Probleempjes nieuwe V50.

Geleverd vanaf 2003
Ireentje
5th Gear member

Ga toch maar eens mijn probleempjes delen met jullie. Misschien heeft er iemand ervaring mee.
We hebben dus een tijdje geleden bij de eerste beurt een paar punten aangegeven van dingen die niet goed zijn, hieronder de ervaringen:

- BLIS werkt niet altijd goed, vooral met regen (nieuwe software moest geschreven worden.) Ondertussen half jaar verder en nog niks gehoord.

- Parrot geeft veel problemen, gesprekken vallen weg en mensen horen zichzelf dubbel. Daarna versta ik bijna niks meer van het gesprek. Telefoon moet dan uit en aan en dan is het weg. (nieuwe Parrot en nieuwe telefoon al geprobeerd)

- Barst in de koplamp. Nieuw glas besteld. (eerst ook nog de verkeerde kant besteld) Daarna problemen met de zekering en de koplamp deed het niet meer. Auto 2 dagen kwijt en ze kregen het niet goed gemaakt zelfs in overleg met Volvo Nederland.
Dus hele nieuwe Xenon unit besteld, maar nu dus verschil in de felheid van de koplampen. (300 branduren afwachten totdat ze hetzelfde zijn.)

- Roest net onder de nummerplaat achter :( Auto is op dit moment bij de dealer, dus even afwachten of het stukje wordt bijgewerkt (steenslag?) Of de achterkant wordt helemaal opnieuw gespoten (fabrieksfout in de lak.)

- Ondertussen ook al een nieuwe voorruit gekregen, steentje tijdens het rijden op de snelweg, zat lucht omheen dus moest een nieuwe in. (met regensensor ook nog, Volvo weer blij)

- Dan hebben we ook nog een vreemd geluid rechtsvoor tijdens een bocht naar rechts nemen. Lijkt of hij ergens aanloopt. Vooral als hij goed warm gereden is en op een rotonde. Auto is al vaak nagekeken en een nieuw onderdeel vervangen ergens bij de wielophanging. Maar geluid blijft nog steeds.

- Verder nog even na laten kijken op de windruis, lijkt wel of het nu erger is dan in het begin. Ik merk het vooral met bellen in de auto normaal staat de muziek harder.

Ondertussen naar een andere Volvo dealer gegaan, en zij zeggen dat ze de nieuwe software allang hebben voor onze auto. Vreemd dat onze dealer er niet voor belt. En ze kijken meteen alles na volgende week woensdag. Even afwachten dus.
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Heleboel problemen voor een nıeuwe V50...
Ireentje
5th Gear member

Ja zeg dat wel. Nieuwe auto kopen is ook niet alles. Gelukkig is het meeste op te lossen :)
Hoop dat jullie meer geluk hebben Hakan.
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Fredhead
Geartronic member

Die roest onder de nummerplaat kan geen steenslag zijn.
Maar wel erg snel dat daar nu al roest zit zeg...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Bart
8th Gear member

Hmm, da's allemaal erg jammer. Toch zie ik veel zaken die niet specifiek met je V50 te maken hebben, maar die gewoon domme pech zijn, of een misstap van je dealer.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Tomdk
2nd Gear member

Het zijn tot nu toe punten waar ik geen problemen mee heb.
Ook heb je een aantal systemen in je auto die ik er helaas niet in heb...
Wel erg vervelend dat je al tegen zoveel dingen aanloopt na je eerste verjaardag ;-)

Wel heb ik ervaring met de wisselende stemming van de dealer. Op het ene moment doen ze alle moeite voor je en op het andere moment laten ze je in de kou staan. Met name de software-update geeft het serviceniveau weer.

Hopen dat deze andere dealer je beter verder kan helpen. Ben benieuwd.

Mijn auto gaat morgen voor een aantal puntjes naar de dealer... is kijken hoe dat gaat, "fingers crossed".
Audi A3 Sportback 1.9TDI Ambition Pro line
Volvo V50 MY08 2.0D Powershift; Black stone / Edition II / Edition +line / Dakspoiler
Paul
Geartronic member

Die lampen hadden ze gewoon beide tegelijk moeten vervangen, heel slecht want iedereen weet dat je dan met twee kleuren rijdt. Ze moeten nu gewoon weer 2 lampen vernieuwen wil je hetzelfde beeld hebben.

BLIS klopt, ken het probleem hebben het in de XC70. Moet zeggen dat hij bij ons nu alleen storing geeft bij harde regen en mist. Maar daar kan ik mee leven, je let dan zohiezo beter op.

Windruis ... kan er een boek overschrijven...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Bart
8th Gear member

Welke puntjes bij jou Tom?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Ireentje
5th Gear member

Nou woensdag gaat hij naar de andere dealer terug. Ze gaan het roestplekje bijwerken, ze denken dat het komt door iets wat ertegenaan gekomen is bijvoorbeeld de hondenriemen ofzo.
Software wordt erop gezet, dan moet het BLIS probleem verholpen zijn.
Windruis wordt nog eens goed bekeken, denk eerst nieuwe rubbers. Hoop niet dezelfde ellende te krijgen als jij Paul. Verder gaat hij meteen de Parrot nakijken. We krijgen dan een C30 mee, altijd leuk :) misschien dat hij hem iets langer houdt om alles goed na te kijken voor ons.
En goed idee Paul, ik ga woensdag meteen voor 2 nieuwe koplampen vragen. Ik wist niet dat er verschil in zat als je 1 nieuwe lamp vervangt.
Irene.

Fredhead
Geartronic member

Bij normale lampen zit er geen verschil in, alleen bij xenon verlichting
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

Paul
Geartronic member

Ja geeft branduren en hoe meer branduren hoe witter het licht, dus daarom wordt dit altijd aanbevolen per 2 te veranderen.
Bij de vader van mijn vriendin is het ook per 1 vervangen en dat geeft als resultaat dat je 60.000km verder nog steeds verschil ziet:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Ireentje
5th Gear member

Dat is inderdaad erg goed te zien. Mooi dat ik het weet.
Thanks.
Irene.

Fredhead
Geartronic member

Dat verschil is indd wel heel duidelijk ja

Tomdk
2nd Gear member

Dat van die xenon verlichting wist ik ook niet! Goeie tip als er straks 1 kapot gaat.

@Koots: zie deze topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hp?t=23580
Audi A3 Sportback 1.9TDI Ambition Pro line
Volvo V50 MY08 2.0D Powershift; Black stone / Edition II / Edition +line / Dakspoiler
Mrp
2nd Gear member

pff wat vervelend. Hopelijk zijn de meeste probleempjes snel verholpen. Ik heb sinds maart'08 een V50 (ja, ik moet mij nog een keer voorstellen + pica's), maar hopelijk blijft mij dit bespaard.
DrBobke
1st Gear member

Heel vervelend. Kan me er gelukkig niet in vinden, alleen doet mijn parrot ook hetzelfde, springt spontaan uit, dan geknars alsof je een batterij probeert te 'jump-starten'. Soms blijft parrot hangen en krijg ik geen geluid meer via de radio. Dan moet ik stoppen, contact uitzetten en wachten tot parrot uitgaat, vervolgens weer contact aan en verderrijden.
Ik dacht dat dat te maken had met dat ik vrij vaak afwissel tussen twee telefoons (Nederlands en Belgisch nummer).

Wel benieuwd hoe ze het dan op willen lossen, zal eens kijken wat mijn dealer ervan gaat zeggen.

Groetjes en succes,
Robert
Fredhead
Geartronic member

Ik heb momenteel ook dat ik af en toe slecht verstaanbaar ben als ik in de auto zit.
Heeft bij mij alleen te maken met mijn telefoon, mag over een paar maandjes een nieuwe uitzoeken en hoop dat het probleem dan over is.

DrBobke
1st Gear member

Ik heb net een nieuwe (N82), probleem blijft bestaan... :(
lancer
6th Gear member

ik heb al deze systemen ook in mijn auto, maar geen enkel probleem. BLIS geeft bij mij wel een waarschuwing bij schemer, maar functioneerd dan wel. Bij zware regen met water op de weg kun je hem inderdaad beter uit zetten. Maar dit is, zoals BLIS nu werkt, niet te voorkomen. Als het wat donkerder wordt gaat BLIS naar de lampen kijken, veel spiegeling veroorzaakt dan een probleem. Is volgens mij alleen op te lossen met een ander type camera (maar dat veroorzaakt weer andere problemen)

De parrot doet het bij mij perfect. Zowel met de Nokia's 6230 en E50 als met m'n HTC Touch Diamond. Welke parrot versie heb je, LS3200 en met of zonder externe mic. De LS3200 is een tijdje alleen zonder microfoon leverbaar geweest. Ik had er een met, die ging kapot tijdens het flasen van nieuwe firmware. Toen heb ik een tijdje gewacht tot ze weer met microfoon ingang leverbaar waren.

Ik hoor voor wel heel duidelijk de schokbrekers als ik een drempel of een snelle bocht neem. (Ik rijd nu in m'n 3e S40 en alle hadden hier last van)
DrBobke
1st Gear member

Ik heb idd ook een Parrot LS3200 die dit probleem geeft.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”