hello!
op zoek naar een 1e wagen die mooi, comfortabel en veilig is ben ik bij de V40 uitgekomen. Omdat ik mijn budget echter wil beperken tot ongeveer 3000 euro moet ik een aantal compromissen nemen. Eén daarvan is bvb. een hoge kilometerstand.
Zo ben ik nu gestoten op een V40 1.9 td van 10/1999 met een kilometerstand van 300.000 km. Volgens de eigenaar is de wagen perfect in orde en zit er een onderhoudsboekje bij, dus dat klinkt goed. Mijn vraag is nu of jullie enig idee hebben vanaf wanneer zo'n volvo ongeveer 'op zijn einde loopt', vanaf welke kilometerstand de wagen extra veel onderhouds- en herstellingskosten vergt? Is deze aankoop maw voldoende betrouwbaar?
Thanx!
wat te denken van een V40 met 300.000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 30.01.2006 - 11:11
- Locatie: Leuven
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Wil je perse een diesel? Je kunt voor zo'n bedrag ook wel een benzine uitvoering vinden met een veel lagere kilometerstand. Over het algemeen zijn V40's erg betrouwbaar, maar er gaat natuurlijk altijd wel wat kapot en er slijt ook altijd vanalles. Ik zou uitzoeken wat voor groot onderhoud er aan komt bij die kilometerstand (distributieriem bijvoorbeeld) en in welke staat de remmen en ophanging zich bevindt (aankoopkeuring laten doen).
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Welke versie is het?
Ik heb zelf nl een v40 uit 11/99 en dat is een 1.9d met 95 pk.
Jij zegt dat je een td hebt gezien van 10/99. Zit een heel verschil in motor. De 1.9 d is wel luidruchtig, maar verder probleemloos. (staat bij mij op 258.000)
De td daarenetegen staat bekend om zijn koppakkingen die er bij een ton of 2 van tussen kunnen vliegen.
Distributieriem zou bij iedere 120000 km vervangen moeten worden, dus daar zit je met 3 ton net tussen in.
Verder problemen zie je hier wel op dit forum, maar ik denk dat je zelf eens goed moet kijken: hoe rijdt hij, werkt alles, kraakt er iets, slijtage etc.
Succes iig!
Als je voor 3000 een v40 uit 99 op de kop kunt tikken met dieselmotor, dan doe je het al niet slecht, even vooropgesteld dat hij nog wel goed is.
Ik heb zelf nl een v40 uit 11/99 en dat is een 1.9d met 95 pk.
Jij zegt dat je een td hebt gezien van 10/99. Zit een heel verschil in motor. De 1.9 d is wel luidruchtig, maar verder probleemloos. (staat bij mij op 258.000)
De td daarenetegen staat bekend om zijn koppakkingen die er bij een ton of 2 van tussen kunnen vliegen.
Distributieriem zou bij iedere 120000 km vervangen moeten worden, dus daar zit je met 3 ton net tussen in.
Verder problemen zie je hier wel op dit forum, maar ik denk dat je zelf eens goed moet kijken: hoe rijdt hij, werkt alles, kraakt er iets, slijtage etc.
Succes iig!
Als je voor 3000 een v40 uit 99 op de kop kunt tikken met dieselmotor, dan doe je het al niet slecht, even vooropgesteld dat hij nog wel goed is.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20560
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Als de beoogde V40 D echt van 10/99 is, dan is het vrijwel zeker de 95 Pk uitvoering.
Let hierbij op of de kleppen op tijd gesteld zijn. Dus controleer de klepspeling.
Verder moet de D-riem vervangen worden bij 360.000 km. Maar dat is al gezegd.
En inderdaad let verder op alle slijtageplekken. Met name bij deze leeftijd en km-stand op de rubbers bij de ophanging etc.
Verder, ook deze motor kan echt nog wel een behoorlijke tijd mee. Als ie maar op tijd z'n reguliere onderhoud krijgt. Je kunt echter niet direct een topklasse verwachten met die km-stand en voor die prijs. Ik verwacht dus wel wat extra kosten bovenop de aanschafprijs.
Misschien toch een benzine?
Let hierbij op of de kleppen op tijd gesteld zijn. Dus controleer de klepspeling.
Verder moet de D-riem vervangen worden bij 360.000 km. Maar dat is al gezegd.
En inderdaad let verder op alle slijtageplekken. Met name bij deze leeftijd en km-stand op de rubbers bij de ophanging etc.
Verder, ook deze motor kan echt nog wel een behoorlijke tijd mee. Als ie maar op tijd z'n reguliere onderhoud krijgt. Je kunt echter niet direct een topklasse verwachten met die km-stand en voor die prijs. Ik verwacht dus wel wat extra kosten bovenop de aanschafprijs.
Misschien toch een benzine?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 30.01.2006 - 11:11
- Locatie: Leuven
bedankt voor de inzichten!
Het is inderdaad een 95 pk. En wat de diesel vs. benzine betreft: ik ben in 2005 afgestudeerd en nog op zoek naar werk. Ik heb dus totaal geen idee hoeveel kilometers ik per jaar zal moeten rijden. Daarom lijkt het me veiliger een diesel te kopen. Ik dacht trouwens ook dat diesel motoren langer meegaan.
Fin, ik zal ook eens de benzine-advertenties onder de loep nemen.
Het is inderdaad een 95 pk. En wat de diesel vs. benzine betreft: ik ben in 2005 afgestudeerd en nog op zoek naar werk. Ik heb dus totaal geen idee hoeveel kilometers ik per jaar zal moeten rijden. Daarom lijkt het me veiliger een diesel te kopen. Ik dacht trouwens ook dat diesel motoren langer meegaan.
Fin, ik zal ook eens de benzine-advertenties onder de loep nemen.