Beste Bart,
Het kon wel eens een noemenswaardig stukje info worden dus vandaar
mijn vragen op deze manier.
Om div. redenen heb ik de lol er af, van onze XC90 D5, en ben nu voornemens
over te stappen naar een XC90 Sport V8.
Vraag 1. Zou jij me kunnen (willen) vertellen of er verschil zit in de GT bakken
van een XC90 D5, T6 en V8. En als er een verschil is heb je dan de mogelijkheid
die verschillen toe te lichten? Een relatie van mij rijdt een XC90T6 een heeft
pas zijn GT bak moet vervangen. Dit is weliswaar een model uit 2003, dus voor-
gaand type GT bak meen ik, maar ik zou heel graag vernemen of een V8 is voor-
zien van een aangepaste bak i.v.m. het relatief hoge vermogen.
Vraag 2. Is het zo dat de V8 over een anders opgezette software beschikt voor
de AWD? Ik heb me laten vertellen dat een V8 ten allen tijde optrekt op 50%
voor- en 50% achteraandrijving. Ik zou graag weten of dit klopt en of er dan
mogelijk ook elders verschillen zitten in de software voor de AWD.
Indien mogelijk, alvast bedankt voor je reactie.
Groet,
Bert
Vraag voor Bart
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De T6 geartronic is altijd een 4bak geweest, de D5 zonder rpf "af fabriek" was een 5 bak, de D5 met RPF een 6 bak en de V8 ook een 6bak, dat zijn constructief al tamelijk grote verschillen.
Voor zover ik weet is een V8 ook met alleen spinnende voorwielen weg te krijgen dat betekend dat de verdeling niet zondermeer 50%-50% is.
Voor zover ik weet is een V8 ook met alleen spinnende voorwielen weg te krijgen dat betekend dat de verdeling niet zondermeer 50%-50% is.
Volvo for life