Van mijn 460 1.8i uit 1996 blijft de accu spanning afgeven.
Een proeflampje tussen de - pool en de massa kabbel blijft branden,ook als alle zekeringen er uit zijn.
Als de massakabel op de accu blijft zitten is de accu na 2 dagen leeg.
Wie weet de oplossing ?
Ik zou zeer dankbaar zijn.
GROOT ELECTRISCH PROBLEEM !!!!!
tussen de min en massa das toch hetzelfde?
allebei min
wat je kan proberen is de massa kabel eens schoonmaken(roestvorming)
en op een ander punt aan de cass vast zetten
heb ik ook gedaan
allebei min
wat je kan proberen is de massa kabel eens schoonmaken(roestvorming)
en op een ander punt aan de cass vast zetten
heb ik ook gedaan
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 30.01.2006 - 11:44
- Locatie: tholen
hallo
ik snap je niet helemaal waar meet jij nou spanning?
je accu geeft altijd rond de 12volt of iets meer.
ik denk dat jij lekspanning bedoeld.
maar als je alle zekeringen er uit hebt gehad en hij lekt nog steeds is dat vreemd.
meestal komt dit dan door een slechte massa.
zorg dat de kabel en accu pool mooi blank zijn ook op het punt waar de accu aan de autovast zit.ik zelf doe er altijd nog een beetje kopervet tussen.
kijk ook even de deurschakelaars na op corrosie.zit er alarm op?
anton460
ik snap je niet helemaal waar meet jij nou spanning?
je accu geeft altijd rond de 12volt of iets meer.
ik denk dat jij lekspanning bedoeld.
maar als je alle zekeringen er uit hebt gehad en hij lekt nog steeds is dat vreemd.
meestal komt dit dan door een slechte massa.
zorg dat de kabel en accu pool mooi blank zijn ook op het punt waar de accu aan de autovast zit.ik zelf doe er altijd nog een beetje kopervet tussen.
kijk ook even de deurschakelaars na op corrosie.zit er alarm op?
anton460
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Als je wil weten of hij lek spanning heeft moet je dat met een ampère meter doen en niet met een lampje want dan zoek de stroom gewoon een weg via je dynamo
En je meet het door je plus los te halen en de amp meter tussen je pool en de accu te zetten !!LET OP!! zet niet je contact aan want heb je kans dat je amp meter in rook op gaat (tenzij je een amptang hebt).
Accu's kunnen ook inwendig lekken he, als de platen krom getrokken of gesulfateerd zijn door komplete leeg loop.
En je meet het door je plus los te halen en de amp meter tussen je pool en de accu te zetten !!LET OP!! zet niet je contact aan want heb je kans dat je amp meter in rook op gaat (tenzij je een amptang hebt).
Accu's kunnen ook inwendig lekken he, als de platen krom getrokken of gesulfateerd zijn door komplete leeg loop.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07