Nieuw model achterlichten op oud model 440
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ja ik bedoel de zekeringen in de zekeringen kast als bv. links stuk is heb je achter aan beide kanten nog 1 lamp branden 

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 4th Gear member
Ow zo, ja dat klopt idd...
Maar zou de unit dan niet het verschil meten tussen de twee lampen, maar wellicht de totale weerstand of zo? Kan me voorstellen dat die groter is geworden met allemaal die kabeltjes en verbindingen ertussen...
Maar zou de unit dan niet het verschil meten tussen de twee lampen, maar wellicht de totale weerstand of zo? Kan me voorstellen dat die groter is geworden met allemaal die kabeltjes en verbindingen ertussen...
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- .::VOLVO::.
- 2nd Gear member
- Contacteer:
-
- 4th Gear member
Hier de plaatjes van het eindresultaat!
Let maar niet op de kwaliteit van de plaatjes en hoe vies de auto is, ben net even snel voor het donker naar buiten gesprint voor het maken van de foto's...

Ik vind het zelf erg mooi geworden, nu nog een keer een balk tussen de lampen en het is helemaal af (eens op de sloop gaan kijken of we die op de kop kunnen tikken).
Alleen jammer dat het lampje op het dash nog blijft branden, hoop dat ik dat met doorsolderen van de verbindingen kan oplossen, maar daar heb ik de komende dagen vrees ik geen tijd voor! Projectje voor het weekend of zo...
Let maar niet op de kwaliteit van de plaatjes en hoe vies de auto is, ben net even snel voor het donker naar buiten gesprint voor het maken van de foto's...

Ik vind het zelf erg mooi geworden, nu nog een keer een balk tussen de lampen en het is helemaal af (eens op de sloop gaan kijken of we die op de kop kunnen tikken).
Alleen jammer dat het lampje op het dash nog blijft branden, hoop dat ik dat met doorsolderen van de verbindingen kan oplossen, maar daar heb ik de komende dagen vrees ik geen tijd voor! Projectje voor het weekend of zo...
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 4th Gear member
Ik kon makkelijk aan dit setje komen, en aangezien ik het zo al een hele verbetering vond ben ik niet meer verder gaan zoeken naar de lichten met de witte knipperlichten (had ook begrepen dat die laatste serie vrij moeilijk te vinden is...?)
Het eigenlijke doel was ook het oplossen van een lekkage aan het achterlicht, en pas toen ik ging zoeken naar een andere unit kwam ik op het idee van de units van het nieuwe model.
Het eigenlijke doel was ook het oplossen van een lekkage aan het achterlicht, en pas toen ik ging zoeken naar een andere unit kwam ik op het idee van de units van het nieuwe model.
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik vind dit trouwens ook moooier staan bij deze kleur!
Je kan overigens ook het lamp-controle-lampje uit je klokkenset draaien
Je kan overigens ook het lamp-controle-lampje uit je klokkenset draaien

Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
-
- 4th Gear member
Nee stoor me ook niet aan de kleur, vind het erg mooi geworden. En het mooiste is dat het een gewoon mens niet eens zal opvallen (vind ik beter dan van die lelijke lexuslampen waarmee je het hele design van de auto vern*kt)...
Lampje eruit draaien word mijn laatste optie, ga eerst proberen om het zo op te lossen, zou het jammer vinden als het niet meer werkt ik vind het namelijk een leuk systeem.
Lampje eruit draaien word mijn laatste optie, ga eerst proberen om het zo op te lossen, zou het jammer vinden als het niet meer werkt ik vind het namelijk een leuk systeem.
-
- 4th Gear member
Ehem ehem... Ik weet nu waarom mijn remlichtcontrole lampje bleef branden.... En ik schaam me diep!! :oops:
Ik had de pitjes van de oude units overgezet naar de nieuwe, alleen niet gezien dat de oude unit 1 lampje van 10w had, terwijl bij de nieuwe lampen beide dimlichten 5w zijn, ik had dus een 5w en een 10w in de nieuwe units gedraaid. Dus terecht dat de control lamp aanbleef!
Bedankt voor het meedenken, en ik ga ff me ff verder schamen :oops: :oops: ...
Ik had de pitjes van de oude units overgezet naar de nieuwe, alleen niet gezien dat de oude unit 1 lampje van 10w had, terwijl bij de nieuwe lampen beide dimlichten 5w zijn, ik had dus een 5w en een 10w in de nieuwe units gedraaid. Dus terecht dat de control lamp aanbleef!
Bedankt voor het meedenken, en ik ga ff me ff verder schamen :oops: :oops: ...
-
- 4th Gear member
Links achter in de kofferbak. Zit achter het paneel waar de gordels doorheen gaan. De unit is gewoon een klein kastje met twee grote stekkers aan twee kanten met een heleboel kabels...
-
- Starter
bij mij blijft het lampje na het starten een tijdje branden en gaat dan pas uit is dit normaal ? heb de auto net 2 dagen een volvo 460 1.8i van 95
alle lampen branden en werken....
alle lampen branden en werken....
-
- 4th Gear member
Start maar eens en trap daarna meteen op de rem... Als het goed is gaat ie dan meteen uit, hij moet namelijk eerst de remlichten kunnen controleren (en dat gebeurt pas bij de eerste keer dat je ze gebruikt).
Als je je verveelt kun je trouwens proberen om het lampje zolang mogelijk aan te houden (niet aan te raden in een drukke buurt).

Als je je verveelt kun je trouwens proberen om het lampje zolang mogelijk aan te houden (niet aan te raden in een drukke buurt).