hallo,
in de hoop dit in de juiste subrubriek te posten...
Verleden week had ik hetvolgende voor. Ik rij in Frankrijk op de autoweg, plots krijg ik de meliding "motorservice dringend vereist " en de auto (xc70/2003) gaat in noodloop. Ik rij van de autoweg af. Ondertussen check ik de boordcomputer " 220km tot lege tank". Ik had het vroeger al eens voorhad dat ik met "nog 70 km tot lege tank" gewoon aan de kant moest en na het takelen en bijvullen van 5 l diesel kon ik weer lekker verder.... Met dit geval in het achterhoofd zocht ik de dichtsbijzijnde pomp op en tankte de zaak vol. Je raad het al... de auto start onmiddellijk en verder geen greintje problemen meer. Ik heb wel steeds de tank opnieuw gevuld éénmaal de meter op half uit (of vol ) stond.
Nu liet ik me wijsmaken dat er twee tanks in deze auto zittten die blijkbaar met een pompje verbonden zouden zijn.
Wie kan me hier meer over vertellen of dit klopt, hoe dit juist werkt en hoe ik dit evt. kan herstellen. Maw waar ik dit onding kan localiseren.
Bedankt alvast voor de hulp!!!
XC70 diesel tank leeg/vol? opvoerpomp??
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
Volvo xc70 na 22 jaar met volvo 240GL!
-
- 4th Gear member
Als er al twee tanks zouden zijn , (nog nooit eerder gehoord) dan is het voldoende om daar een leiding tussen te leggen. Het principe van de communicerende vaten zorgt er dan wel voor dat beide tanks steeds een identiek niveau hebben. Een pomp lijkt me dan wel zeer over bodig !bluefoxamazone schreef:hallo,
in de hoop dit in de juiste subrubriek te posten...
Verleden week had ik hetvolgende voor. Ik rij in Frankrijk op de autoweg, plots krijg ik de meliding "motorservice dringend vereist " en de auto (xc70/2003) gaat in noodloop. Ik rij van de autoweg af. Ondertussen check ik de boordcomputer " 220km tot lege tank". Ik had het vroeger al eens voorhad dat ik met "nog 70 km tot lege tank" gewoon aan de kant moest en na het takelen en bijvullen van 5 l diesel kon ik weer lekker verder.... Met dit geval in het achterhoofd zocht ik de dichtsbijzijnde pomp op en tankte de zaak vol. Je raad het al... de auto start onmiddellijk en verder geen greintje problemen meer. Ik heb wel steeds de tank opnieuw gevuld éénmaal de meter op half uit (of vol ) stond.
Nu liet ik me wijsmaken dat er twee tanks in deze auto zittten die blijkbaar met een pompje verbonden zouden zijn.
Wie kan me hier meer over vertellen of dit klopt, hoe dit juist werkt en hoe ik dit evt. kan herstellen. Maw waar ik dit onding kan localiseren.
Bedankt alvast voor de hulp!!!
WJ
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
er zijn geen 2 tanks
Volvo for life
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
zeker ook niet bij de XC?
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
het zou dus niet gaan over twee tanks maarover één tank die uit twee lobben bestaat (moet cardan en uitlaatbuis doorlaten). Hier zou blijkbaar een pompje voor een gelijk niveau zorgen. Blijkbaar weet niemand hier iets van af...
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
en.... is daar sprake van een soort pompje?