Sinds enkele maanden ben ik de (gelukkige????) eigenaar van een volvo S80 2.5T automaat uit 2005, rijdend op LPG

De eerste keer gingen de lampjes vanzelf uit, de tweede keer gingen de lampjes die te maken hebben met de rem wel uit, maar bleef het motor management lampje wel branden. Nu blijven alle genoemde lampjes branden, zelfs na de massa van de accu losgehaald te hebben.
Inmiddels 4 x bij de dealer geweest. Tot 3 x toe alles kunnen resetten. De 4e keer lukte dat niet meer. Ik laat a.s. maandag de auto bij de dealer achter om het probleem op te zoeken en op te lossen. De dealer gaat eerst proberen de nieuwe software te installeren.
Tot nu toe weer de Volvo-dealer na 4 x uitlezen alleen dat de problemen te maken hebben met de zogenaamde CEM (centrale elektronische module) en de andere modules OK lijken te zijn.
Voor de goede orde, ik heb niet later elektronica ingebouwd of anderszins met de elektonica gerommeld. Wel is de cylinderkop een aantal maanden geleden gereviseerd vanwege een gebroken klep. :evil: en doet de DVD speler van het navigatiesysteem het niet. Ik heb de laser schoongemaakt, daarna de DVD-speler weer ingebouwd en nu laadt de speler de DVD-schijf niet meer.
Wie o wie heeft enig idee wat het elektonicaprobleem zou kunnen zijn.