Gasinbouw V50 2.4i

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

euerw schreef:dat Volvo nu even geen gas-auto verkoopt houd niet in dat het je het niet moet doen. als het zo doorgaat met de brandstof prijzen komen ze ook gewoon weer met een aanpassing naar gas als de markt er naar is, en zie ik ze echt niet daar even een nieuwe motor voor maken.
Een Flexifuel schijnt zich goed voor lpginbouw te lenen, voor de rest zie ik zo snel niet een motor komen die voldoet
Gast

bart simpson schreef: Een Flexifuel schijnt zich goed voor lpginbouw te lenen, voor de rest zie ik zo snel niet een motor komen die voldoet
Wat is daar anders aan? Hydraulische kleppen misschien?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Andere materiaal voor kop en kleppen (nog steeds metaal ;o).
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

das raar want tegenwoordig is dat minx bij LPI toepassing?! het kleppen&kop verhaal is wel van iets langer geleden dacht ik hoor
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

euerw schreef:das raar want tegenwoordig is dat minx bij LPI toepassing?! het kleppen&kop verhaal is wel van iets langer geleden dacht ik hoor
minx?
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

bart simpson schreef:Een Flexifuel schijnt zich goed voor lpginbouw te lenen, voor de rest zie ik zo snel niet een motor komen die voldoet
En wat is dan het verschil wanneer je de 2.0 met de 2.0F vergelijkt? En dan spreken we niet over electronica, maar puur motortechnisch.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

andere materialen van kop en kleppen ivm de hogere verbrandingstemperatuur van E85 (volgens mij een herhaling van wat ik eerder zei)
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Ik heb het al eens eerder gemeld, maar nos eens: Ik heb Mesman een maandje geleden gebeld voor een G3 installatie in een V50.
Ze hadden het al meer gedaan en volgens hun gaf het geen problemen. Mijn vaders net aangeschafte V50 met 60.000 km is binnenkort ingepland.
Nu zeg ik niet dat Mesman hier 100% betrouwbaar in is, als leverancier van LPG-installaties. Maar meerdere Volvo-specialisten die ik hierover sprak, zagen het probleem niet (ondanks de op de lange termijn iets hogere onderhoudskosten).
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gebruikersavatar
joost_sipkes
2nd Gear member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05.05.2007 - 14:22
Locatie: Noordzee / Groningen

Ik heb mijn S80 bij de dealer gehaald die een actie had voor Viale G3 installatie.

In laten zetten, ik heb de 2.4 gekocht en sta nu met een dikke grijns bij de pomp.

nog niet veel kilometers gemaakt maar dat komt wel goed. Heb namelijk 1 jaar garantie gekregen van de dealer. Deze zei dat ze alleen het G3 inbouwen in een T6 niet zagen zitten. Stond ook een hele mooie namelijk maar hier gaven ze niet de garantie op.

Hieruit moet ik toch afleiden dat ze het in een 2.4 (MY2002) wel zien zitten deze officiele Volvo dealer in ieder geval
460 2.0l
S70 2.5 europa 1998
S80 2.4 170PK 2002 Automaat G3
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Wat een misvatting, Volvo AB ziet dat niet, Volvo NL niet, 98% van de dealers niet en de handel ook al niet, dan is dat overduidelijk wel het adres om hem ook weer in te ruilen...
Volvo for life
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2811
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Volvo heeft de hydraulische klepstoters vervangen door vaste voor welke reden dan ook =D> , maar men had het ook zo moeten maken dat kleppen stellen
eenvoudig kon, immers een benzine (turbo)-motor zal toch ook een keer aan de beurt komen denk ik.


Dit is gewoon a-sociaal van volvo #-o

Mijn klepspeling (nog nooit gesteld) is overigens nog steeds goed.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

bart simpson schreef:Wat een misvatting, Volvo AB ziet dat niet, Volvo NL niet, 98% van de dealers niet en de handel ook al niet, dan is dat overduidelijk wel het adres om hem ook weer in te ruilen...
De dealer die ik er 2 maanden geleden over sprak toen wij ons aan het oriënteren waren, had er met die auto's ook niet veel problemen mee. Althans, volgens de verkoper liepen de oude S80, de S60 en de oude V70 er nog prima op (in iedergeval de normale 2.4's). Maar de hele nieuwe lijn, S40, V50, nieuwe V70 & S80 gingen volgens de dealer echt niet meer.

Dit wil overigens niet zeggen dat hij die S80 van 2002 op gas zou leveren met een jaar garantie. Dat idee had ik niet. Terwijl Mesman zegt, dat die betreffende dealer bij hun ook gewoon gas in moeten bouwen.

Het blijft een leuke discussie, heel die LPG-kwestie :)
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

inderdaad blijft dit een discussie.
Zelf rijdt ik een S80 (wel uit 1999) op LPG, in 2 jaar 80k gereden zonder 1 centje pijn.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Johan s60 schreef:Volvo heeft de hydraulische klepstoters vervangen door vaste voor welke reden dan ook =D> , maar men had het ook zo moeten maken dat kleppen stellen
eenvoudig kon, immers een benzine (turbo)-motor zal toch ook een keer aan de beurt komen denk ik.


Dit is gewoon a-sociaal van volvo #-o

Mijn klepspeling (nog nooit gesteld) is overigens nog steeds goed.
Op een "niet gasauto" hoeven ze in principe nooit gesteld te worden, Volvo bouwt auto's voor een wereldmarkt, niet alleen voor die paar landen die wat met lpg klooien, de keus voor die nieuwe koppen met vaste kleppen was er een uit milieutechnisch oogpunt.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2811
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

bart simpson schreef:
Johan s60 schreef:Volvo heeft de hydraulische klepstoters vervangen door vaste voor welke reden dan ook =D> , maar men had het ook zo moeten maken dat kleppen stellen
eenvoudig kon, immers een benzine (turbo)-motor zal toch ook een keer aan de beurt komen denk ik.


Dit is gewoon a-sociaal van volvo #-o

Mijn klepspeling (nog nooit gesteld) is overigens nog steeds goed.
Op een "niet gasauto" hoeven ze in principe nooit gesteld te worden, Volvo bouwt auto's voor een wereldmarkt, niet alleen voor die paar landen die wat met lpg klooien, de keus voor die nieuwe koppen met vaste kleppen was er een uit milieutechnisch oogpunt.
Die paar "LPG" landen behoren ook tot de wereld, dus toch a-sociaal mii
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Johan s60 schreef:Die paar "LPG" landen behoren ook tot de wereld, dus toch a-sociaal mii
Met die paar auto's op lpg (even voor de beeldvorming, 5.000 stuks op gas totaal op een markt van +/- 500.000 stuks voor heel 2007) als doelgroep, niet een groep waarvoor je prijsopdrijvende productiekosten zou moeten gaan maken....
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2811
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

bart simpson schreef:
Johan s60 schreef:Die paar "LPG" landen behoren ook tot de wereld, dus toch a-sociaal mii
Met die paar auto's op lpg (even voor de beeldvorming, 5.000 stuks op gas totaal op een markt van +/- 500.000 stuks voor heel 2007) als doelgroep, niet een groep waarvoor je prijsopdrijvende productiekosten zou moeten gaan maken....
Wel vreemd dan dat ze bi-feul's geleverd hebben, dat zouden er ook niet veel zijn geweest, en hier zouden wel oa motorische aanpassingen zijn gedaan, maar die waren of zijn dus ook niet afdoende (zie dit forum).

maar volvo wekt hiermee de indruk dat "onze auto's" geschikt zijn voor LPG (wat ze inprincipe ook zijn)

hoewel een paar landen, ik denk dat dit aantal flink zal stijgen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Volvo wekt geenszins die indruk, Volvo ondersteund NERGENS in Europa gasinbouw en legt duidelijk uit wat gasinbouw betekend voor fabrieksgaranties, IEDERE gasinbouwer is dan ook bekend met die policy.

Het inbouwen van gas betekend nog niet dat een auto er geschikt voor is, sommigen ervaren "the hard way" dat dat niet zo is.

Bi-fuel's hadden naast een andere kop een ander motormanagementsysteem
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

bart simpson schreef:Volvo wekt geenszins die indruk, Volvo ondersteund NERGENS in Europa gasinbouw en legt duidelijk uit wat gasinbouw betekend voor fabrieksgaranties, IEDERE gasinbouwer is dan ook bekend met die policy.

Het inbouwen van gas betekend nog niet dat een auto er geschikt voor is, sommigen ervaren "the hard way" dat dat niet zo is.

Bi-fuel's hadden naast een andere kop een ander motormanagementsysteem
ben absoluut geen gasrijder, rijdt 36dkm en lekker met de T5 op 98

MAAR

wat zijn dan wel merken of types die gasbestendiger zijn dan andere?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
joost_sipkes
2nd Gear member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05.05.2007 - 14:22
Locatie: Noordzee / Groningen

Gelukkig hoor ik op dit mooie forum dat veel mensen goeie ervaringen hebben met LPG...... niet heel veel plobleem gevallen. Kan aan mij liggen misschien zoek ik met een roze bril.

Vind het ook wel fijn dat ik bij de originele Volvo dealer mijn gas in een mooie occasion heb kunnen zetten.

Vind het nog fijner dat de gas prijs zo laag is. Inclusief korting van mijn baas 50 euro tanken => 900 kilometer rijden :) :) :)

Wat andere mensen ook vinden (ik kook thuis op inductie) ik blijf lekker op gas rijden.
460 2.0l
S70 2.5 europa 1998
S80 2.4 170PK 2002 Automaat G3
Gesloten

Terug naar “Over alle vloeistoffen”