Een V70 2.5D rijdt met gemak 400.000km. Gaat dat ook op voor de Bi-Fuel?
Ik ben bijzonder geinteresseerd in een Bi-Fuel die bij een specialist te koop staat. Wil mezelf er echter goed van overtuigen dat dat technisch (storingen - hoge onderhoudskosten?) een verantwoorde keuze is tov een 2.5D of D5.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Er zijn mensen met een bifuel die daar gewoon heel blij mee zijn. Mij lijkt het ook gewoon een goede auto.
Boze tongen beweren dat het niet voor niets is dat Volvo de bifuel uit het programma heeft gehaald, niets dan ellende! Dit proberen de showroomjongens je ook vaak wijs te maken, maar dit is meer omdat er dan een duurdere D5 naast staat :?
De D5 is natuurlijk bewezen een goede moter, meer power dan de bifuel en gewoon erg zuinig in zo'n grote auto!
Nadeel is dat een beetje betaalbare (onder de 20000 euro) al gauw tegen de twee ton aanzit. Maar daar heeft gas ook last van.
Ga met beide wagens eens rijden en overtuig jezelf.
Boze tongen beweren dat het niet voor niets is dat Volvo de bifuel uit het programma heeft gehaald, niets dan ellende! Dit proberen de showroomjongens je ook vaak wijs te maken, maar dit is meer omdat er dan een duurdere D5 naast staat :?
De D5 is natuurlijk bewezen een goede moter, meer power dan de bifuel en gewoon erg zuinig in zo'n grote auto!
Nadeel is dat een beetje betaalbare (onder de 20000 euro) al gauw tegen de twee ton aanzit. Maar daar heeft gas ook last van.
Ga met beide wagens eens rijden en overtuig jezelf.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Grote voordeel van gas is dat het niks tot weinig kost.
Zelf ben ik niet zo weg van gas, de mij maar diesel. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk.
Zelf ben ik niet zo weg van gas, de mij maar diesel. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 15.04.2005 - 19:36
Heb nog het oude model gehad (buwjaar 2000) en heb hem hem 2ehands gekocht (1 jr). 2 jaar zonder problemen 75000 km meegereden. Wat mij op een gegeven moment tegenstond was de beperkte actieradius (ongeveer 350 km) en dat ik iets meer luxe in mijn auto wilde. Heb toen een 2e hands 2.5D gekocht. Met name actieradius was top, kon er bijna 1000 km meerijden.
Maar nu heb ik helemaal nix te klagen.
Jeffrey
Maar nu heb ik helemaal nix te klagen.
Jeffrey
Volvo V70 2005 D5 AWD Geartronic
Ik heb de auto gekocht met ongeveer 150.000 km maart 2005Bij hoeveel km's heb je jou auto gekocht en hoeveel km's heeft ie nu gereden?
Heeft nu ongeveer 165.000 km gelopen.
Motorisch doen ze het niet onder voor een diesel.
Eigenlijk is een Volvo een benzine rijder, maar ze moesten mee in de markt.
Het geluid van een benzine is gewoon geweldig.
Met een diesel moet je minimaal 25.000 km per jaar rijden.
Met een G3 ga je naar 10.000 km al "winst" maken.
Keuze maken blijft moeilijk.
Dit is heel persoonlijk.
Succes
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 00:28
Ik bezit zelf een V70 bi-fuel uit 2002, met op een paar kilometer na 200.000. Zelf heb ik daar circa 78.000 km van gereden. Probleemloos. Een auto die ik iedereen kan aanraden. Stil, comfortabel, schoon en bovenal goedkoop.
Enige nadelen
- de aktieradius is flink geringer dan van een D5 (om de 400 km tanken)
- Ik lees in de verschillende forums toch wel erg veel verhalen over grote LPG ellende. Hiervoor had ik een S40 met een Volvo LPI installatie, waarmee ik ca 180.000 km heb gereden.
Enige nadelen
- de aktieradius is flink geringer dan van een D5 (om de 400 km tanken)
- Ik lees in de verschillende forums toch wel erg veel verhalen over grote LPG ellende. Hiervoor had ik een S40 met een Volvo LPI installatie, waarmee ik ca 180.000 km heb gereden.
Deze problemen komen vooral voor bij Volvo's waar nadien GAS is opgebouwd.Ik lees in de verschillende forums toch wel erg veel verhalen over grote LPG ellende
En dan vooral ook nog omdat de dealers er geen rekening mee hebben gehouden dat de kleppen dan gesteld moeten worden. Dus te laat en hierdoor verbrandde kleppen.
Met een bifuel loop je in principe tegen dezelfde problemen aan als bij een benzine uitvoering. Ook een benzine uitvoering kan bij 150.000 km toe zijn aan kleppen stellen.
Vraag maar na bij de dealers cq monteurs.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
via de dealer wel, maar ik heb hier al andere prijzen horen noemen
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Petje af Alex V70.
Ik stuur tzt wel een PM naar Ramon&Ramon. Ik ben wel handig maar daar ga ik me niet aan wagen
Ondertussen ga ik rustig verder kijken en binnenkort eens proefrijden.
Als iemand in de tussentijd zijn of haar ervaringen kan delen mbt het rijden met een Bi-Fuel, graag.
Ik stuur tzt wel een PM naar Ramon&Ramon. Ik ben wel handig maar daar ga ik me niet aan wagen

Ondertussen ga ik rustig verder kijken en binnenkort eens proefrijden.
Als iemand in de tussentijd zijn of haar ervaringen kan delen mbt het rijden met een Bi-Fuel, graag.
Vraag MAWI.
Die heeft er sinds kort ook één.
Naar een proefrit ben je er (denk ik) wel uit
Die heeft er sinds kort ook één.
Naar een proefrit ben je er (denk ik) wel uit
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19.01.2006 - 20:16
de bi-feul vanaf de fabriek zijn wel goed daar zie ik over het algemeen weinig problemen mee.... het verdelerhuis gaat ook nog wel is stuk.
maar als er naderhand in is gebouwd reken maar op ellende want de bi-feul motoren hebben een andere cilinderkop met kleppen enzo.
vooral de turbo motoren waar naderhand gas is ingebouwd zou ik NIET kopen volvo heeft niet voor niks afgeraden om het daar in te bouwen.
maar als er naderhand in is gebouwd reken maar op ellende want de bi-feul motoren hebben een andere cilinderkop met kleppen enzo.
vooral de turbo motoren waar naderhand gas is ingebouwd zou ik NIET kopen volvo heeft niet voor niks afgeraden om het daar in te bouwen.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
vanwege die andere cilinderkop lijkt me :roll:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
lijkt me... je wil dus zeggen ik weet het niet. :roll:hans anesthesie schreef:vanwege die andere cilinderkop lijkt me :roll:
Volvo heeft het wel vaker mis, maar... als het niks mag kosten heeft Volvo inderdaad 100% gelijk.