Lek in slang waterkoeling

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

zet ook je kachel even op de hoogste stand ,heb ik me eens laten vertellen.
De kachelradiateur wordt bedient door een klep en niet door een kachelkraan. Maw er stroomt constant koelwater door de kachelradiateur en als je warmte wilt hebben dan open je een klep waardoor de warme lucht het interieur instroomt. Je hoeft de kachel dus niet open te zetten bij het vervangen van het koelwater. Bij de meeste andere auto's klopt je verhaal wel.
evanmandos2
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
Locatie: Groningen city

let wel even op met die verhouding, antivries is in nederland niet zozeer meer belangrijk voor de temperatuur :D, antivries is vooral ook belangrijk tegen corrosie en afzettingen in je koelsysteem.

65/35 zal ongetwijfeld genoeg zijn tegen de meeste afzettingen, maar 50/50 lijkt me toch beter.

ikzelf vul het systeem altijd met normale koelvloeistof, het goedje dat je niet bijmengt. gevoelsmatig is dat beter, hoewel ik er geen argumenten voor heb :D:D zou best andersom kunnen zijn.
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo :D 282000 & going very strong
jef
3rd Gear member
Berichten: 260
Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
Locatie: landgraaf
Contacteer:

alweer iets bij geleerd,,, is wel makkelijk , hoef je de kachel ook niet apart te ontluchten zoals bij de meeste auto's.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”