Bijrijdersportier slot

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
jarno
2nd Gear member

Tijdje terug schade gehad aan de bijrijdersportier, bij de schade reparatie is de deur vervangen.
Sindsdien gaat mijn bijrijdersportier af en toe wel en meestal niet meer van het slot als ik met de afstandbedineing de deuren open. Alle deuren springen open maar deze deur niet. Knopje komt heel even omhoog om direct daarna weer naar beneden te gaan, als hij wel opengaat valt het me op dat het knopje iets lager zit dan die aan de bestuurders kant.

Volgens de schade hersteller is alles goed aangesloten (ben er mee terug geweest en dit is nogmaals gechecked). De oorzaak zou liggen aan het niet goed aansturen van de deur…
Bij de vervanging van de deur is alleen de deur vervangen het binnenwerk, glas en bekleding zijn overgezet.
De accu is niet losgeweest bij het overzetten (hoefde de radio (Kenwood) niet opnieuw in te stellen/MASK key te gebruiken).

Voor de reparatie werkte het nog wel, dit weet ik 100% zeker.

Iemand enig idee?
HansEindhovenV70
4th Gear member

Hoi,
Is een kwestie van het portierslot vervangen, dit is een zwak punt van de auto. Deze gaan ook regelmatig kapot zonder een aanrijding, dus denk dat het puur toeval zal zijn.... Als de electronica van zo'n slot hapert kun je het best zo snel mogelijk het slot vervangen. Indien het slot straks niet meer open gaat heb je een groter probleem.... gaten boren in de binnenbekleding etc. om erbij te kunnen
jarno
2nd Gear member

Het slot gaat wel open als ik de klink aan de binnekant gebruik... Is dus van de buitenkant niet te openen maar wel altijd via de binnenkant
Subaru Forester X
V70 2.5D my2001 405.000 km
306 XN 1.4 110.000 km
Oceanracer
Geartronic member

Nog wel ja. Maar net als Hans zegt, gaat het meestal van kwaad tot erger. Die sloten gaan gewoon geen autoleven mee. Kosten: € 275,00 gemonteerd en wel via de dealer. Jouw schadebedrijf kan er goedkoper aankomen. Misschien wil hij schikken: jij het slot en hij het arbeidsloon.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”