achterwisser

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
my first volvo
2nd Gear member

Gisteren teruggekomen uit Italie, en ik dacht toen ik vlak bij huis was nog dat ik bijna 2400km gereden had zonder storingen. Had ik dat maar niet gedacht want tijdens een wolkbreuk in Duitsland zat mijn eega tot haar enkels in het water en merkte ik dat mijn achterwisser de geest gegeven had.
Vandaag gecheckt of de afwatering verstopt zat, dit was echter niet het geval. Het lijkt er op dat het afwateringsysteem enorme hoeveelheden water even niet aankan en dat dan toch water in kombinatie met rijwind de luchtinlaat in wordt gestuwd. Gevolg is dat er water op en onder de vloerbedekking terecht komt.
Achterwisser
Maar dan het andere probleem, de achterwisser werkt dus niet meer :( ,zekering is ok en het relais schakelt hoorbaar.
Wie herkent dit :roll:
Rob2u
5th Gear member

Bedrading die door de bovenscharnieren loopt is gebroken.....

Zou even meten of je spanning krijgt op de rw-motor dan weet je dit zeker.

Naschrift: zie hier een vergelijkbaar item:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21983
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
my first volvo
2nd Gear member

Inderdaad Rob2u, de bedrading bleek te zijn gebroken.
Van twee dikkere draden bleek de mantel al te zijn gescheurd, terwijld de dunne zwarte gebroken bleek te zijn.
De gebruikte bedrading heeft en hele harde mantel die niet erg flexibel en rekbaar.
Telkens als je de achterklep sluit wordt de kabelbundel terug de auto in gedwongen en knikt dan net achter het kunststof kapje op het scharnier waardoor de bekabeling breekt. Dit is nu echt een ontwerp misser. Van de dunnere draad heb ik de indruk gekregen dat deze gewoon iets te kort is geweest.
Zie foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”