central doorlock probleem achterklep V70 Classic

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
VolvoKramer
3rd Gear member

Ik heb het al eens eerder gemeld, maar mijn slot op de achterklep vertoont kuren. Soms gaat de klep niet meer van het slot als ik op de afstandsbediening druk. Het enige wat ik kon doen was van binnenuit de bekleding eraf trekken en handmatig in het mechanisme, het zaakje ontgrendelen.

Sinds gisteren wil die soms ook niet meer in het slot springen als ik op de afstandsbediening druk.

Ik heb het hele zaakje gedemonteerd, het slot eruit gehaald en alles bekeken. Ik kan niks bijzonders vinden. Het enige wat ik heb kunnen constateren is dat de hapering enkel optreed zodra de achterklep gesloten is (dicht is). Er zijn naar mijn bevindingen geen mechanische beperkingen in die situatie.

De VDO spoel lijkt mij in orde en het zou vreemd zijn als die enkel mankementen vertoont als de klep dicht is. Let op, ook niet in alle situaties, want soms werkt de afstandsbediening wel goed en ook op de achterklep.

Ik kan nu morgen wel een nieuw slot bestellen maar.....

Zou het probleem ook in de elektronica kunnen zitten die het signaal ontvangt van de afstandsbediening. Kan de elektronica van de wijs raken als de klep in het slot zit? Is dit uit te lezen bij de dealer?

Ik heb tijdelijk maar even een van binnenuit noodvoorziening gemaakt (met een klein kabeltje) zodat ik niet telkens de achterbekleding eraf dien te halen zodra de klep weer hapert. Even aan het touwtje trekken en het is weer verholpen.

Ik heb gisteren Marans nog even gebeld en die vertelde me dat het een bekend euvel is bij de V70 Classics en dat een 'sloop' slot niet voor de hand liggend is. hij adviseerde een nieuw slot. Hij kon me alleen niet vertellen wat het euvel nu precies is.

Wie wel, wat is het bekende probleem dan en waar kan ik het zoeken?

Lang verhaal misschien en wat onduidelijk maar wellicht kan iemand met inhoudelijke kennis me verder helpen.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa

V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
DirkV70
2nd Gear member

Beste,

Mijn v70 is 10 jaar en had hetzelfde probleem. De oplossing was om het slot te demonteren en helemaal te smeren.
Kan het er weer 10 jaar tegen.

Groet en succes, Dirk
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”