Heren
Ik ben bezig geweest met een poging om mijn HU 601 uit mijn S 80 van 2005 uit te bouwen .
In de instalatie instucties van volvo staat precies wat je doen moet alleen kom ik niet verder met het airco bedieningspaneel ,ik heb de twee torq schroeven verwijderd maar het paneel krijg ik met geen mogelijkheid gekanteld ik haal het aan de onderkant naar me toe zoals de instructie zegt, maar dan kan ik het niet naar beneden trekken om het te verwijderen het lijkt alsof het in het midden vast blijft zitten , ik krijg het idee dat als ik het verder trek ik de boel kapot trek , heeft iemand hier ervaring mee ?
bij voorbaat dank voor jullie reactie
Karel
radio uitbouw hu 601 S 80
- C 30 T5
- 4th Gear member
Het panneel zit met twee verenstaal onder aan de radio vastgeklemt, je moet er zo hard aan trekken dat je denkt dat alles kapot gaat, en dan is ie los ( of kapot ).
M.A.W Het kan verschrikkelijk vast zitten !
TIP; voor je begint de min van de accu loskoppelen, kan veel ellende voorkomen.
M.A.W Het kan verschrikkelijk vast zitten !
TIP; voor je begint de min van de accu loskoppelen, kan veel ellende voorkomen.
-
- 3rd Gear member
Gelukt?
Ik heb het zelfde probleem. Durf niet harder te trekken en krijg mijn vingers er ook niet achter. Dus trekken naar beneden lukt ook niet....
Ik heb het zelfde probleem. Durf niet harder te trekken en krijg mijn vingers er ook niet achter. Dus trekken naar beneden lukt ook niet....
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
-
- 2nd Gear member
Dries
inderdaad het is gelukt , ik heb van 2 dunne plaatjes metaal ( 6 cm lang en 1,5 cm breed) een haakje gemaakt door aan het einde een hoek om te zetten van +/- 8 mm door nu het haakje tussen het airco paneel en de radio te plaatsen ,en dan voorzichtig de achterkant van het metalen plaatje omhoog te doen kan je nl de twee veren stalen klemmetjes weg duwen zonder veel kracht te zetten , let er wel op dat het metaal niet te dik is want dan druk je nl het paneel naar beneden en komen de twee veren stalen plaatjes alleen maar vaster te zitten daarom lukt het ook niet met een schroevendraaier die is ook te dik
veel succes en de aanhouder wint , als je het paneel er uit hebt kan je ook gelijk het fannetje van je airco paneel schoonmaken
gr Karel
inderdaad het is gelukt , ik heb van 2 dunne plaatjes metaal ( 6 cm lang en 1,5 cm breed) een haakje gemaakt door aan het einde een hoek om te zetten van +/- 8 mm door nu het haakje tussen het airco paneel en de radio te plaatsen ,en dan voorzichtig de achterkant van het metalen plaatje omhoog te doen kan je nl de twee veren stalen klemmetjes weg duwen zonder veel kracht te zetten , let er wel op dat het metaal niet te dik is want dan druk je nl het paneel naar beneden en komen de twee veren stalen plaatjes alleen maar vaster te zitten daarom lukt het ook niet met een schroevendraaier die is ook te dik
veel succes en de aanhouder wint , als je het paneel er uit hebt kan je ook gelijk het fannetje van je airco paneel schoonmaken
gr Karel
-
- 3rd Gear member
Hallo Putters,
Klinkt als een mooie oplossing. Ik ga proberen het met een kunstof stukje te laten schrikken, zoals ze bij de dealer vertelden. Anders ga ik je mooie beugeltjes maken.
Vind het wel een waardeloos systeem zeg....
Klinkt als een mooie oplossing. Ik ga proberen het met een kunstof stukje te laten schrikken, zoals ze bij de dealer vertelden. Anders ga ik je mooie beugeltjes maken.
Vind het wel een waardeloos systeem zeg....
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k