Oja, hier een fotootje van mijn V40:

Nu was ik zelf niet helemaal tevreden over de Hu1205. Hij staat erg mooi, zo geïntegreerd in het dashboard, maar het geluid vind ik persoonlijk wat mager en er zit standaard geen AUX in voor mijn iPod op. Ik weet dat voor die laatste oplossingen zijn, maar ik zet dan net zo lief mijn Sony uit de vorige auto erin. Navigatie gebruik ik amper en als ik die nodig heb pak ik de Tomtom.
Alzo geschiedde. Verloopkabeltje bij de Conrad besteld en die Sony erin gehangen. Nu hoor ik direct een enorme verbetering wat betreft het geluid, diepere bass en hoog is meer crisp, als je begrijpt wat ik bedoel. Nu kan ie ook meteen een stuk harder, ik begreep dat die HU1205 maar 4x25W heeft en die Sony 2x zo veel! Maar dit gaat over het geluid aan de voorkant, de 2 speakers in de deuren en die tweeters in het dashboard. Achter klinkt het flink beroerd opeens heel zacht en het kraakt, en van de sub hoor ik nu opeens helemaal niks meer.
Nu kan ik me herinneren dat ik de high performance set heb, inclusief versterker (en subwoofer dus). Ik heb het idee dat het hier mis gaat. Misschien krijgt de versterker teveel input nu en heeft ie een aux signaal nodig ipv een speaker out signaal. Dus ik heb gisteravond twee tulpjes aan het verloopstekkertje gesoldeerd en deze in mijn Sony (rear out) geprikt. Nu hoor ik helemaal niks meer, misschien heel zacht als ik m voluit zet, maar dat kan ook ruis zijn ofzo. Het ligt niet aan de rear out, want als ik m in de front out prik mute het signaal van mijn voorspeakers en hoor ik achter nog steeds niets.
Gisteren had ik geen zin meer om de boel terug te solderen, maar kan iemand mij inzicht verschaffen in wat ik fout doe?
Bedankt!