V70 '97, electrisch probleem of slechts lege batterij ?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Soons
Starter

Een heel goedemiddag allemaal,

Ben al maanden een enthousiaste lezer van dit forum, maar had tot nu toe nog geen "onderwerp" om te posten. Sinds deze morgen dus wel :-(

2 dagen geleden -op zaterdag dus- een kleine 120 km afgelegd met de auto (rij altijd met licht op). Niks speciaals gemerkt en wegens de lage snelheid hier in Zwitserland, niet boven de 2000 rpm gereden.

Zondag de auto niet gebruikt.

Deze morgen dan met de afstandsbediening geprobeerd om de auto te openen, niks. Met de sleutel de deur geopend en dat ging langzamer dan normaal. Dus ik denk : lege batterij.

Sleutel omgedraaid en niks. Op het dashboard brandt dan het lampje van de vriestemperatuur en de boordcomputer/km aanduiding geeft allemaal "achtjes".

Is dit een "gewone" lege autobatterij of scheelt er iets aan de electronica ? En enig idee waarom de autobatterij plots leeg is ?

Mijn excuses mocht dit een stomme vraag zijn, maar op die 11 jaar is er niks misgegaan met mijn Volvo en heb dus ook geen ervaring. Mijn collega rijdt met een Alfa Romeo, die is ondertussen een ervaren mech hahaha !

Alvast bedankt

Peter
S60teevijf
1st Gear member

Vrij zeker ...accu kaduuk.
Maar meten is weten.
Volvo 850T5 automaat 1995 met Rica chip.

Volvo S60T5 automaat 2002 zonder Rica chip.

Volvo S80 2.4 automaat 2000 170 pk
LeonW
3rd Gear member

Accu leeg zeker weten.
Volvo S70 2.5T
Soons
Starter

Mercikes !

Ik ga straks een collega vragen me te helpen. Dan een stuk rijden. Iemand een idee hoe lang je moet rondrijden + rpm, om niet 's anderendaags weer leeg te staan ?

Groetjes,

Peter
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Minimaal 40km.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Soons
Starter

Hoi heren,

Misschien een tip voor iedereen die niet zo handig is met auto's gelijk ik. Koop goede startkabels :-)... De buurman zijn geleend en de auto sprong niet aan. Dan maar de zwitserse pechdienst opgebeld en die meldde me dat mijn batterij al van 2000 was (en die had natuurlijk goede startkabels mee). Alles langer dan 6-7 jaar vond ie al extra. Batterij gewisseld en alles weer opgelost.

Bedankt voor de tips en nog een fijne avond

Peter
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”