Hallo allemaal,
Zojuist aan het zoeken op internet naar aircoproblemen en kwam bij het Volvo forum uit. Ik ben in het bezit van een V70 Europa automaat uit 1999.
4 Week geleden voor onderhoud bij de dealer geweest, na het starten knipperden de aircolampjes. De dealer heeft de sensor schoon gemaakt.
Vervolgens een week gereden en kreeg ik bovengenoemde problemen, airco werkte wel/niet. Eest kort en viel dan uit. Weer terug naar de garage. Conclusie compressor moet vervangen worden, incl. montage €1000. :evil: Dit heb ik maar even uitgesteld ivm met mijn vakantie.
In mijn eigen woonplaats, Stadskanaal, naar de oud dealer geweest en deze heeft een ringetje verwijderd zoals ik hierboven uitgelegt zie en het systeem opnieuw afgevult (€100). Tijdens mijn vakantie heeft de airco wel gekoeld maar niet optimaal, dus niet echt koud maar wel aangenaam en daarmee beter dan voor mijn vakantie. Afgelopen week terug gekomen en de airco werkt steeds minder goed.
Weet één van jullie of ik dan nu toch de compressor moet laten vervangen? Ik heb er verder geen snars verstand van e ben aangewezen op de garage. Ik zou graag goed beslagen ten ijs komen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet
Martin
vreemd airco probleem
- LeonW
- 3rd Gear member
Dan heb je waarschijnlijk lekkage in je aircosyteem het aircogas loopt er dan langzaam uit en dat merk je doordat ie dan steeds minder goed begint te koelen.
Bij het vullen is er detectievloeistof toegevoegd als het goed is, dus kunnen ze met een lamp de lekkage opsporen.
Bij het vullen is er detectievloeistof toegevoegd als het goed is, dus kunnen ze met een lamp de lekkage opsporen.
Volvo S70 2.5T
- smi00865
- 1st Gear member
Het klopt dat er detectievloeistof toegevoegd is.
Ik zal dit laten controleren.
Bedankt voor de reactie.
Martin
Ik zal dit laten controleren.
Bedankt voor de reactie.
Martin
Volvo 850 2.5 20V GLT aut, 1992
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999
-
- 2nd Gear member
Ik heb ook ongeveer een vergelijkbaar probleem met de airco, als ik een langstuk op de snelweg rij, nix aan de hand, maar als ik in de stad rij werkt die een minuut of 10, en daarna blaast die ook warme lucht, je ruikt ook dat het vochtig is.... Gekgenoeg hoor je de pomp wel gewoon, en de Airco heb ik net een week of 6 laten vullen, en na laten kijken als deze ook lekte, en dat was dus niet het geval....
-
- 1st Gear member
Ik heb datzelfde probleem ook gehad en euvel bleek niet de compressor te zijn maar de elektromagneet-koppeling die daar op zit.
Die wordt een beetje warm en begint te slippen. aanvankelijk moest de hele compressor vervangen worden maar bij de dealer is ervoor gekozen om alleen die koppeling te vervangen. Kosten E250,-
Het euvel was 100% verholpen. Nu een paar maande later stopte de airco er weer mee, bleek helemaal leeg te zijn. De verdamper kapot. Het hele dashboard moet er dan uit om deze te vervangen.
Baal hier enorm van en ben op zoek naar een oplossing. Probeer eerst een "lek-stop"behandeling. Het schijnt erg goed te werken.
Ik houd je op de hoogte.
Die wordt een beetje warm en begint te slippen. aanvankelijk moest de hele compressor vervangen worden maar bij de dealer is ervoor gekozen om alleen die koppeling te vervangen. Kosten E250,-
Het euvel was 100% verholpen. Nu een paar maande later stopte de airco er weer mee, bleek helemaal leeg te zijn. De verdamper kapot. Het hele dashboard moet er dan uit om deze te vervangen.
Baal hier enorm van en ben op zoek naar een oplossing. Probeer eerst een "lek-stop"behandeling. Het schijnt erg goed te werken.
Ik houd je op de hoogte.