sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van een volvo 440, 1.8 met CVT bak uit 93.

Bij aanschaf was men er niet zeker van hoe lang de bak t zou houden want men was ervan overtuigd dat de bak kapot was. Hij rijdt echter nog steeds en van lagergeluid is absoluut geen sprake.
Als de auto op snelheid is, is er geen enkel probleem maar bij wegrijden en tot stilstand komen schokt ie. met name als de motor wat warmer is...
Nu is dit probleem acceptabel maar ik ben toch begonnen om het een en ander te proberen, het is voor de rest namelijk een prima auto met slechts ruim een ton op de teller!
het volgende heb ik reeds geprobeerd:
- een weerstandje gemonteerd bij de ECU om het toerental te beinvloeden, dit had niet echt effect. (weerstandje bij de dealer gehaald)
- de olie vervangen voor de juiste originele olie (wist niet wat er nu in zat!). Dit had duidelijk wel een positief effect.
Het euvel is echter nog niet opgelost.
Wat kan ik nog doen om het geschok te beinvloeden? Zo las ik dat je het filter van de bak kunt reinigen en dat er wel een ring bij gemonteerd dient te worden. kan ik dit zelf doen/controleren en hoe? en wat kan ik anders nog proberen???
alvast bedankt en mvg cyriel