Zonder:

Qua rijgedrag voelt de C30 (standaardonderstel in mijn geval) wat stugger dan de Alfa, en door de grotere spoorbreedte ligt hij wat ‘vierkanter’ op de weg. Dit resulteert in een wat strakkere/onverstoorbaardere wegligging, waar je met name van profiteert in snelle bochten zoals snelwegafritten. De Volvo voelt dan stabieler. Op de snelweg is de Volvo de rustiger en comfortabeler auto. De Alfa is wat beweeglijker, directer. Qua wegligging/weggedrag zou ik de C30 dus willen omschrijven als ‘zeer strak en stabiel’ tegenover ‘lekker levendig’ voor de 147, mede door de heerlijk directe besturing van de 147 (dat mis ik wel een beetje in de C30).Lars85 schreef:Beste allemaal,
Ik werd aangesproken door het verhaal van Cavallino. Ik heb vorige week een nieuwe volvo C30 gekocht. 1.8 SPORT 125 PK. En rijd op dit moment nog in een Alfa 147. Ik heb erg getwijfeld of ik mijn mooie Alfa in ging ruilen voor een Volvo C30. Ik heb nu een proefrit gemaakt en vond de Volvo "voor mijn gevoel" minder snel optrekken als de Alfa. Hoe denk jij daar nu over Cavallino? En geen spijt van je ruil van Alfa naar Volvo? Kun jij alsjeblieft reageren?
Larsman
Ai, dat is lekker.Cavallino schreef:Aiaiai helaas is er verleden week in de parkeergarage iemand tegen de zijkant van mijn Alfaatje aangereden! En dat zonder contactgegevens achter te laten.... lange deuk/kras op linkerzijkant (portier en achterscherm). Moet ik er nog bij vertellen dat het een 'gesloten'parkeergarage is waar in principe alleen bewoners van het appartementencomplex hier in kunnen....
ZWAAR ASOCIAAL dus! Maar goed, ik kan het niet aanzien dus dat wordt weer een klus voor de spuiter!
Moest mijn verhaal even kwijt.... ik baal er goed van.