Zo, ik ben vandaag terug gekomen uit Amerika. Bij het Ibis hotel heb ik ook mijn "nieuwe" Volvo weer terug gevonden. Een beetje vreemd was dat: het enige dat ik met deze auto had gedaan, was ophalen bij de garage en naar Amsterdam rijden en hem daar 16 dagen achter laten. Ik had nog niet helemaal het gevoel dat dit MIJN auto is....
Goed: jetlag; dus vandaag heb ik mij even beperkt tot zaken die er echt toe doen: Even checken hoe het met de verzekering is afgelopen.
Het goede nieuws is dat alles afgehandeld zoals door de expert was afgesproken. De verzekering heeft de dagwaarde uitgekeerd en ik heb daarboven nog de waarde van het wrak gekregen zoals door de opkoper was betaald. Vooraf had de expert aangegeven dat ik 13000 euro zou krijgen (Volvo S60 2001, 2.4 140pk - Edition - automaat, 140000km, zonder navigatie en carkit en sunblinds). Ik heb dat ook gekregen. Aangezien de dagwaarde door de verzekering gewoon werd overgemaakt, maar de waarde van het wrak contant aan mij werd uitbetaald via het schadebedrijf moest ik ook nog naar de bank (autohandelaren doen bijna alles in briefjes van 100... en dan is je portemonnaie zo dik dat dit niet lekker meer zit ). Ik vond dit wel een beetje een vreemde manier van zaken doen, maar ik begreep dat dit aan de verzekering ligt (heeft iemand anders dezelfde ervaring (contanten voor het wrak)?
Ik zal deze week de "nieuwe" auto wassen en er enkele plaatjes van maken. Die zal ik dan posten op het forum.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Het laatste dat ik te horen heb gekregen is dat De Rooy heeft meegewerkt aan het opsporen van hun chauffeur en dat de officier van justitie nog moest bepalen of er vervolging zou plaats vinden. Dit laatste omdat de politie van mening was dat het voor de chauffeur niet onopgemerkt zou kunnen zijn dat je met je voorwiel een andere auto van de weg drukt.
Of dat het OM idd tot strafvervolging is overgegaan weet ik dus niet.
Het is voor de verzekeringen duidelijk bij wie de schuldvraag ligt. Dus over enkele weken verwacht ik ook mijn eigen risico terug betaald te krijgen en weer een schone lei mbt. bonus malus.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
plim schreef:Zo, ik ben vandaag terug gekomen uit Amerika. Bij het Ibis hotel heb ik ook mijn "nieuwe" Volvo weer terug gevonden. Een beetje vreemd was dat: het enige dat ik met deze auto had gedaan, was ophalen bij de garage en naar Amsterdam rijden en hem daar 16 dagen achter laten. Ik had nog niet helemaal het gevoel dat dit MIJN auto is....
Goed: jetlag; dus vandaag heb ik mij even beperkt tot zaken die er echt toe doen: Even checken hoe het met de verzekering is afgelopen.
Het goede nieuws is dat alles afgehandeld zoals door de expert was afgesproken. De verzekering heeft de dagwaarde uitgekeerd en ik heb daarboven nog de waarde van het wrak gekregen zoals door de opkoper was betaald. Vooraf had de expert aangegeven dat ik 13000 euro zou krijgen (Volvo S60 2001, 2.4 140pk - Edition - automaat, 140000km, zonder navigatie en carkit en sunblinds). Ik heb dat ook gekregen. Aangezien de dagwaarde door de verzekering gewoon werd overgemaakt, maar de waarde van het wrak contant aan mij werd uitbetaald via het schadebedrijf moest ik ook nog naar de bank (autohandelaren doen bijna alles in briefjes van 100... en dan is je portemonnaie zo dik dat dit niet lekker meer zit ). Ik vond dit wel een beetje een vreemde manier van zaken doen, maar ik begreep dat dit aan de verzekering ligt (heeft iemand anders dezelfde ervaring (contanten voor het wrak)?
Ik zal deze week de "nieuwe" auto wassen en er enkele plaatjes van maken. Die zal ik dan posten op het forum.
Mijn ervaring is ook dat het wrak contant word afgerekend.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR XC70 D5 Polar+ 2016 GT V70 NN D5 my 2012 V70N 2.4D 2007 Edition Classic V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6 C30 summum 2.4i V40 phase II 2.0T 2002 AT VW Polo 1.4 kaal...