In een aantal topics is al aandacht besteed aan de nieuwe RTI software die beschikbaar is. In een topic had iemand zelfs al wat voordelen genoemd, maar dat topic zit dicht omdat het teveel over illegaal verspreiden ging. Dit topic is bedoeld om nieuwe features en ervaringen te bespreken. Hou links of opmerkingen over torrents, usenet-groepen, etc. er svp buiten, anders gaat het onverwijld dicht.
Mijn ervaringen zijn op basis van een non-HDD systeem, een systeem dus dat alles van de DVD haalt. Ongetwijfeld hbben HDD-systemen meer leuke dingen, maar daarvoor staat iemand anders aan de lat. Zeker aangezien je (helaas) niet zo maar een HDD bijplaatst.
Goed, de nieuwe software dus... Het kaartmateriaal op deze DVD (2008/20) is gedateerd als 2007Q3. Daarmee is het nu bijna een jaar oud, maar dat is ten opzichte van mijn vorige DVD (0635) een duidelijke actualisatie. Een aantal plekken waar ik volgens de navi steevast door het zand ploegde is nu aangepast.
Maar de duidelijkste aanpassing wordt al veel eerder duidelijk: net als andere navi's moet je nu elke keer bevestigen dat je echt netjes zult rijden en niet 'omdat de navi het zei' een rotonde linksom neemt, een fietspad betreedt of rechtsaf de kade afrijdt omdat daar een veerboot zou liggen. Een disclaimer die er ongetwijfeld dankzij listige advocaten in is gekomen, zodat Volvo noch MELCO (de leverancier van het systeem) noch NavTech (de kaartleverancier) zich voor het hekje moeten komen verantwoorden.
Klik je op enter dan kan het invoeren van een route beginnen. Daar is niets nieuws, althans ik heb het niet kunnen ontdekken. Of misschien is het aantal gebouwtypen uitgebreid - ik vond het een hele lijst. En aangezien je instellingen opnieuw moet ingeven, kom je ze vanzelf tegen als je niet alle gebouwen (maar wel een paar) op de kaart wilt aangeven.
Heb je een route ingegeven dan zie je, als je goed kijkt, een tweede feature. De navi berekent de route eerst grof en dan nauwkeurig. Dat was altijd al zo, maar nu zie je dat ook. In het begin zijn namelijk tijd en afstand grijs (afstand ontbreekt soms zelfs). Je ziet dan die tijd nog wat veranderen en dan wordt 'ie wit: de route ligt vast.
Al rijdend kon ik geen verder verschil opmerken in weergave en aanwijzigingen. Maar dat verandert als je "verkeerd" rijdt of in ieder geval anders dan de navi het had bedoeld. Waar je voorheen gevoegelijk een heel dorp door kon rijden in de tijd dat de navi bezig was met een nieuwe route is dat herrouteren nu binnen een seconde of 10 gebeurd. Nu zullen TomTom bezitters dat nog traag vinden, maar voor de RTI is het echt een enorme verbetering.
Tot zover de eerste (tweede) ervaringen.
Gr/F
Nieuwe RTI software: een tweede blik
-
- Starter
Kijk, dat ziet er allemaal goed uit!
Moet ik alleen wel even wachten op een iets nieuwere versie. Hier in de buurt is het wegennet vrij ingrijpend veranderd Q1 2008. En hoewel ik de weg wel ken is elke keer op je scherm door de weilanden ploeteren en het herberekenen als je verder weg gaat ook zo storend. Zal de dealer eens vragen wanneer er een nieuwere versie komt.
Dank voor de update!
Hans
Moet ik alleen wel even wachten op een iets nieuwere versie. Hier in de buurt is het wegennet vrij ingrijpend veranderd Q1 2008. En hoewel ik de weg wel ken is elke keer op je scherm door de weilanden ploeteren en het herberekenen als je verder weg gaat ook zo storend. Zal de dealer eens vragen wanneer er een nieuwere versie komt.
Dank voor de update!
Hans
Groet,
Hans
mei 2003: Audi A4 Avant 2003, juni 2008: Volvo V70 2.4 170 pk automaat Edition Sport my 2007
Hans
mei 2003: Audi A4 Avant 2003, juni 2008: Volvo V70 2.4 170 pk automaat Edition Sport my 2007
-
- 4th Gear member
Het herberekenen van de route gaat inderdaad vele malen sneller. En dat is een grote verbetering. Wat ik minder vind aan dit systeem tov het oude systeem is de vreselijke irritante vrouwen stemmen. Het zijn er namelijk twee. Bij het aanrijden op een rotonde komt eerst mevr. 1 en vlak voor de rotonde mevrouw 2 die een octaaf lager praat. En wat mij ook stoort is een zinnetje als: "Neem de tweede afslag en rij de A20........pauze.........op'. Dat 'op' komt echt uit de lucht vallen en op een heel vreemd moment. Ik heb hem nu Engelstalig staan en dan ook nog de man. Die spreekt lekker lopende zinnen zonder die pauzes.
Wat ik overigens nog steeds mis is dat ik wel bijv. een midgetgolf baan kan zoeken maar niet een bank. In Zweden bleek dat een groot gemis omdat daar niet zoveel banken zijn en het dus vaak flink zoeken is!
Wat ik overigens nog steeds mis is dat ik wel bijv. een midgetgolf baan kan zoeken maar niet een bank. In Zweden bleek dat een groot gemis omdat daar niet zoveel banken zijn en het dus vaak flink zoeken is!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- FrankM
- 4th Gear member
Ehm... vrouwen stem? Ik heb nog steeds Kees hoor. Het lijkt er op alsof (dus) ook de stem anders is bij de nieuwe RTI (met harddisk).
Gr/F
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
-
- Starter
Nou ja, belangrijkste is dat hij of zij sneller is dan nu. Heb gemerkt dat ik, behalve in drukke stadscentra ed) de stem toch meestal uitzet omdat de display zo goed in het zicht zit en de radio niet automatisch gedempt wordt.
En eventueel is engelstalig inderdaad ook een optie.
@Rene68: ze verwachten natuurlijk dat Volvo rijders al geld genoeg hebben en alle tijd om te golfen!!
En eventueel is engelstalig inderdaad ook een optie.
@Rene68: ze verwachten natuurlijk dat Volvo rijders al geld genoeg hebben en alle tijd om te golfen!!

Groet,
Hans
Hans
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Heb de nieuwe 2008 dvd's nu ook. Zal ze de komende dagen eens testen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- sbv
- 6th Gear member
Ik heb ze momenteel er ook inzitten en kom erachter dat een weg bij mij in de buurt er nu al dik een jaar ligt er nog niet in staat op de kaart. Vreemd.
Mijn oude tomtom heeft dit er reeds al wel inzitten
verder is het even wennen aan het op enter drukken bij het starten van de navigatie
Mijn oude tomtom heeft dit er reeds al wel inzitten
verder is het even wennen aan het op enter drukken bij het starten van de navigatie
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- joepjazz
- 2nd Gear member
mijn ervaring met de nieuwe dvd's is niet altijd positief bv vele franse rotondes staan er niet op en een aantal straatjes in de dorpen van frankrijk ontbreken.
met deze prijzen van updates mag je m.i toch wel meer verwachten
V70
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Nog niet veel mee gedaan maar ik stoor me echt aan die melding bij het opstarten. Wat een gezeur.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- V70ORD5
- 4th Gear member
Zo hard als die Fransen rotondes bouwen en weghalen (voor b.v. de Tour de France) daar kan geen kaartenboer tegenop natuurlijk....joepjazz schreef:mijn ervaring met de nieuwe dvd's is niet altijd positief bv vele franse rotondes staan er niet op en een aantal straatjes in de dorpen van frankrijk ontbreken.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005