Hallo forumers,
In mijn volvo 440 uit 1996 en in die van mijn broer zit er in het linker voor portier rammeltjes. dit hoor je goed op de snelweg en op ongeasvalteerde 50 wegen enzo. op geasfateerde 80 wegen heb ik er weinig last van. de piepjes hoor ik ook waneer ik de deur dicht gooi.
heeft iemand een idee wat het is? want ik word er echt helemaal kriegel van:).
Gr,
440 kwaal?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
ligt er iets in het bakje??
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Stekker van bijv ramen/cv/spiegel die van zijn klemmetje af is geschoven en los hangt? Waarschijnlijker idd nog je speakerkapje. Even je deurpaneel openmaken en op onderzoek uitgaan...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
4xx interieur staat er algemeen bekend om dat het kraakt. doet die van mij ook. gewoon muziek wat harder zetten.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
Kleine opsomming wat er zoal rammelt in mijn 440je :
iets in de versenellingsbak(stationair)
het gehele dashboard en alle deeltjes die eraan hangen(v.a. 80km/u)
de zitting van de achterbank(v.a. 130 km/u)
kabelboom links in achterbak(v.a. 100 km/u)
portieren links en rechts voor(onregelmatig)
inmiddels opgelost:
grille(lag half los, trilde bij stationair)
luchtfilterhuis(ophangrubberdingetjes gescheur, trilde altijd)
handschoenenkast(alles los en weer goed vast, was toen weg)
passagiersstoel(geen idee wat, zo nu en dan een beste klap, dan is het weer ff weg)
en ik heb de auto pas 2 maandjes, moet je na gaan wat ik nog niet eens weet aan trillertje. radio staat gewoon standaard te hard, hoor je het ook niet meer.
moet er wel bij vermelden dat mijn autootje hoognodig een uitlijnbeurt nodig heeft
maar zelfs dan zal het neit weg zijn, maar moet ik harder rijden om de trillers te krijgen.
de 440 is ook simpelweg geen perfecte auto, je moet er van houden, tis net als met je vriendin/vrouw/vriend/man, je leert houden van de imperfecties
iets in de versenellingsbak(stationair)
het gehele dashboard en alle deeltjes die eraan hangen(v.a. 80km/u)
de zitting van de achterbank(v.a. 130 km/u)
kabelboom links in achterbak(v.a. 100 km/u)
portieren links en rechts voor(onregelmatig)
inmiddels opgelost:
grille(lag half los, trilde bij stationair)
luchtfilterhuis(ophangrubberdingetjes gescheur, trilde altijd)
handschoenenkast(alles los en weer goed vast, was toen weg)
passagiersstoel(geen idee wat, zo nu en dan een beste klap, dan is het weer ff weg)
en ik heb de auto pas 2 maandjes, moet je na gaan wat ik nog niet eens weet aan trillertje. radio staat gewoon standaard te hard, hoor je het ook niet meer.
moet er wel bij vermelden dat mijn autootje hoognodig een uitlijnbeurt nodig heeft

de 440 is ook simpelweg geen perfecte auto, je moet er van houden, tis net als met je vriendin/vrouw/vriend/man, je leert houden van de imperfecties

1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

- 440rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
- Locatie: Heerhugowaard
Ook opvallend; Kraken van alles onder het dashboard als de airco/verwarming aangaat. Het is echt waar, aan de hand van de specifieke resonanties kan je je snelheid bepalen
, bij mij is het tussen 100 en 130 stil dus dat is net mooi voor op de snelweg.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
@arjenM,
nee, maar als ik wat hoor rammelen, moet ik weten wat het is, dus het vrouwtje achter het stuur, gas laten geven en zelf een beetje achter vanaf de achterbank wat rondhoren om te kijken waar het vandaan komt.
Als oom agent gezien had hoe ik in de auto hing, had ie me laten opsluiten denk ik
nee, maar als ik wat hoor rammelen, moet ik weten wat het is, dus het vrouwtje achter het stuur, gas laten geven en zelf een beetje achter vanaf de achterbank wat rondhoren om te kijken waar het vandaan komt.
Als oom agent gezien had hoe ik in de auto hing, had ie me laten opsluiten denk ik

1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
