Om maar op te noemen, V50 x2, V70, S40, 850 en dit is wat huidig op de baan is, wat er geweest is, dat iets te lang om op te noemen
en hier zijn de foto's
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=204559#204559
en dit is mijn V50

pffff.... ALLE Volvo's kan dit overkomenruuds70 schreef:Ze blijven die C70's controleren. Volvo Vos in Zaltbommel wacht ook al een paar weken op een C70. (In Vanilia Pearl)
Dit wordt inderdaad vaker gedaan, mijn moeder heeft het gehad met een ford mondeo, deze kwam 5 weken later dan de bedoeling was, achteraf bleek deze compleet lek te zijn, stuur begon te piepen. Waarschijnlijk dus ook een schadegevalletje onder het mom van hij wordt extra gechecked :?ferretje schreef:Een kennis van mij heeft zoiets ook meegemaakt. Twee weken langer wachten op zijn auto. Ook met een vaag verhaal over kwaliteitscontrole.
Achteraf bleek dat ze even nodig hadden om een zeer ernstige transportschade te herstellen. Om het heel plat te zeggen: zijn nieuwe auto was een opgelapte kreukelaar. En gewoon voor nieuw afgeleverd.
Was geen Volvo overigens, maar het verhaal kwam me bekend voor.
Volvo heeft (zoals eerder vermeld) geen invloed op welke waar en wanneer gecontroleerd gaat worden, ben wel met je eens dat een klant er een iets beter gevoel aan over mag houden dan alleen de boodschap "niets aan te doen" (vanuit Volvo AB b.v. een fabrieksbezoek ofzo......)Johann schreef:Achja.. Mijn V70 zou de 10de binnen komen maar hebben ze in Zweden naar de kwaliteitscontrole gestuurd en vervolgens de tent voor 4 weken vakantie dicht gedaan..
Mogelijk nieuwe leverdatum ergens week 36. Kan ze toch geen reet schelen joh, auto is al verkocht.
je weet wat "onwillekeurig" betekend?Fulaks schreef:Kunnen ze die kwaliteitscontroles dan niet uitvoeren op de auto's die bestemd zijn om bij dealers in de showroom te staan ? Dan heeft de klant er geen last van, en dan moeten ze de dealer eventueel maar een tweede exemplaar leveren.
Tja, een goede audit moet naar willekeur en onafhankelijk worden uitgevoerd.Fulaks schreef:Kunnen ze die kwaliteitscontroles dan niet uitvoeren op de auto's die bestemd zijn om bij dealers in de showroom te staan ? Dan heeft de klant er geen last van, en dan moeten ze de dealer eventueel maar een tweede exemplaar leveren.
Ja, weet ik. Die auto's in de showroom zijn toch ook gewoon van de band gelopen ?bart simpson schreef:je weet wat "onwillekeurig" betekend?
Da's dus balen dus, welke heb je gekocht?Johann schreef:Achja.. Mijn V70 zou de 10de binnen komen maar hebben ze in Zweden naar de kwaliteitscontrole gestuurd en vervolgens de tent voor 4 weken vakantie dicht gedaan..
Mogelijk nieuwe leverdatum ergens week 36. Kan ze toch geen reet schelen joh, auto is al verkocht.
Nog geen tijd gehad om haar te wassenPTR schreef:Naar aanleiding van een email dat er recente berichten in dit topic zijn geplaatst, kijk ik hier weer eens. Vooral de negatieve teneur van enkele reacties valt me op.
In eerste instantie kreeg ik de melding van de dealer dat de auto vast gehouden werd vanwege een kwaliteits-audit. De dealer heeft dit naar mijn mening keurig gecommuniceerd: ze vonden het zelf ook erg vervelend.
Nadat ik even ben gaan zoeken (hier op dit forum, als second opinion) bleek dit inderdaad vaker te gebeuren (en niet alleen bij C70's) en werd ik 'gerustgesteld'.
Op zich heb ik alle begrip voor het fenomeen 'kwaliteits-audit'. Dat is erg belangrijk, zo niet onmisbaar om je product en -proces kwalitatief op een hoog peil te brengen c.q. te houden.
Belangrijk is hoe je dealer hiermee omgaat en hierover communiceert: dat zal bij sommigen waarschijnlijk het probleem zijn. (Het verhaal over die transportschade is van een geheel andere orde)
Overigens: m'n C70 is helemaal GEWELDIG!!!(zal eens wat foto's maken, maar dan moet ie eerst gewassen worden...
)