Sinds een week of zoiets hoor ik links voor bij stuurbewegingen af en toe een 'klonk' en sinds vandaag rechtsvoor kraakt het bij sturen. dus niet alleen in de uiterste stuurstand maar ook daar tussenin.
Iemand? Ik las iets over stuuruitslagbegrenzers invetten, maar dat was alleen in combi met uiterste stuurstand en kraken...of gaat dat hier ook voor op?
gekraak bij sturen
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
JA dat kraken komt alleen voor bij de uiterste uitslag. Dan kan je uitslagbegrenzers invetten.
Dit lijkt eerder op je homokineten....
Dit lijkt eerder op je homokineten....
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.8 Europa
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
Beeper, ligt er een beetje aan. Het is niet meteen het einde van alles hoor. Als dit daadwerkelijk het probleem is, zou je eens moeten gaan shoppen voor een goed en aantrekkelijk adres.
Ooit in mijn studententijd hadden we eens een Nissan Sunny :oops: . Deze had de homokineten ook kapot. Via de dealer kostte dit grapje heel veel geld. Via een hele goede laten we zeggen 'beun de haas' was dit voor een relatief laag bedrag opgelost. Scheelde toen al vele honderden guldens.
Ooit in mijn studententijd hadden we eens een Nissan Sunny :oops: . Deze had de homokineten ook kapot. Via de dealer kostte dit grapje heel veel geld. Via een hele goede laten we zeggen 'beun de haas' was dit voor een relatief laag bedrag opgelost. Scheelde toen al vele honderden guldens.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.8 Europa
V40 1.8 Europa
-
- 2nd Gear member
stel je voor dat dit het zou zijn, kan dit dan ook trillingen in de auto / stuur veroorzaken? Mijn auto is net uit de volvo garantie en tijdens de garantieperiode konden ze het trillen niet geheel verhelpen omdat ze het niet kunnen vinden.
V70 2.5 T aut. Nautic Blue '98
- blue nautic
- 3rd Gear member
komt het kraken niet van je schokdempers/veren? heb ik zo nu en dan ,als het lang droog is geweest en stoffig kraakt er wat bij een veerpoot even met de hoge druk erbij en het is verholpen. ???? succes
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
-
- Starter
Nog voordat er 10.000 km gereden was begon mijn auto ook vreemde geluiden te maken (ik benoem het als knakken of knokken) die beïnvloed werden door buitentemperatuur en erger werden naarmate de duur van de rit toenam. De geluiden waren hoorbaar bij snel accelereren, met name in bochten en soms bij abrupt remmen.
De dealer heeft aan de voorkant, onder de auto verschillende bouten nagetrokken waarna het probleem volledig verdwenen was.
Men vertelde mij dat het wel vaker voorkomt en dat het mogelijk verband houdt met het toepassen van verschillende materialen om bijvoorbeeld het gewicht terug te drinten. Door er krachten op te zetten reageren ze anders, temperatuur is van invloed e.d. Sindsdien een rustige 'voortrein'.
De dealer heeft aan de voorkant, onder de auto verschillende bouten nagetrokken waarna het probleem volledig verdwenen was.
Men vertelde mij dat het wel vaker voorkomt en dat het mogelijk verband houdt met het toepassen van verschillende materialen om bijvoorbeeld het gewicht terug te drinten. Door er krachten op te zetten reageren ze anders, temperatuur is van invloed e.d. Sindsdien een rustige 'voortrein'.
Volvo V70 D5 Geartronic uit 03-2008, Momentum uitvoering, uitgebreid met diverse opties en voorzien van Zubra 18"; velgen (Pirelli PZero Rosso 245/40ZR18). Het motormanagement is geoptimaliseerd door Ziptuning.