Ben op vacantie geweest en ze hebben geprobeerd om mijn banden te stelen.
Of voor de grap hadden ze de bouten losgemaakt.
Waarbij ik dus met 3 bouten op 1 wiel op zondagmiddag moest rijden omdat niemand op de snelweg of bij een afslag de bouten kon leveren in duitsland.
Nu zat ik te denken om overal antidiefstal bouten te monteren dus 20 stuks ieder stuk van 5 op elke wiel.
Is dit aanbevolen beter voor wielen slechter voor wielen etc:
Zijn de normale bouten steviger beter?
iemand een idee?
Anti diefstal bouten aanbevolen?
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Contacteer:
kan mij niet voorstellen dat onder het motto : betreft slechts 1 van de 5 wielmoeren en derhalve hoeft de kwaliteit van het materiaal niet volledig aan de eisen te voldoen , de reden is dat er normaal gesproken maar 1 gebruikt word
denk dat het meer met het kosten aspect van 5 stuks te maken heeft
en de gedachte dat 1 afdoende afschrikwekkend is
-
- 2nd Gear member
Klopt, maar ik stel mij ook de vraag kan dit wel zo?24AB2 schreef:kan mij niet voorstellen dat onder het motto : betreft slechts 1 van de 5 wielmoeren en derhalve hoeft de kwaliteit van het materiaal niet volledig aan de eisen te voldoen , de reden is dat er normaal gesproken maar 1 gebruikt word
Of is een bout steviger? minder kans dat los raakt? etc:?
-
- 2nd Gear member
Verschrikkelijk, dat er mensen zijn, die niet van andermans duurverdiende spullen af kunnen blijven.
Gelukkig, dat deze diefstal niet gelukt is.
Volgens mij is één anti-diefstalbout per wiel voldoende, bij aanschaf van de 4 bouten krijg je er 2 speciale doppen bij.
Tip: leg er één in de wagen en laat de andere thuis, zo ben ik er één kwijtgeraakt.
Gelukkig, dat deze diefstal niet gelukt is.
Volgens mij is één anti-diefstalbout per wiel voldoende, bij aanschaf van de 4 bouten krijg je er 2 speciale doppen bij.
Tip: leg er één in de wagen en laat de andere thuis, zo ben ik er één kwijtgeraakt.
- Fredhead
- Geartronic member
5 per wiel is wel mogelijk, maar zou het persoonlijk bij gewoon 1 bout houden.
Zelf heb ik er ook gewoon een per wiel
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
-
- 2nd Gear member
Klopt op dit moment heb ik dat nu ook zo.fredhead schreef:5 per wiel is wel mogelijk, maar zou het persoonlijk bij gewoon 1 bout houden.
Maar vanwege losgemaakte bouten wil ik dat in de toekomst voorkomen.
Zoals ik in begin zei, heeft iemand geprobeerd wielen te stelen of bouten express losgeschroeft waarbij ik dus op een gegeven momenten maar 3 bouten nog in mijn wil had.
Vandaar allemaal veranderen in antidiefstal bouten, dan komen ze er niet aan.
Of anders gezegd risico is minder.
Maar weet niet of er verschil in kwaliteit is, tussen deze bouten.
-
- Starter
- Contacteer:
hoorde laatst dat de anwb gewoon een dopje achterin heeft liggen om slot bouten stuk/los te draaien. ik ga er dan vanuit dat vriend velgen verzamelaar ook wel zo'n dopje zal hebben.. :roll:
-
- 2nd Gear member
Genoeg verhalen hier van mensen die hun anti-diefstal bouten er niet meer afkregen (stukgedraaid enzo).
Zelf ook die ervaring en alle slotbouten de sloot in gegooid.
Dus met 20 van die krengen, heb je alleen maar meer kans op ellende.
Ik zou het niet doen, maar ja, ik heb niet superdure velgen
Zelf ook die ervaring en alle slotbouten de sloot in gegooid.
Dus met 20 van die krengen, heb je alleen maar meer kans op ellende.
Ik zou het niet doen, maar ja, ik heb niet superdure velgen
- Fredhead
- Geartronic member
Ik kreeg bij de dealer toen ik een setje slotbouten ging halen ook de vraag of ik ze echt wel wilde.
Ook inderdaad vanwege de kans dat je ze stukdraaid of niet meer los krijgt.
Ook inderdaad vanwege de kans dat je ze stukdraaid of niet meer los krijgt.
- TTT242
- 2nd Gear member
En dan sta je daar mooi langs de weg te blinken op een zondagmiddag omdat de anti diefstalbout is stukgedraaid (dop & bout stuk) bij het vervangen van een lekke band....kan je de boel nog laten afslepen ook. Weg met die rommel.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
- sbv
- 6th Gear member
Bij mij was er van 1 de kop wat kapot en heb ze daarna maar allemaal vervangen door gewone bouten. Geen zin om langs de snelweg te staan met een afgebroken kop.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
Standard heb je der eentje er op zitten, en de kans dat je die ene bij vervangen van de band sloopt is net zo groot als met 5.
Of vergis ik mij nu net even?
En anders gezegd wat zou dan een oplossing tegen de mensen die voor de lol of omdat ze zelf bouten nodig hebben die dingen losdraaien.?
Of vergis ik mij nu net even?
En anders gezegd wat zou dan een oplossing tegen de mensen die voor de lol of omdat ze zelf bouten nodig hebben die dingen losdraaien.?
- Fulaks
- 6th Gear member
Ik heb ook ongelooflijk miserie gehad met die anti-diefstalbouten. Bij de bandencentrale te vast gezet, en de dop draaide door. Bij drie wielen moest er op de slotbout eerst een andere bout worden gelast om deze los te krijgen. Heeft me een hoop geld en elende gekost. Allemaal vervangen door gewone bouten...
Heb op de nieuwe auto weer van die dingen, altijd goed op letten dat ze niet te vast worden gedraaid. Setje reserve-wielbouten in de auto kan geen kwaad en kost ook niet de wereld.
Heb op de nieuwe auto weer van die dingen, altijd goed op letten dat ze niet te vast worden gedraaid. Setje reserve-wielbouten in de auto kan geen kwaad en kost ook niet de wereld.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Fredhead
- Geartronic member
Dat setje reservebouten is zeker geen slecht idee 

-
- 3rd Gear member
Ik heb een andere merkwaardige ervaring gehad , een imitatie setje gekocht , en had daarna een lichte maar merkbare trilling in het stuur .Daarna origineel setje van Volvo , en de trilling was weer weg .Wat mij toen opviel was dat de imitatie bout lichter was dan een Volvo bout , dat gaf toch de onbalans .
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Contacteer:
intrigerendhansk schreef:Ik heb een andere merkwaardige ervaring gehad , een imitatie setje gekocht , en had daarna een lichte maar merkbare trilling in het stuur .Daarna origineel setje van Volvo , en de trilling was weer weg .Wat mij toen opviel was dat de imitatie bout lichter was dan een Volvo bout , dat gaf toch de onbalans .
zeker als men bedenkt dat het middelpunt van de bout zich maar 5.5 cm van het middelpunt van de as bevind
dus ik direct na het lezen van dit beide type bouten losgedraaid en gewogen
resultaat : beide 175 gram
de slotbout is welliswaar korter , maar daar deze toch het gelijke gewicht heeft als de standaard bout moet men wel afleiden dat gelijk gewicht van belang is