contactslot

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Volvo fan
2nd Gear member

Na 3 weken touren zonder problemen met mijn xc70 '98 in Spanje (hij moest ook echt ff mijn vertrouwen terug winnen) kreeg ik hem bij terugkomst nauwelijks meer gestart :evil:
Moest de sleutel met 2 handen omdraaien! Sleutel schoongemaakt en met de reservesleutel geprobeerd. Mocht niet baten :( Hij start wel iets makkelijker maar draait nu wel vaker helemaal rond. Slot kapot dus.
€ 270.- euro ex btw en arbeidsloon. Zal rond de € 450-500 euro kosten denk. laat het exacte bedrag wel weten.
Aangezien ik geen labeltje met slotcode meer aan mijn sleutel heb hangen bij mijn 10 jaar oude volvo (Gek hé!?) konden ze alleen maar een slot bestellen met een andere sleutel! Dit wilde en geloofde ik niet. uiteindelijk via Zweden toch een code gekregen.
Bij Bluekens Breda zeiden ze dat dit wel op eigen risico is. Dus dat ik voor 2 sloten moet betalen!??

Mijn vraag: hoe groot is de kans dat, dat kan? Dat er dus in die 10 jaar bij een niet officiele dealer een nieuw contactslot (eigenlijk ook alle andere sloten)in is gegaan?
Alles moet en kan toch alleen maar bij volvo ingelezen worden?
Ondanks dat 'ie ingevoerd is? Mocht het wel zo zijn, moet er toch enkel een sleutel van te bestellen zijn? Lijkt mijn iets goedkoper!
Kan iemand mij gerust stellen?
Gr. Volvo fan
C 30 T5
4th Gear member

Als men echt de moeite neemt maken ze een fotokopie van je sleuten en faxen dit door naar de sleutelmaker en deze maakt dat de sleutel na via de afbeelding van de fotokopie. Als je dan nog de vermoedelijke code erbij geeft maakt dit veel kans op slagen.

Voordeel is dat geen nieuwe sleutels hoeft aan te schaffen omdat de auto deze al kent, wel het advies om de mist gebruikte dan te gaan gebruiken

Succes !
sbv
6th Gear member

Kijk ook even rond op www.volvo850forum.nl misschein dat men je daar ook nog van de nodige informatie kan voorzien

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
C 30 T5
4th Gear member

C 30 T5 schreef:Als men echt de moeite neemt maken ze een fotokopie van je sleuten en faxen dit door naar de sleutelmaker en deze maakt dat de sleutel na via de afbeelding van de fotokopie. Als je dan nog de vermoedelijke code erbij geeft maakt dit veel kans op slagen.

Voordeel is dat geen nieuwe sleutels hoeft aan te schaffen omdat de auto deze al kent, wel het advies om de mist gebruikte dan te gaan gebruiken

Succes !
Sorry was wat te voorbarig, deze mogelijkheid is niet meer aanwezig helaas. :oops:

Maar heb wel een goede optie voor je. Ga naar een goede sleutelmaker en die kan de baard "lezen" van je sleutel en deze koppelen aan de code die daarbij hoort.
Einig nadeel is wel dat men verwacht dat je een sleutel aanschaft

Volvo fan je hebt een PM
Volvo fan
2nd Gear member

Hallo allemaal,

Het contactslot is vervangen! :) Gelukkig met de goede code. Dus kan hem met de orginele sleutel gewoon weer starten! Ipv met verschilende sleutels, waar ik bang voor was.
En dit allemaal voor € 310.- bij de VV dealer! Tewijl het slot volgens mij € 270,-kost :?: :?:
Bedankt voor de reaties!

Groet Volvo fan
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”