Beste Volvo liefhebbers,
Mijn naam is Peter en woon in Almere. Rijd nu een Opel Vectra station, maar wil graag een Volvo V70. Een diesel.
Nu ben ik al een paar dagen aan het rond neuzen hier op het forum, maar word er geen wijs uit.
Welke motor is beter ?? de 2,4D , de 2,5D of de D5??
Welke heeft minder storingen en rijdt redelijk zuinig??
Ik wil er graag eentje tussen bouwjaar 2001 en 2003.
En oja... hoeveel PK's hebben deze motoren?? Ik zie nl. uit een lopende getallen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Peter
ps. Ik lees steeds over de 'bekende Volvo kwaaltjes' maar kan niet echt vinden welke hier bedoeld worden.
2,4D , 2,5D of D5 ??
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Tussen 2001 en 2003 had je alleen de 130pk 2.4D en de 163pk D5, de oudere 2.5D van 140pk kwam je alleen in 2000 maar tegen in de V70/285 (2000-2008) die laatste was wel zeer betrouwbaar
Volvo for life
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Later kwam de 185pk D5, toen werd de 130pk D en de 163pk 2.4D. Die laatste is nog steeds naaste de D5 185pk leverbaar
Het is inderdaad wat verwarrend. Maar nu weet je hopelijk waar de verschillende pk's vandaan komen.
Het is inderdaad wat verwarrend. Maar nu weet je hopelijk waar de verschillende pk's vandaan komen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
en de 2.4D is een downtuned d5 blokbart simpson schreef:Tussen 2001 en 2003 had je alleen de 130pk 2.4D en de 163pk D5, de oudere 2.5D van 140pk kwam je alleen in 2000 maar tegen in de V70/285 (2000-2008) die laatste was wel zeer betrouwbaar
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
in nogal wat landen is de 163pk "de" referentie, een 185pk is dus eerder een "getunede" 2.4D als andersomcrackedtooth schreef:en de 2.4D is een downtuned d5 blokbart simpson schreef:Tussen 2001 en 2003 had je alleen de 130pk 2.4D en de 163pk D5, de oudere 2.5D van 140pk kwam je alleen in 2000 maar tegen in de V70/285 (2000-2008) die laatste was wel zeer betrouwbaar
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
je hebt helemaal gelijktbart simpson schreef:in nogal wat landen is de 163pk "de" referentie, een 185pk is dus eerder een "getunede" 2.4D als andersomcrackedtooth schreef:en de 2.4D is een downtuned d5 blokbart simpson schreef:Tussen 2001 en 2003 had je alleen de 130pk 2.4D en de 163pk D5, de oudere 2.5D van 140pk kwam je alleen in 2000 maar tegen in de V70/285 (2000-2008) die laatste was wel zeer betrouwbaar
maar tweede hands 2.4D toch erg interessant met daarna aanpassing.
aangezien D5 zo een sterke reputatie heeft
en lagere pks elders vaak ook met belasting te maken zoals in belgie
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de "D" (ook een 2.4D maar dan met een 5 bak) heeft een af fabriek roetpartikelfilter en idd 126pk's, die was er alleen nog niet in 2003
Volvo for life
- Jan W
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 20:41
- Locatie: Oosterhout NB
@ Speaker:
Ik zou eens serieus gaan kijken naar de 2.4D uit 2003, er van uit gaande dat de auto an sich net is en mits de opgegeven 180K klopt.
De NAP kan daarbij een goed handvat zijn en op zich is de stand een "normaal te achten" stand (ca 40000 à 45000 km per jaar, en da's normaal voor een diesel -méér zie je ook aan het blikveld voorbij trekken).
Zo'n 2.4D is sterk zàt -ook als je er eens wat achter wilt hangen- en is niet zo piekerig snel dat er alsmaar post uit Leeuwarden op de deurmat ploft.
Verder moet de V70 die je op het oog hebt natuurlijk prijstechnisch een beetje kloppen. Ook (enige vorm van) garantie is daarbij ook nooit weg en de uitrusting moet ook in orde zijn.
Dus een originele Volvo-audio, in elk geval half leder, roofrails (liefst i.c.m. Estate-line want daar zitten nog veel meer goodies bij) en tenslotte de juiste wielen (...dus geen zielige 15"/16"-leasewieltjes...zelfs wieldoppen kom je dan tegen!).
Met de uitrusting zit 'm vaak de crux, want de meeste die je tegenkomt zijn "basic" -dus tot op het uiterste leasebedrag samengesteld....
De D5'en zijn -in het algemeen rijker uitgerust en daardoor ook relatief gezien fors duurder. Deze zijn in het algemeen bereden door de algemeen manager, algemeen directeur of de directeur-aandeelhouders (de "dga").... En die stappen doorgaans niet in een kale bak!!
Het mooiste is natuurlijk om een nette "loaded D5" in een fraaie kleur, afkomstig van zo'n dga, met een dragelijke km-stand, met garantie voor een mooie prijs bij de lokale Volvodealer vandaan te halen.....
Maar da's natuurlijk zoeken naar de bekende speld in de hooiberg!
Succes met de zoektocht!
Greetz,
Jan W
Ik zou eens serieus gaan kijken naar de 2.4D uit 2003, er van uit gaande dat de auto an sich net is en mits de opgegeven 180K klopt.
De NAP kan daarbij een goed handvat zijn en op zich is de stand een "normaal te achten" stand (ca 40000 à 45000 km per jaar, en da's normaal voor een diesel -méér zie je ook aan het blikveld voorbij trekken).
Zo'n 2.4D is sterk zàt -ook als je er eens wat achter wilt hangen- en is niet zo piekerig snel dat er alsmaar post uit Leeuwarden op de deurmat ploft.
Verder moet de V70 die je op het oog hebt natuurlijk prijstechnisch een beetje kloppen. Ook (enige vorm van) garantie is daarbij ook nooit weg en de uitrusting moet ook in orde zijn.
Dus een originele Volvo-audio, in elk geval half leder, roofrails (liefst i.c.m. Estate-line want daar zitten nog veel meer goodies bij) en tenslotte de juiste wielen (...dus geen zielige 15"/16"-leasewieltjes...zelfs wieldoppen kom je dan tegen!).
Met de uitrusting zit 'm vaak de crux, want de meeste die je tegenkomt zijn "basic" -dus tot op het uiterste leasebedrag samengesteld....
De D5'en zijn -in het algemeen rijker uitgerust en daardoor ook relatief gezien fors duurder. Deze zijn in het algemeen bereden door de algemeen manager, algemeen directeur of de directeur-aandeelhouders (de "dga").... En die stappen doorgaans niet in een kale bak!!
Het mooiste is natuurlijk om een nette "loaded D5" in een fraaie kleur, afkomstig van zo'n dga, met een dragelijke km-stand, met garantie voor een mooie prijs bij de lokale Volvodealer vandaan te halen.....
Maar da's natuurlijk zoeken naar de bekende speld in de hooiberg!
Succes met de zoektocht!
Greetz,
Jan W
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
- Frederick
- 4th Gear member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25
Joehoe! Ik heb blijkbaar die speld gevonden! Mijn S60 D5 (163pk) had 90 000 km op de teller, is quasi full option en kocht ik 2de hands bij een Volvo-dealer MET 1 jaar garantie...Jan W schreef:Het mooiste is natuurlijk om een nette "loaded D5" in een fraaie kleur, afkomstig van zo'n dga, met een dragelijke km-stand, met garantie voor een mooie prijs bij de lokale Volvodealer vandaan te halen.....
Maar da's natuurlijk zoeken naar de bekende speld in de hooiberg!
Wat zoeken loont dus! Zelf heb ik ongeveer 3 maanden gezocht vooraleer deze beautie te vinden. Gezien het bouwjaar viel de prijs reuze mee..
Overigens, mijn wagen was de wagen van de mevrouw van de DGA: Mijnheer rijdt een XC90 en mevrouw ruilde de S60 voor een nieuwe C70..
Weet ik meteen wat ik binnen enkele jaren ga rijden

Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zie daarvoor bijvoorbeeld hier een oud topic van mijzelf, waar e.e.a. wordt gemeld. Bij de D5's tot MY03 zijn het verder de verstuivers (ook wel injectoren) die standaard lijken te moeten gaan lekken tussen 150dkm en 200dkm. Kosten bij de dealer: ca € 400,00 per stuk incl leidingen. Een Edition-uitvoering (MY03/04) kiezen lijkt dus veiliger.Speaker schreef:Ik lees steeds over de 'bekende Volvo kwaaltjes' maar kan niet echt vinden welke hier bedoeld worden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 28.07.2008 - 10:18
Het probleem met deze auto is dat ie uit Duitsland moet komen.Jan W schreef:@ Speaker:
Ik zou eens serieus gaan kijken naar de 2.4D uit 2003, er van uit gaande dat de auto an sich net is en mits de opgegeven 180K klopt.
De NAP kan daarbij een goed handvat zijn en op zich is de stand een "normaal te achten" stand (ca 40000 à 45000 km per jaar, en da's
Dus aan een NAP heb ik niks.
Verder is deze auto , naar mijn mening, goed vol.
Feature Sets:
ABS, Alloy wheels, Central locking, Cruise control, Electric heated seats, Electric windows, ESP, Full Service History, Immobilizer, Leather seats, Power Assisted Steering
Vehicle Description:
Scheckheft, cremebeige, 5-Gang, 4 Airbags, ASR, 4x el. Fensterh., Radio/CD, Soundsystem, Außentemperaturanzeige, Innenraumfilter, Colorvergl., Außenspiegel beheizbar, Außenspiegel elektr., Kopfstützen im Fonds, Alarmanl., Bordcom./Reiser., Alu-Felgen 16 Zoll, Dachreling, Lenksäule mech/elektrisch einstellbar, 3.Bremsl., Gepäckraumabdeckung, Armlehne, Nebell., weitere Ausstattungen vorhanden,
Peter
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hij heeft ook xenon
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Ik heb een 2.4D standaard 130pk met RICA chip nu 198 pk, merk je wel!!Speaker schreef:Ik heb een 2.4D uit 2003 gezien met 180.000 op de teller. Alleen staat hier bij dat hij maar 126pk heeft. Kan je die dan nog/weer opkrikken ??
Peter
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd