Vogelpoep en Volvolak
-
- 4th Gear member
Bij mij verdwijnen ze niet spontaan hoor... Nou is mijn auto werkelijk zo vol gescheten dat ik soms, voordat ik naar mijn werk kon, een emmer sop moest halen omdat ik niet meer door mijn ruiten kon kijken. Soms kreeg ik de stront er niet eens met een hogedrukspuit af. Hele koeken die wel op bisonkit lijken. Ik er om die reden twee beuken laten kappen. Nu heb ik slechts nog vogelpoep van een voorbij vliegende vogel. Het is de duivenstront die zo verschrikkelijk zuur is. En maar voeren die krengen.... Ze heten niet voor niets vliegende ratten....

Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- s60magic
- 4th Gear member
Mijn auto magic blue is wel heel gevoelig voor vogelpoep. Ik zet de auto regelmatig in de was maar dat helpt echt niet. Laast nog had ik hem in de was gezet en een week later zag ik dat er vogelpoep op zat hoog uit 1,5 dag maar mooi ingevreten en is niet herstelbaar ook niet met cleaner. Ik vind de kleur super mooi, maar je ziet er alles op terwijl ik echt zuinig op mijn auto ben.
- arieribbens
- 1st Gear member
Meeuwenpoep is echt een hel:

Na grondig poetsen hou ik dit over. (direct nadat ik het zag toen ik terugkwam bij de auto!!) Dit moet je echt met een plamuurmes eraf krabben, want het lijkt wel cement:

Na grondig poetsen hou ik dit over. (direct nadat ik het zag toen ik terugkwam bij de auto!!) Dit moet je echt met een plamuurmes eraf krabben, want het lijkt wel cement:

- kalkaanslag
- 1st Gear member
Op mijn motorkap is de crime scene nog duidelijk te zien.. Iedere poetsbeurt blijft het een doorn in het oog.. of concreter; een poepvlek in het lak..
Volvo S60 '01 - 2.4 LP i - Aut.
-
- 1st Gear member
Gisteren was ik aan de beurt... De avond daarvoor schoon neergezet, kom de volgende dag bij mijn auto en er zat (net zoals op de foto hierboven) een cadeautje op. Desondanks dat het er maar hooguit 8 uur heeft opgezeten zit er nu een beschadiging in de lak. Mijn auto zit goed in de was, desondanks toch niet genoeg bescherming? Is wel een vervelend probleem.
-
- 2nd Gear member
Je hebt gelijk Eddy.
Als je op je werk bent en er s'morgens vogelpoep op een warme motorkap van je auto komt, die de hele dag in de felle zon staat, dan heb je aan het eind van de middag bingo.
Na schoonmaken blijft er een doffe plek achter, die niet van zelf verdwijnt. Ook niet na een week of 2.
Als je op je werk bent en er s'morgens vogelpoep op een warme motorkap van je auto komt, die de hele dag in de felle zon staat, dan heb je aan het eind van de middag bingo.
Na schoonmaken blijft er een doffe plek achter, die niet van zelf verdwijnt. Ook niet na een week of 2.
-
- 4th Gear member
Ach dit zijn dingen die jammer zijn, maar de auto rijdt er niet minder om! Als ie later naar de sloop gaat hoeft de lak niet meer als nieuw te zijn!
- sbv
- 6th Gear member
Leg er een natte krant of nat doekje overheen en je zal zien dat het langzaam losweekt
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Auk
- 6th Gear member
Wij spoelen het gewoon af met water uit de regenton.
Mijn 480 ziet er niet meer uit, ze heeft diverse plekken op de lak waar vogelpoep ingevreten is. Plekken voelen zelfs ruw aan! Zonde dat de vorige eigenaar er zo slecht mee om gegaan is...
Maargoed, van dat alles is er straks niks meer te zien want ze krijgt een nieuwe verse laklaag.
Mijn 480 ziet er niet meer uit, ze heeft diverse plekken op de lak waar vogelpoep ingevreten is. Plekken voelen zelfs ruw aan! Zonde dat de vorige eigenaar er zo slecht mee om gegaan is...
Maargoed, van dat alles is er straks niks meer te zien want ze krijgt een nieuwe verse laklaag.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Bombina
- 3rd Gear member
Zucht, vrijdag teruggekomen van vakantie en auto in de straat geparkeerd. Gisteren duivenstront op de mototkap, zojuist verwijderd.
En tot mijn schrik (ik had dit topic nog niet gelezen...) blijven er behoorlijk grote doffe plekken achter. Even cleaner nog extra gebruikt, maar niks hoor. De plekken blijven. LELIJK! Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar ik kan wel janken.
En tot mijn schrik (ik had dit topic nog niet gelezen...) blijven er behoorlijk grote doffe plekken achter. Even cleaner nog extra gebruikt, maar niks hoor. De plekken blijven. LELIJK! Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar ik kan wel janken.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Terug uit Frankrijk, gisteren auto gewassen.
Zwarte plek ± 5 cm op dak, eerste niets in de gaten, even beter gekeken............... VOGELPOEP. :evil:
En dat heeft er lang in de brandende zon op gezeten.
Geprobeerd het weg te poetsen, maar helaas. Lak weggevreten en grijze grondverf zichtbaar.
Kan ik dit weg zetten bij de verzekering (allrisk)?
Zwarte plek ± 5 cm op dak, eerste niets in de gaten, even beter gekeken............... VOGELPOEP. :evil:
En dat heeft er lang in de brandende zon op gezeten.
Geprobeerd het weg te poetsen, maar helaas. Lak weggevreten en grijze grondverf zichtbaar.
Kan ik dit weg zetten bij de verzekering (allrisk)?
- arnoud
- 8th Gear member
Weggevreten tot aan de grondverf??? Wow, da's wel erg grondig.
Maar als dat zo zou zijn is dat zeker iets wat je op je allrisk zou kunnen gooien, maar (zeker als je geen no-claim beschermer hebt) eerst gaan rekenen denk ik...
Maar als dat zo zou zijn is dat zeker iets wat je op je allrisk zou kunnen gooien, maar (zeker als je geen no-claim beschermer hebt) eerst gaan rekenen denk ik...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
Jee wat erg! Na een paar weken poep al door de laklaag heen en nu al de grondlak zichtbaar?
Weet je zeker dat het de grondlaag is? Komt dit door de vogelpoep of door het poetsen? Mijn laklaag ziet er ook niet meer top uit, vanwege een aantal krasjes die onvakkundig zijn bijgewerkt maar vogelpoep-uitslag heb ik altijd toch redelijk goed weg kunnen krijgen. Alleen je mag nooit lokaal gaan poetsen maar zal dan toch een groot oppervlakte (bijvoorbeeld de hele motorkap) moeten pakken.
Ik poets meestal samen met een vriend met een professionele poetsmachine (lijkt wel een haakse slijper met regelbaar toerental), we gaan dan heel voorzichtig te werk en werken heel voorzichtig door totdat we een bevredigend resultaat hebben.
We hebben ook nooit alle vogelpoepschade eruit kunnen krijgen, maar de grondlak bovenkrijgen..... Dan is het toch wel flinke vogel geweest. Sommige plekjes laten we dan zitten omdat we niet verder willen gaan in het afschuren van de laklaag (gaat uiteraard maar om microns...)
In ieder geval erg balen van zo'n mooie en nog nieuwe bolide.
Weet je zeker dat het de grondlaag is? Komt dit door de vogelpoep of door het poetsen? Mijn laklaag ziet er ook niet meer top uit, vanwege een aantal krasjes die onvakkundig zijn bijgewerkt maar vogelpoep-uitslag heb ik altijd toch redelijk goed weg kunnen krijgen. Alleen je mag nooit lokaal gaan poetsen maar zal dan toch een groot oppervlakte (bijvoorbeeld de hele motorkap) moeten pakken.
Ik poets meestal samen met een vriend met een professionele poetsmachine (lijkt wel een haakse slijper met regelbaar toerental), we gaan dan heel voorzichtig te werk en werken heel voorzichtig door totdat we een bevredigend resultaat hebben.
We hebben ook nooit alle vogelpoepschade eruit kunnen krijgen, maar de grondlak bovenkrijgen..... Dan is het toch wel flinke vogel geweest. Sommige plekjes laten we dan zitten omdat we niet verder willen gaan in het afschuren van de laklaag (gaat uiteraard maar om microns...)
In ieder geval erg balen van zo'n mooie en nog nieuwe bolide.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Zo ziet dat er (vergroot) dus uit.
Tot zover gehoord dat het geen verzekeringswerk is. Wie weet het juiste antwoord?
Tot zover gehoord dat het geen verzekeringswerk is. Wie weet het juiste antwoord?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- arnoud
- 8th Gear member
Jeemig... Da's geen half werk... In de buurt van Chernobyl geweest ofzo? :shock:
Maar als je all-risk verzekerd bent, dan kun je dit lijkt mij (onder mom van 'natuurramp'?
) toch daarop claimen? Maar heb je al met de verzekering gebeld?
Maar als je all-risk verzekerd bent, dan kun je dit lijkt mij (onder mom van 'natuurramp'?

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
-
- 4th Gear member
Het is het beste om de poep er meteen vanaf te halen, en de doffe plek zie je alleen zelf, een ander ziet dat zo snel niet he. Bij de dealer staan ook genoeg autos te koop waar al diverse doffe plekken inzitten. De auto wordt dan echt niet herspoten... het is iets dat erbij hoort, bij een gebruikte auto.
Tja, schijtziek kan je er van worden en een teleurstelling voor jou.volvohans schreef:Alex,
Neem je ons in de maling,
Komt deze foto niet van "Google Earth".
Het lijkt de laars van Italy wel, Sicilie!!!!
Ik hoop, dat het dit is en geen vogelpoep.
groeten Volvohans
Geen Italie, maar een mafia-vogel. :evil:
Op zijn Nederlands: VOGELPOEP
-
- 2nd Gear member
Alex, jammer voor jou en voor mij, dat het sicilie niet is.
Er moet een lakreparateur zijn, die voor niet al te veel geld, ik geloof € 80,= per deel, dit kan verhelpen.
Hier heeft al iets over op het Forum gestaan met een link naar dit bedrijf, maar ik kan het niet vinden. Volvohans
Er moet een lakreparateur zijn, die voor niet al te veel geld, ik geloof € 80,= per deel, dit kan verhelpen.
Hier heeft al iets over op het Forum gestaan met een link naar dit bedrijf, maar ik kan het niet vinden. Volvohans