Hey,
Mijn verlichting 'flikkerd' als ik met mijn 164 rijd. Als ik alle aardepunten ontroest gaat het weg. Echter, roest het dan weer dubbel zo hard. Hoe kan ik de aardepunten behandelen zonder dat ik ze volledig hoef over te spuiten?
Iemand een goed idee?
Groeten,
Mark Prins
Aardepunten ontroesten
-
- 2nd Gear member
- Iroll
- 6th Gear member
Spuitbus vaseline halen en daarmee, na schoonmaken met contactspray en/of fijn schuurpapier, alle elektrische contacten inspuiten (stekkers, zekeringen, aardpunten, relais etc. Zo is het jaren beschermt tegen corrosie. Of kopervet, dat is ook uitstekend, zeker op hete plekken.
-
- 2nd Gear member
Dat zou goed kunnen. Ik heb al jaren last van het electische systeem. Het is ook een grote zooi, de vorige eigenaren hebben er erg veel aan lopen klussen/klooien. Hoe kan een lekstroom er voor zorgen dat het harder roest?
Enige idee hoe ik een lekstroom kan vinden?
Groeten,
Mark Prins
Enige idee hoe ik een lekstroom kan vinden?
Groeten,
Mark Prins
Volvo 164E - 1973, sinds 2003
- Jordos
- 3rd Gear member
Ja, het elektrische systeem is vaak goed verprutst.
Ik ben niet bepaald een elektricien, maar volgens mij helpt zo'n continue spanning een chemisch proces wat die blauwe prut veroorzaakt. Ik zou in ieder geval op die circuits (die zo snel roesten) eens een multimeter zetten.
Ik ben niet bepaald een elektricien, maar volgens mij helpt zo'n continue spanning een chemisch proces wat die blauwe prut veroorzaakt. Ik zou in ieder geval op die circuits (die zo snel roesten) eens een multimeter zetten.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz