Dit forum is SUPER!Oceanracer schreef:Waar zo'n forum toch niet handig voor is.Carfreak schreef:Ik denk toch dat jullie gelijk hebben. Bij een uitgeschakelde airco heb ik ook idd helemaal geen last!Altijd gratis consult.
kort inhouden/ stootjes
- Carfreak
- 7th Gear member
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 2nd Gear member
Nou had ik bovenstaand probleem ook sinds enkele weken (V70 2.4T uit 2000 met 200.000 km op de teller) dus dacht zelf meteen aan een defecte ETM, maar na het lezen van dit topic maar eens de airci uitgezet en jawel: bij hard optrekken geen schokken meer!!! Wat ik wel vreemd vind is dat helemaal in het begin toen we de auto kochten 9 maanden geleden ik ook altijd met de airco aan reed maar toen nooit schokken voelde bij hard optrekken, maar dat dus sinds enkele weken (misschien alweer enkele maanden trouwens) het nu wel voel!
Dat kan 2 dingen betekenen: ofwel de airco moet meer werken nu het de laatste weken/maanden wat warmer is dan destijds toen we hem aanschaften in de herfst.
Ofwel is er iets met de airco (bijvullen???) waardoor hij nu meer invloed heeft op het rijden met ingeschakelde airco op de motor...
Ik heb ooit gehoord dat een ingechakelde airco invloed kan hebben op het motorvermogen, klopt dat? Bij mij is het nu iig wel degelijk dat uitgeschakelde airco zorgt voor meer vermogen, oftewel flink doortrekken zonder in te houden en te schokken...
Gr. Paul.
Dat kan 2 dingen betekenen: ofwel de airco moet meer werken nu het de laatste weken/maanden wat warmer is dan destijds toen we hem aanschaften in de herfst.
Ofwel is er iets met de airco (bijvullen???) waardoor hij nu meer invloed heeft op het rijden met ingeschakelde airco op de motor...
Ik heb ooit gehoord dat een ingechakelde airco invloed kan hebben op het motorvermogen, klopt dat? Bij mij is het nu iig wel degelijk dat uitgeschakelde airco zorgt voor meer vermogen, oftewel flink doortrekken zonder in te houden en te schokken...
Gr. Paul.
- BartS
- 4th Gear member
Dat kan inderdaad tot zo'n 10 pk schelen.pch schreef: Ik heb ooit gehoord dat een ingechakelde airco invloed kan hebben op het motorvermogen, klopt dat? Bij mij is het nu iig wel degelijk dat uitgeschakelde airco zorgt voor meer vermogen, oftewel flink doortrekken zonder in te houden en te schokken...
-
- 3rd Gear member
Ik heb het al bij diverse merken ervaren. Bedenk ook dat het meer opvalt indien je in een stille en soepelrijdende auto rijdt ....Dat is zowiezo met de moderne auto's, omdat alles stiller en soepeler loopt, vallen geluidjes en rammeltjes veel meer op dan vroeger.Carfreak schreef:Daar sta ik echt van te kijken. Ik heb al diverse automerken bereden maar nog nooit iets dergelijks ervaren. Typisch Volvo??? Valt dan toch een beetje tegen.
V70 - 140pk - 2003
- Oceanracer
- Geartronic member
Tekst ingekortpch schreef:Nou had ik bovenstaand ... oftewel flink doortrekken zonder in te houden en te schokken...
Gr. Paul.
Er kunnen ook twee andere zaken spelen:
1. Als je een auto langer hebt, gaat je er meer aan opvallen. Rammeltjes, kraakjes, en ook schokjes.
2. Als je hier (op het forum) problemen van anderen leest, wordt je daar ook bij je eigen wagen alerter op.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Jan W
- 2nd Gear member
Ook onze T5 hikt als het buiten 30+ is en ik het binnenin 20 graden wil hebben....
(overigens valt het bij die van ons alleen op als er langzaam mee wordt gereden, wat gezien de post uit Het Noorden de laatste tijd, zeker in combinatie met de benzineprijs, steeds vaker het geval is...).
Doe even een check: zet de climatecontrol uit en je zult merken dat de schokjes zijn als sneeuw voor de spreekwoordelijke zon zijn verdwenen. Probeer maar eens!
Succes!
Jan W
(overigens valt het bij die van ons alleen op als er langzaam mee wordt gereden, wat gezien de post uit Het Noorden de laatste tijd, zeker in combinatie met de benzineprijs, steeds vaker het geval is...).
Doe even een check: zet de climatecontrol uit en je zult merken dat de schokjes zijn als sneeuw voor de spreekwoordelijke zon zijn verdwenen. Probeer maar eens!
Succes!
Jan W
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
Ik zet ook bewust mijn airco uit als de situatie het toelaat omdat dit aanzienlijk in je brandstofverbruik scheelt.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- Starter
- Contacteer:
Ik heb de airco leeggehaald, gevacumeerd en opnieuw gevuld met 1000 gr R134a. Blijft hetzelfde, nu bij extreem warm weer is het zelfs iets erger. Ik ga nu een afspraak maken bij een Volvo dealer voor een update, mja als dat niet helpt dan moeten we het als Volvo rijders er maar mee doen. Zodra ik iets meer weet, dan horen of lezen jullie het wel.
mvg.
Jan Haitsma
mvg.
Jan Haitsma
Volvo V70XC 2.5T Luxury Line 1998