Sinds januari rijd ik een V70 D5 geartronic uit 2004 (heeft nu 105.000 km gereden); geïmporteerd uit Italië door Hennes automobielen uit Nijmegen. Tot nu toe over de auto en over Hennes niets dan lof!
Recentelijk heb ik een Knaus Toercaravan aangeschaft. Wij gaan hiermee de weekenden in Nederland op vakantie en bij langere periodes gaan we naar Frankrijk, Italië, Spanje. De caravan weegt 1700 kilo. Op een caravanforum las ik dat het installeren van een oliekoeler op de automatische versnellingsbak zinvol lijkt. Ik ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben. Wanneer is dat noodzakelijk? Kan dit achteraf worden geïnstalleerd? Wat zijn de kosten van zo'n installatie?
Verder vraag ik mij af of hulpveren op voor deze caravan-autocombinatie verstandig zijn. Graag ook hierover ervaringen en tips.
Alvast dank
Oliekoeling Geartronic
-
- 5th Gear member
geen idee, maar hele andere ervaringen met hennes
zeer negatief wel te verstaan, en enkele mensen die ik ken ook.
GEEN AANRADER
genaai met onderhoud, dubieuze nota en twee bekenden ook z'n italiaanse import met ellendig veel problemen.
in italie rond de meren vaak zware hagel en dus blikschade, die koopt hij vaak op
zeer negatief wel te verstaan, en enkele mensen die ik ken ook.
GEEN AANRADER
genaai met onderhoud, dubieuze nota en twee bekenden ook z'n italiaanse import met ellendig veel problemen.
in italie rond de meren vaak zware hagel en dus blikschade, die koopt hij vaak op
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Royalqwerty
- 2nd Gear member
Voor zover ik weet kan het achteraf worden geinstalleerd.
Caravan weegt 1700kg? Da's zeg maar best zwaar voor een caravan?!
Bij een zware belasting van de versnellingbak, bij warm weer etc zou het wellicht zinvol kunnen zijn. Ik weet van anderen die dezelfde trips maken met een automaat (Citroen notabene!) zonder een centje pijn.
@ Crackedtooth: volgens mij werd hier helemaal geen recentie van de garagehouder gevraagd hoor!
Caravan weegt 1700kg? Da's zeg maar best zwaar voor een caravan?!
Bij een zware belasting van de versnellingbak, bij warm weer etc zou het wellicht zinvol kunnen zijn. Ik weet van anderen die dezelfde trips maken met een automaat (Citroen notabene!) zonder een centje pijn.
@ Crackedtooth: volgens mij werd hier helemaal geen recentie van de garagehouder gevraagd hoor!
...compleet met airbags, ABS en S.I.P.S. rijd je nooit jezelf, maar altijd anderen in het gips...
Renault 9(11)T Automaat '86
Opel Vectra 1.6i eco '95
Jeep Cherokee 4.0LTD '98
Ford Courier 1.6 '93
Peugeot 106 1.1 ACE '92
Volvo V70 2.4 170pk exclusive '99
Saab 900 Cabrio 2.3 SE '97
Peugeot 106 1.1 Select
Volvo V70 2.5T Momentum Geartronic MY'05
Fiat 500 1.2 Lounge Duallogic
Citroën Dyane '83
Renault 9(11)T Automaat '86
Opel Vectra 1.6i eco '95
Jeep Cherokee 4.0LTD '98
Ford Courier 1.6 '93
Peugeot 106 1.1 ACE '92
Volvo V70 2.4 170pk exclusive '99
Saab 900 Cabrio 2.3 SE '97
Peugeot 106 1.1 Select
Volvo V70 2.5T Momentum Geartronic MY'05
Fiat 500 1.2 Lounge Duallogic
Citroën Dyane '83
-
- 5th Gear member
royalqwerty:
met de ze gebruikservaring: "Tot nu toe over de auto en over Hennes niets dan lof!"
Meteen vier negatieve gerbruikservaringen : is voor de balans stuk beter
je zult mij niet snel negatief horen zijn over welk bedrijf dan ook trouwens mocht je dat denken
met de ze gebruikservaring: "Tot nu toe over de auto en over Hennes niets dan lof!"
Meteen vier negatieve gerbruikservaringen : is voor de balans stuk beter
je zult mij niet snel negatief horen zijn over welk bedrijf dan ook trouwens mocht je dat denken
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer