misschien is dit al vaker behandeld, maar ik heb een probleem met het geluid uit m'n luidspreker in de hoofdsteun.
de kwaliteit is zeer slecht bij snelheden boven de 80 km/u, het is net of de luidspreker 'gedemt' is. volume al op maximaal ingesteld maar ook dat heeft niets geholpen.
ik zit zelf te denken aan het vervangen van de luidspreker in de hoofdsteun, danwel het aanleggen van een nieuw luidspreker systeem in de auto.
iemand ervaring hiermee of ideeen of tips?
gedempt geluid uit luidspreker in hoofdsteun
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb zo'n speaker in m'n V70 classic gehad, en ik heb er 1 woord voor: Waardeloos.
Je moet je hoofd een kwartslag draaien en je oor tegen de hoofdsteun drukken om iets te kunnen verstaan. En dat bij > 80 km/u. Ik zou gewoon op zoek gaan naar de speaker van Nokia en deze onder je dashboard inbouwen. Kost haast niets en hebt weer een goed geluid. Ik heb destijds de keuze gemaakt voor een mutebox met geluid via de boxen. Goed geluid, maar hangt wel een prijskaartje aan.
Je moet je hoofd een kwartslag draaien en je oor tegen de hoofdsteun drukken om iets te kunnen verstaan. En dat bij > 80 km/u. Ik zou gewoon op zoek gaan naar de speaker van Nokia en deze onder je dashboard inbouwen. Kost haast niets en hebt weer een goed geluid. Ik heb destijds de keuze gemaakt voor een mutebox met geluid via de boxen. Goed geluid, maar hangt wel een prijskaartje aan.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Thijs
- 7th Gear member
Oceanracer, wat houdt zo een mutebox precies in? En kan ik dat ook op mijn HU603 radio inbouwen?Ik heb destijds de keuze gemaakt voor een mutebox met geluid via de boxen
Paar dagen geleden ook al wat naar gevraagd, maar ik lees nu eigenlijk dit topic pas..
Ik hoor het graag van je wat het is en wat het eventueel zou gaan kosten!
BVD, Thijs
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Thijs
- 7th Gear member
Thnx Hans,
Echter heb ik de 603 en wordt de radio al gemute als de telefoon gaat. Alleen het geluid van de telefoon moet nog over de radio, dat zou het mooiste zijn!
Grtz Thijs
Echter heb ik de 603 en wordt de radio al gemute als de telefoon gaat. Alleen het geluid van de telefoon moet nog over de radio, dat zou het mooiste zijn!
Grtz Thijs
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Stuur je vraag eens door naar Bob van Volvotech. Ik denk dat hij een oplossing voor je kan verzinnen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- Starter
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem dus hou me aub op de hoogte van de eventuele oplossing.
In de VADIS staat het volgende over dit probleem. Ik ben er echter nog niet aan toegekomen om dit te proberen
Mvg.
Johannes Hofman
Ik heb hetzelfde probleem dus hou me aub op de hoogte van de eventuele oplossing.
In de VADIS staat het volgende over dit probleem. Ik ben er echter nog niet aan toegekomen om dit te proberen
Mvg.
Johannes Hofman
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S60 T5 Geartronic
- lancer
- 6th Gear member
Dit zou wel eens tot de oplossing kunnen leiden. Ik heb ook zo'n systeem gehad met speaker in de hoofdsteun en ik vond het geweldig. Werkte enorm goed.
Ik kan me echter wel voorstellen dat de lijm van de speaker in de loop van de jaren loslaat en dat de speaker b.v. een kwart slag gedraaid is.
Als er genoeg speling op de snoer zit hoef je de kabel wellicht niet eens door te snijden. Als je goed voelt aan de bovenkant van de achterkant van de stoel, kun je recht onder de poten van de hoofdsteun 2 rechthoekige knoppen voelen. Als de deze indrukt kun je de hoofdsteun omhoog trekken.
Ik kan me echter wel voorstellen dat de lijm van de speaker in de loop van de jaren loslaat en dat de speaker b.v. een kwart slag gedraaid is.
Als er genoeg speling op de snoer zit hoef je de kabel wellicht niet eens door te snijden. Als je goed voelt aan de bovenkant van de achterkant van de stoel, kun je recht onder de poten van de hoofdsteun 2 rechthoekige knoppen voelen. Als de deze indrukt kun je de hoofdsteun omhoog trekken.
- Packmann
- 1st Gear member
Vanmiddag die hoofdsteun er maar eens afgehaald, en de bekelding losgemaakt. Ook bij mij was het geluid van mindere kwaliteit. Met mijn hand erin stelde ik was dat de speaker gekanteld was.lancer schreef:Dit zou wel eens tot de oplossing kunnen leiden.
Dus logische gedachte dan de bekeleding er maar af halen speaker netjes terug zetten en met wat warme lijm fixeren.
De afbeelding spreekt voor zich.
Alleen die zwanenhals aan de hoofdsteun is er met geen mogelijkheid af te krijgen, wat ik ook probeerde is geen beweging in te krijgen.
Wel kon ik op gevoel de speaker met veel geduld en pielen weer in de goed postite plaatsen maar kan er natuurlijk op wachten dat dit tijdelijk zal zijn. Het geluid is in ieder geval weer als vanouds.
Weet iemand hoe die zwanenhals -natuurlijk- zonder schade is te verwijderen?
Laat het even weten als je het weet alsvast bedankt.
- hadico
- 5th Gear member
Het dekseltje van de microfoon kan er wel af maar de pootjes die dit op zijn plaats houden sneuvelen snel , waar je dus onder/tussen moet zie te komen is het bovenste dekseltje op het draaipunt van de microfoon als je dit eraf hebt dan is het alleen opletten dat je de (dunne) draad niet beschadigt.
Misschien kan .....HOFMANTJ....een plaatje uit de onderdelencatalogus van vadis plaatsen dit verduidelijkt een hoop.
Misschien kan .....HOFMANTJ....een plaatje uit de onderdelencatalogus van vadis plaatsen dit verduidelijkt een hoop.
- Thijs
- 7th Gear member
Bij mij zit de microfoon in de binnenspiegel.. Dus dat probleem heb ik niet...hadico schreef:Het dekseltje van de microfoon kan er wel af maar de pootjes die dit op zijn plaats houden sneuvelen snel , waar je dus onder/tussen moet zie te komen is het bovenste dekseltje op het draaipunt van de microfoon als je dit eraf hebt dan is het alleen opletten dat je de (dunne) draad niet beschadigt.
Ik zal ook es een mailtje naar volvotech sturen, nog niet aan toe gekomen..
Het zal toch moeten lukken het geluid via de luidsprekers ten gehore te brengen??
- Thijs
- 7th Gear member
Wel heren,
Reactie gehad van Volvotech, Bob thanks!
De oplossing zit hem in het aanschaffen of repareren van een nieuw speakertje in de hoofdsteun OF een hoop soldeerwerk plus plm 150€ voor het aansluiten op de speakers van de radio..
Hmm, dure oplossing denk ik.. Ik denk dat ik eerst maar eens het speakertje eruit wip en kijk of die nog wel goed is. Dan zie ik wel even verder.
.
Reactie gehad van Volvotech, Bob thanks!
De oplossing zit hem in het aanschaffen of repareren van een nieuw speakertje in de hoofdsteun OF een hoop soldeerwerk plus plm 150€ voor het aansluiten op de speakers van de radio..
Hmm, dure oplossing denk ik.. Ik denk dat ik eerst maar eens het speakertje eruit wip en kijk of die nog wel goed is. Dan zie ik wel even verder.
.
Heren,
Ik heb waarschijnlijk met hetzelfde probleem te kampen. Nu las ik in een van de bovenstaande berichten dat je de hoofdsteun middels twee 'knoppen' onder de bekleding kan verwijderen. Gezocht tot ik 'n ons weeg, maar geen knoppen te vinden. Wie weet raad?
Betreft hier leren elektrische stoelen uit een S80 van bouwjaar 2001. Wie kan mij verder op weg helpen...
Vast bedankt!
Ik heb waarschijnlijk met hetzelfde probleem te kampen. Nu las ik in een van de bovenstaande berichten dat je de hoofdsteun middels twee 'knoppen' onder de bekleding kan verwijderen. Gezocht tot ik 'n ons weeg, maar geen knoppen te vinden. Wie weet raad?
Betreft hier leren elektrische stoelen uit een S80 van bouwjaar 2001. Wie kan mij verder op weg helpen...
Vast bedankt!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Inmiddels in de praktijk een andere oplossing geprobeerd bij een klant.
Achterop de telefoonunit (moet wel de unit voorin zitten!) zit de uitgang naar de speaker (en microfoon etc.).
Deze domweg afgeknipt en een muteset tussengezet.
Perfecto. Geluid uit linker deur speaker, opgelost.
Ben zelf niet zo handig met bekleding (maak het altijd maar kapot) kan me voorstellen dat meerdere daar tegen aan hikken.
Dit is wel de eenvoudigste oplossing denk ik.
Achterop de telefoonunit (moet wel de unit voorin zitten!) zit de uitgang naar de speaker (en microfoon etc.).
Ben zelf niet zo handig met bekleding (maak het altijd maar kapot) kan me voorstellen dat meerdere daar tegen aan hikken.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 2nd Gear member
Wat zijn de kosten om dit te doen?VolvoTech schreef:Inmiddels in de praktijk een andere oplossing geprobeerd bij een klant.
Hoe klinkt het geluid? Beter of slechter dan het "hoofdsteun" speaker geluid? Ben benieuwd.
Kan je het ook uit beide speakers voor tegelijk krijgen?