motor stotert

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
hendriks21
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27.01.2006 - 16:04

graag wil ik jullie het volgende probleem voorleggen.
mijn volvo 440 k6 uit 1991 heeft een probleem.
als ik de auto start geen probleem alleen hij loopt niet zo lekker stationeer.
maar wil ik gas geven dan is het einde oefening.
trek ik de shoke uit dan kan ik wel wegkomen maar na verloop van tijd verzuipt hij gewoon dus dat is ook geen optie.
ook als ik de motor warm laat lopen is het euvel niet verholpen.
gas bij geven is er gewoon niet bij
wie weet raad
wie een kuil graaft voor een ander.
is bekaf
hendriks21
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27.01.2006 - 16:04

hendriks21 schreef:graag wil ik jullie het volgende probleem voorleggen.
mijn volvo 440 k6 uit 1991 heeft een probleem.
als ik de auto start geen probleem alleen hij loopt niet zo lekker stationeer.
maar wil ik gas geven dan is het einde oefening.
trek ik de shoke uit dan kan ik wel wegkomen maar na verloop van tijd verzuipt hij gewoon dus dat is ook geen optie.
ook als ik de motor warm laat lopen is het euvel niet verholpen.
gas bij geven is er gewoon niet bij
wie weet raad
we denken het euvel gevonden te hebben.
de benzine filter was niet vuil en de benzine pomp werkte normaal.
maar toen we de verdeel kap eraf haalde bleek dat de vier contacten erg ingevreten waren en dat het koolstof staafje die in het midden zit was afgebroken.
dus morgen even een andere verdeel kap halen en hopelijk werkt hij dan wel weer
wie een kuil graaft voor een ander.
is bekaf
hendriks21
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27.01.2006 - 16:04

geloof het of niet probleem is verholpen.
ondanks een nieuwe verdeelkap en rotor geplaatst te hebben liep de auto weer normaal.
na een bezoek aan het tank station huiswaarts gereden en vlak voor mijn huis kreeg de auto weer kuren.
wel starten maar na het gas geven gaf hij weer niet thuis.
dus het probleem lag dus niet aan de verdeelkap.
verder gekeken en kwamen tot de conclusie dat het aan de carboratuer moest liggen.
de rest werkte allemaal vacuumpomp en diverse slangetjes na gekeken maar was dus allemaal goed.
nog gauw even een tweede handse carborateur gehaald.
toen de monteur de imbus bouten van de (dachte we)defecte carborateur wou los draaien kwam hij tot de ontdekking dat de imbus bouten al los waren.
de imbus bouten dus vast gedraait en wat denken jullie de auto loopt weer als een zonnetje.

jos
wie een kuil graaft voor een ander.
is bekaf
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”