Gisteren naar Volvo Svala in Haarlem gereden om Mijn HU 801 te omwisselen voor een HU 801 die macht met mijn auto. Kosten waren echt te veel voor mijn begrip. 310,- voor omruilen + 120,- om in te bouwen en refubished radio aan te melden. Ik heb ergens gelezen dat de kosten ongeveer 150-200 waren + paar tientjes voor aanmelden. Dus mijn inruil ging niet door. Ff kijken naar die site met stekker bezetting van HU801 en blijkt dat die niet hetzelfde zijn als bij mijn. Ik heb namelijk volgende bedrading op mijn groene stekker.
1 rood
2paars
7wit
8groen
9grijs/blauw
10grijs/rood
11grijs
12 bruin
Na wat onderzoek blijkt dat 1rood +12v is 12bruin massa en 2paars geschakelde voeding is. Dus geen draden bij pinnen 3,4,5 en 6.
Weet iemand welke draad/pin is voor verlichting van de radio?
Ik ga dus voor optie om verlichting te krijgen en dan zonder stuurbediening en dimmer.
HU 801 Geen display en bedienings verlichting
Is de auto standaard geleverd met die radio? Omdat de verlichting van jouw radio het niet doet.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
de prijs is een vaste prijs voor een ruildeel, omwisselen kun je zelf ook denk ik, er zat immers ooit een HU radio inLeka schreef:Gisteren naar Volvo Svala in Haarlem gereden om Mijn HU 801 te omwisselen voor een HU 801 die macht met mijn auto. Kosten waren echt te veel voor mijn begrip. 310,- voor omruilen + 120,- om in te bouwen en refubished radio aan te melden. Ik heb ergens gelezen dat de kosten ongeveer 150-200 waren + paar tientjes voor aanmelden. Dus mijn inruil ging niet door. Ff kijken naar die site met stekker bezetting van HU801 en blijkt dat die niet hetzelfde zijn als bij mijn. Ik heb namelijk volgende bedrading op mijn groene stekker.
1 rood
2paars
7wit
8groen
9grijs/blauw
10grijs/rood
11grijs
12 bruin
Na wat onderzoek blijkt dat 1rood +12v is 12bruin massa en 2paars geschakelde voeding is. Dus geen draden bij pinnen 3,4,5 en 6.
Weet iemand welke draad/pin is voor verlichting van de radio?
Ik ga dus voor optie om verlichting te krijgen en dan zonder stuurbediening en dimmer.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Leka is op vakantie en daar was hij hard aan toe na deze radio ruil actie.
Probleem is als het goed is al opgelost.
(Support tot in het vakantieland, no problem)
Bob
Leka is op vakantie en daar was hij hard aan toe na deze radio ruil actie.
Probleem is als het goed is al opgelost.
(Support tot in het vakantieland, no problem)
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- Leka
- 2nd Gear member
Hallo Bob,
Ik ben inderdaad op vakantie. Heel mooie weer hier, trouwens. Ik heb geen tijd om IMIV in Nederland in te bouwen, die heb ik dus meegenomen om hier te sleutelen. Hellaas heb ik aansluiting schema niet meegenomen ( pinnen van losgetrokken conector). Kan jij die nog een keer hier posten?
Prtobleem met verlichting heb ik nog niet opgelost, want ik mis bedrading op pinnen, bij pinnen 3,4,5 en 6 heb ik geen draden. Kan ik dan wel pin 3 aansluiten op pulsdraad?
Ik ben inderdaad op vakantie. Heel mooie weer hier, trouwens. Ik heb geen tijd om IMIV in Nederland in te bouwen, die heb ik dus meegenomen om hier te sleutelen. Hellaas heb ik aansluiting schema niet meegenomen ( pinnen van losgetrokken conector). Kan jij die nog een keer hier posten?
Prtobleem met verlichting heb ik nog niet opgelost, want ik mis bedrading op pinnen, bij pinnen 3,4,5 en 6 heb ik geen draden. Kan ik dan wel pin 3 aansluiten op pulsdraad?
S80 2,5 Automaat
S80 2,9 Geartronic, 200kw biturbo,Egsecutive,1999, 240.000 km.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoi Leka,
Ik had je ge-emaild voor je vakantieadres om je de stekkertjes voor in je groene/grijze stekker te posten... Denk dat je je mail daar niet kunt lezen?
Grt
Bob
Ik had je ge-emaild voor je vakantieadres om je de stekkertjes voor in je groene/grijze stekker te posten... Denk dat je je mail daar niet kunt lezen?
Grt
Bob
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Leka
- 2nd Gear member
Die heb ik wel gehad, net voor mijn vertrek. Het gaat om pinnen van IMIV. Losgetrokken uit groene stekker van IMIV zelf. Wat betregt mijn mail die kan ik op vakantie niet lezen. Ze hebben mijn nieuwe paswoord per post verstuurd op mijn huisadres. Dus vorlopig geen mail 

S80 2,5 Automaat
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@Leka,
Ik denk dat je de groene stekker op de RTI unit bedoelt?
Ik denk dat je de groene stekker op de RTI unit bedoelt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Fijn!
Bob
Bob
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 6th Gear member
Maar begrijp ik het goed:
Om mijn S80 te voorzien van een HU801 (heeft nooit een HU ingezeten)
- Koop een willekeurige (evt. defecte, ander jaar/kleur) HU801 op het Internet
- Wissel deze voor een ruiltoestel dat bij mijn S80 (2003/MY2004) past.
- Software update
- Klaar (afgezien van versterker, speakers, etc)
Om mijn S80 te voorzien van een HU801 (heeft nooit een HU ingezeten)
- Koop een willekeurige (evt. defecte, ander jaar/kleur) HU801 op het Internet
- Wissel deze voor een ruiltoestel dat bij mijn S80 (2003/MY2004) past.
- Software update
- Klaar (afgezien van versterker, speakers, etc)
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hallo Marcel,
Dat kan, alleen kun je wellicht beter gewoon gelijk een werkende HU kopen...
Groet!
Dat kan, alleen kun je wellicht beter gewoon gelijk een werkende HU kopen...
Groet!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 6th Gear member
Jawel, maar bij aankopen op marktplaats en ebay ed is dit misschien een aardige vorm van garantie.
Iemand nog een zwarte (MY2004) HU801 liggen? En een muntenbakje? En een PA300 met kabel? En één of meer premium speakers?
Of een grijze hu801, of een kapotte voor héél weinig?
:mrgreen:
Iemand nog een zwarte (MY2004) HU801 liggen? En een muntenbakje? En een PA300 met kabel? En één of meer premium speakers?
Of een grijze hu801, of een kapotte voor héél weinig?
:mrgreen:
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Nee, je gaat geen doorlus kunnen maken zodat je verlichting het ineens wel doet. Deze functie (+ de geanvanceerde verborgen functies) worden door de canbus geactiveerd.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu