In het voorjaar , toen het even warmer werd hetvolgende gemerkt : tijdens het schakelen is er telkens een tik te horen. Metalig geluid dat niet zozeer storend is maar wel verschijnt naargelang het warmer wordt. Laten behandelen in de garage : daar zeggen ze dat het een veel voorkomend verschijnsel is , typisch voor V70 en S60. 't Schijnt iets te maken te hebben met de cardans : daar wordt op een "strategische "plaats een beetje loctite aangedaan en hup : verschijnsel weg.Kwestie van een bepaalde speling op te heffen zeker ? Heeft iemand van jullie dit ook gehad ?
V70 , 2007 ( nog het oud model, maar nieuwe wagen ) 140 pk benzine
Alvast bedankt voor jullie commentaar .
Tikkend geluid tijdens schakelen
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
Volgens mij zijn dit de aandrijfassen. Dit heb ik namelijk ook gehad (speling). Je hoort dit geluid als je de auto vooruit/achteruit laat rijden (heen en weer laten rollen).Ze halen de aandrijfas los doen er wat loctite aan en zetten vervolgens de aandrijfas weer vast.Kosten waren bij mij 45,00 euro.
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
-
- 1st Gear member
Ik zou het zelf niet beter kunnen beschrijven dan jij. Inderdaad : dat is werkelijk wat ze hebben gedaan. Maar mijn auto is nog in garantie.Black 2.4T awd schreef:Volgens mij zijn dit de aandrijfassen. Dit heb ik namelijk ook gehad (speling). Je hoort dit geluid als je de auto vooruit/achteruit laat rijden (heen en weer laten rollen).Ze halen de aandrijfas los doen er wat loctite aan en zetten vervolgens de aandrijfas weer vast.Kosten waren bij mij 45,00 euro.
Volgens mijn nieuwe garagist komt dit wel meer voor bij V70en S60. En de manier die jij beschrijft om het fenomeen te horen klopt ook.
Maar nu DE vraag : nadat je't hebt laten fixen met loctite , is dat "getik "nog ooit teruggekomen ?
PS : bedankt voor je reaktie
-
- 3rd Gear member
VInden jullie dit een passende oplossing?
Ik heb ook een tik, maar volgens mij alleen in de eerste versnelling, kort na of tijdens het op laten komen van de koppeling.
Heb ook garantie en een plakoplossing, die tijdelijk is, heb ik geen goed gevoel bij.
gr
Ik heb ook een tik, maar volgens mij alleen in de eerste versnelling, kort na of tijdens het op laten komen van de koppeling.
Heb ook garantie en een plakoplossing, die tijdelijk is, heb ik geen goed gevoel bij.
gr
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
-
- 1st Gear member
Bij mij is het niet zozeer het schakelen dan wel het gevolg van het schakelen , met name : de kracht van de geschakelde versnelling die wordt overgebracht op de wielen via de cardans. Ens als die een beetje speling hebben krijg je bij ELKE versnellingsschakeling een tik. Zelfs in achteruit. Nu neem ik hout vast : na de loctite operatie nog niks gehoord ......Dries77 schreef:VInden jullie dit een passende oplossing?
gr
- aertssenhjc
- 5th Gear member
Ik heb ook een locktite behandeling ondergaan (+- 1 maand geleden) en het begint weer langzaam terug te komen.
Ik zei tegen mijn garage dat ze nieuwe aandrijfassen moesten plaatsen, op hun beurt zeiden dat dit niet nodig was omdat er na de locktite niets meer zou terug komen.
Ik laat dus nieuwe drijfassen plaatsen omdat ik af wil van dit gezeur. elke keer €55,- aftikken.....ben gekke henkie niet!!! :propellerhead:
Ik zei tegen mijn garage dat ze nieuwe aandrijfassen moesten plaatsen, op hun beurt zeiden dat dit niet nodig was omdat er na de locktite niets meer zou terug komen.
Ik laat dus nieuwe drijfassen plaatsen omdat ik af wil van dit gezeur. elke keer €55,- aftikken.....ben gekke henkie niet!!! :propellerhead:
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.