lamba sonde 440 460

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
diemen
1st Gear member
Contacteer:

beste mensen.

ik heb een 440 op LPG van 94... het is geen g3.
enige tijd geleden heb ik problemen gehad met deze auto omdat spontaan op lpg de moter afsloeg als ik het gasbedaal losliet en weer intrapte. op benzine loopt deze moter niet goed stationair...... ik heb de vacuumregelaar die onder het voorraam zit (vak van de ruitenwissermoter) vervangen.. de moter liep toen beter. maar het probleem op LPG bleef... ik heb daarna de stappenmoter van het LPG vervangen. korte tijd daarna heb ik onderweg problemen gekregen met deze auto ..... de moter is gaan stotteren en de lamba sonde lamp gaat telkens branden .... dit is op LPG. ik kan met deze auto nu niet meer de straat uit want in 3 minuten gaat de lamba sonde lamp aan en slaat de moter af. ik heb vandaag een nieuwe sonde gemonteerd (driedraads) maar het probleem is niet verholpen en nog hetzelfde.... ik gebruik deze auto nu veel omdat er problemen zijn met mijn ouders... Wie kan me helpen !!!

ik ben te berijken op msn: evdiemen@hotmail.com
Of telefonisch 06-15518491
S.Brouwer
2nd Gear member

Probeer de foutcodes van de auto eens uit te lezen.
Op de linker veerpoot (achter je luchtfilter) zit een zwart kastje, hier haal je de deksel vanaf.

Je hebt nu een draadje met een pennetje, deze steek je in 2. houd nu 4 á 5 sec het knopje ingedrukt. Een foutcode bestaat uit 3 cijfers. normaal gesproken heb je 1-1-1 geen foutcodes. Waarschijnlijk knipperd het ledje vaker. Schrijf deze code even op. als je een foutcode hebt gehad herhaal je deze stap nog eens, net zolang todat je weer op je eerste foutcode zit.

Plant de foutcodes even hier op het forum en dan kunnen we ze even bekijken en eventueel een oplossing geven
diemen
1st Gear member
Contacteer:

nogmaals ben ik even naar buiten gegaan om de codes te ondekken ... toen de moter afsloeg kon ik gaan lezen .... ik heb een berg codes eruit gehaald en wel : 123 121 113 221 232 231 sommige codes kwamen twee maal voor ....
S.Brouwer
2nd Gear member

Op deze site staan alle foutcodes aangegeven.

http://volvo440.nl/fc.htm

1-2-3 Coolant temperature sensor signal absent or faulty
1-2-1 Manifold Absolute Pressure (MAP) signal absent or faulty
1-1-3 Fuel injectors; From 1994 and later, Heated oxygen sensor - maximum enrichment sensed
short term fuel mixture too weak
2-2-1 Lambda Operation; also Heated oxygen sensor (mixture too rich under part throttle)
/ long term fuel mixture too weak in part load stage
2-3-2 Lambda adjustment; For 1994 and later, adaptive heated oxygen sensor control
/ long term fuel mixture too weak at idle
2-3-1 Lambda adjustment; For 1994 and later, heated oxygen sensor (mixture too lean under part throttle)
/ long term fuel mixture too rich in part load stage

Volgens mij gaat dit alleen niet helemaal op, een aantal codes geven aan dat je brandstof/lucht verhouding niet goed is. Maar dat komt doordat de motor is afgeslagen dan zijn alle verhoudingen zoek.

Als het goed is kan je je computer resetten door de + pool er even af te halen en er daarna weer op te doen. dan starten en niet de motor af laten slaan maar zelf uit zetten en dan nog eens uitlezen.

Ik zou het anders ook niet weten hoe je er achter moet komen. en denk ook niet dat ik je kan helpen om van het probleem af te komen. Maar we kunnen het altijd proberen
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Zo dan! :shock:
Ik zou de ECU ook even na laten kijken en de stekkers tussen de smoorklephuis en de draadboom naar je gas Comp en terug.
Want 1-1-3 zegt mij dat er ergens iets niet goed gaat met gas en benzine.

Ps welk type motor gaat het om??

Edit::: wissen van de storingen doe je trouwens zo.... 5 (echte) sec op het knopje drukken wachten tot het lampje brand direct weer het knopje 5 sec indrukken. daarna testen of ze weg zij door ong 2 sec op het knopje te drukken de code moet dan 1-1-1 zijn
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
diemen
1st Gear member
Contacteer:

goedemorgen.

ik heb wederom geprobeerd om de codes uit te lezen en kwam niet verder dan dat ik met het contact aan de codes niet tevoorschijn kreeg. ik heb 5 echte seconden de knop ingedrukt gehouden en en het lampje ging daarna uit en brande niet meer voor de codes ... dit heb ik verschillende malen herhaald........ verder met het proefstarten van gisteren en vandaag en die kou is ook mijn accu nu leeg en ik zit helemaal vast.

Ik heb een B18u moter er in zitten.

Wie kan me helpen .. kan geen kant op nu.
zoals ik al aangegeven heb, heb ik deze auto nu juist hart nodig

HELP !!!!!
diemen
1st Gear member
Contacteer:

p.s.

Ik ben bereid om een leuke vergoeding te geven aan diegene die me nu kan helpen.

ik zit met mijn handen in het haar.

je kan me berijken op msn: evdiemen@hotmail.com
of : 06-15518491

bedankt !!!
diemen
1st Gear member
Contacteer:

:-x beste mensen

ik heb net de auto met startkabels aan de praat gekregen.
na het indrukken van de knop om de codes uit te lezen .. kreeg ik geen codes meer.... ook niet 1-1-1 de moter bleef stationair draaien maar toen ik weg wilde rijden sloeg hij weer af en was het einde verhaal.. ditmaal brande het sonde lampje op het dahboard niet.

wie kan me helpen ??
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Even een paar vragen.
Hoe rijd hij op benzine? dus zonder naar gas te schakelen.

En als je hem start en laat draaien tot de motor warm is (van ingeslagen heeft) rijd hij dan wel redelijk op gas of benzine?

Als je er echt niet uit komt heb ik een hoop spare-parts voor een B18U die werken :wink:
Dan kan ik een hoop uitsluiten.
diemen
1st Gear member
Contacteer:

momenteel staat de auto op benzine op gas heeft hij hetzelfde probleem .. ik kan hem starten en hij blijft stationair lopen tot het punt dat ik wil gaan rijden .. dan slaat hij af ... krijg op het moment geen codes eruit ook geen 1-1-1
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Je hoeft maar 2 sec te drukken he niet 5, 5 sec is wissen namelijk.
diemen
1st Gear member
Contacteer:

ik zal dit morgen proberen ..... kreeg te horen dat ik 5 sec moest drukken op de knop.... laat je weten welke code er over blijft
diemen
1st Gear member
Contacteer:

beste mensen,

vanmorgen heb ik de accu goed opgeladen en de computer van de auto goed kunnen leegmaken. hij gaf code 1-1-1..daarna heb ik de moter gestart op LPG en ben ik er een ronde mee gaan rijden. tot op heden blijft de code 1-1-1 ook blijft de lamba sonde lamp uit ...... dit op LPG en benzine. wel heb ik gezien dat er een stekker los zat op de dynamo. het stekkertje zat aan de bovenkant van de dynamo. kan het zijn doordat ik de pc niet goed kon resetten na het vervangen van de lamba sonde dat hij deze fout in de pc liet staan en dat hij de moter liet afslaan daardoor ??en dat nu ik de pc goed heb kunnen resetten en nu de stroomtoevoer ook goed is dat het probleem verholpen is ???
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Als resetten niet lukt is 10 min de min pool van de accu voldoende :wink:

Het boveste stekkertje is voor de voorbegrachtiging van de dynamo als dit er niet op zit wordt hij niet voorbekrachticht en dus niet magnetisch en zal niet laden dit ook wel te merken aan het ontbreken van het accu lampje voor het starten.
S.Brouwer
2nd Gear member

diemen schreef:beste mensen,

vanmorgen heb ik de accu goed opgeladen en de computer van de auto goed kunnen leegmaken. hij gaf code 1-1-1..daarna heb ik de moter gestart op LPG en ben ik er een ronde mee gaan rijden. tot op heden blijft de code 1-1-1 ook blijft de lamba sonde lamp uit ...... dit op LPG en benzine. wel heb ik gezien dat er een stekker los zat op de dynamo. het stekkertje zat aan de bovenkant van de dynamo. kan het zijn doordat ik de pc niet goed kon resetten na het vervangen van de lamba sonde dat hij deze fout in de pc liet staan en dat hij de moter liet afslaan daardoor ??en dat nu ik de pc goed heb kunnen resetten en nu de stroomtoevoer ook goed is dat het probleem verholpen is ???
Of het het stekkertje geweest kan zijn weet ik niet, ik denk wel dat het geholpen heeft dat je de computer gereset hebt. Ik heb dit al eerder meegemaakt met de volvo 740 van mijn ouders.

Me ma was met onze 740 gestrand en als ik starte stotterde de auto en kwam niet op toeren. Ik daar de foutcodes uitgelezen. zaten er een paar in. de computer gereset en daarna gestart. Geen problemen meer en nu na half jaar nog steeds nergens last van gehad
Guestuser

ik heb hetzelfde gehad met mijn 440 op lpg
ik had in de winter mijn koelvloeistof vervangen en s'zomers ging hij steeds uit op benz niks en oplpg sloep hij uit
als je op lpg rijd gaat je lamdasonde lampje branden en naa een paar km slaat hij uit
ik ben er mee naar de garage geweest voor het uitlezen en hij zei er zit geen storing in en sindsdien doet ie het weer perfect
misschien moet je hem laten uitlezen bij een garage je benz systeem en je gas systeem

grtz eddie
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”