Als dat het geval zou zijn,zouden ze beter het huidig model nog laten doorlopen.Anders meer dan een jaar tussen,dan kunnen ze dit segment wel vergeten!n dat tegen de nieuwe S60 in produktie gaat, het al bijna half 2010 zal zijn.
goed nieuws voor Gent
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het huidig model stopt rond week 10/2009, den toerist gaat mij niet uitleggen dat ze dan tot half 2010 nodig gaan hebben om een nieuw van de band af te laten lopen, ik ga derhalve nog steeds voor augustus 2009.
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Voor goed te zijn moest eigenlijk de nieuwe S60 ongeveer 5 a 6 maand na nieuwe V70 (huidige) op de markt gekomen zijn. Blijkbaar zag Ford dit anders en gaven ze voorang aan het toen best verkopende model, de V70. ( want ja het moet allemaal zo veel mogelijk opbrengen) Nu raakt de S60 stilletjes wat verouderd tegen de rest van de familie, dat weten wij ook. mijn inziens doen ze bij Ford aan korte termijn denken, met alle gevolgen vandien. Dus met andere woorden een gat van ruim een jaar tussen S60 & S60. Hopelijk leren ze uit hun 'fouten'.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
we zitten momenteel in augustus 2008, als men in belgie niet bij machte is om met een maand of 12 een nieuwe S60 neer te gaan zetten verdiend men het heel simpel om gesloten te gaan worden (en Ford om failliet te gaan)den toerist schreef:Voor goed te zijn moest eigenlijk de nieuwe S60 ongeveer 5 a 6 maand na nieuwe V70 (huidige) op de markt gekomen zijn. Blijkbaar zag Ford dit anders en gaven ze voorang aan het toen best verkopende model, de V70. ( want ja het moet allemaal zo veel mogelijk opbrengen) Nu raakt de S60 stilletjes wat verouderd tegen de rest van de familie, dat weten wij ook. mijn inziens doen ze bij Ford aan korte termijn denken, met alle gevolgen vandien. Dus met andere woorden een gat van ruim een jaar tussen S60 & S60. Hopelijk leren ze uit hun 'fouten'.
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Euch vergeet de C30, S40, V50 & XC60 niet hé.bart simpson schreef:
Ford is alleen geinteresseerd in omzet en winst, dan ga je gedurende 1 jaar geen auto's bouwen? doe die fabriek dan meteen dicht

XC 60 vult voorlopig het gat 'S60' op.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
jij weet zeker erg weinig van marketing? de XC60 lijkt vooralsnog het antwoord op een niet door Volvorijders gestelde vraag.....den toerist schreef:XC 60 vult voorlopig het gat 'S60' op.bart simpson schreef:
Ford is alleen geinteresseerd in omzet en winst, dan ga je gedurende 1 jaar geen auto's bouwen? doe die fabriek dan meteen dicht
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Wij wel, wij zijn noeste werkers zulle.bart simpson schreef:]we zitten momenteel in augustus 2008, als men in belgie niet bij machte is om met een maand of 12 een nieuwe S60 neer te gaan zetten verdiend men het heel simpel om gesloten te gaan worden (en Ford om failliet te gaan)

Maar ik geloof dat je het nog niet helemaal begrepen hebt, zucht... :?
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Marketing was inderdaad mijn vak niet, helaas, anders zat ik daar ook op een bureautje.
XC60 is het antwoord op BMWX3, Mercedes GLK, Audi Q5.
XC60 is het antwoord op BMWX3, Mercedes GLK, Audi Q5.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Kijk alleen maar naar de gigantische aanloop die de XC60 nodig heeft.
Media aandacht begin dit jaar. Foldertje in de Autovisie vorige maand en tegen de tijd dat ie echt bij de dealer te zien is zijn mensen 'm al weer vergeten.. Die XC60 had gewoon bij de dealer moeten staan toen dat AV blaadje uit kwam.
Maarja.. Ik ben het met je eens dat een gat tussen twee modellen niet goed is. Dit heb je bij Honda ook kunnen zien met de Accord Coupe. Plotseling geen Coupe meer leverbaar en pas een paar jaar later weer een US Coupe gaan aanbieden maar toen hadden de klanten er geen vertrouwen meer in.
Het goede nieuws is nu iig dat de S60 een opvolger krijgt. Dat is beter nieuws dan geen nieuws. Verder is het hopen dat met de aanpassing aan de productielijn voor de XC60 de tooling voor de S60 ook grotendeels op de rit is. Als de S60 nummer 4 of, na de V50, nummer 5 op het grotere platform is dan zal de omschakeling misschien sneller kunnen verlopen.
En het is weer tijd voor een dikke 5 cylinder handbak! :crazyeyes:
Media aandacht begin dit jaar. Foldertje in de Autovisie vorige maand en tegen de tijd dat ie echt bij de dealer te zien is zijn mensen 'm al weer vergeten.. Die XC60 had gewoon bij de dealer moeten staan toen dat AV blaadje uit kwam.
Maarja.. Ik ben het met je eens dat een gat tussen twee modellen niet goed is. Dit heb je bij Honda ook kunnen zien met de Accord Coupe. Plotseling geen Coupe meer leverbaar en pas een paar jaar later weer een US Coupe gaan aanbieden maar toen hadden de klanten er geen vertrouwen meer in.
Het goede nieuws is nu iig dat de S60 een opvolger krijgt. Dat is beter nieuws dan geen nieuws. Verder is het hopen dat met de aanpassing aan de productielijn voor de XC60 de tooling voor de S60 ook grotendeels op de rit is. Als de S60 nummer 4 of, na de V50, nummer 5 op het grotere platform is dan zal de omschakeling misschien sneller kunnen verlopen.
En het is weer tijd voor een dikke 5 cylinder handbak! :crazyeyes:
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een over de top rakende niche, daar moet je inderdaad bij zijn.... (en al zeker met de geheel verkeerd gekozen benzinemotorenlijn)den toerist schreef:Marketing was inderdaad mijn vak niet, helaas, anders zat ik daar ook op een bureautje.
XC60 is het antwoord op BMWX3, Mercedes GLK, Audi Q5.
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Inderdaad, want anders pikken ze alle kaas voor je neus weg. Hij komt nu mischien een beetje op een verkeerd moment, nu de olie prijzen de pan uit swingen. Maar dat heb je als constructeur helemaal niet in de hand.
Het tij zal wel keren (hopelijk).
Het tij zal wel keren (hopelijk).
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Iemand die em echt wil, die koopt hem toch of er nu een zware benzine motor inligt of niet.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
in Scandinavie heeft men die benzinemotor al uit het programma gehaald, die geven tenminste nog blijk van gezond verstandden toerist schreef:Iemand die em echt wil, die koopt hem toch of er nu een zware benzine motor inligt of niet.
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Wat gaan ze daar dan doen in Scandinavië, met al die diesels? Ze rijden er nog thans liever op benzine en op E85.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33102
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En toch waren er net heel wat mensen die al een XC60 besteld hadden, de helft downgraders van een XC90 en sommige upgraders van een V70. Niet de doelgroep die Volvo voor ogen had, namelijk de huidige C30/V50 rijders....
Verder schitterende bak hoor, maar ik sluit me aan bij Bart dat Volvo toch wel redelijk snel die band om moet toveren voor de New S60. En dan doen ze binnen 4 maanden hoor. Maar wel even een gat dat er niks wordt geproduceerd. Verder het verhaal dat die mensen een jaar getraind moeten worden voor een nieuwe auto baart me wel zorgen.
Verder schitterende bak hoor, maar ik sluit me aan bij Bart dat Volvo toch wel redelijk snel die band om moet toveren voor de New S60. En dan doen ze binnen 4 maanden hoor. Maar wel even een gat dat er niks wordt geproduceerd. Verder het verhaal dat die mensen een jaar getraind moeten worden voor een nieuwe auto baart me wel zorgen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- mk1lowdriver
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 17.11.2007 - 21:57
- Locatie: Kalken
nu je moet wel weten dat eigenlijk de nieuwe S60 op het platform van de nieuwe XC60 zal gebouwd worden, dus eigenlijk zal het meeste uiterlijk veranderen hoor.
het is niet zo dat de wagen volledig nieuw moet worden aan geleerd.
de handelingen, kabels, fichen, enz. zullen volgens mij grotendeels hetzelfde zijn
volgens mij zullen er maar een paar kleine veranderingen moeten gebeuren, en dus zal de opleiding ook niet zo spectaculair zijn als bij vb. nu de nieuwe XC60.
want daar zijn nu alle handelingen, tools, kabels, enz. volledig nieuw.
om een vb. te geven, als de C30 op kwam hebben we ook bijna niks moeten bij leren, omdat alle handelingen "bijna" dezelfde waren, eens je een bepaalde kabel, of fiche,of plugje, gewoon bent, speelt het geen rol, in wat voor wagen je het monteerd hé
dus ja, het is eventjes afwachten wat het zal geven hé, maar ik denk wel dat ze redelijk vlug met het model zullen opkomen hoor
bij ons is er toch al de vraag gesteld wie intresse zou hebben om naar Zweden te gaan
het is niet zo dat de wagen volledig nieuw moet worden aan geleerd.
de handelingen, kabels, fichen, enz. zullen volgens mij grotendeels hetzelfde zijn
volgens mij zullen er maar een paar kleine veranderingen moeten gebeuren, en dus zal de opleiding ook niet zo spectaculair zijn als bij vb. nu de nieuwe XC60.
want daar zijn nu alle handelingen, tools, kabels, enz. volledig nieuw.
om een vb. te geven, als de C30 op kwam hebben we ook bijna niks moeten bij leren, omdat alle handelingen "bijna" dezelfde waren, eens je een bepaalde kabel, of fiche,of plugje, gewoon bent, speelt het geen rol, in wat voor wagen je het monteerd hé
dus ja, het is eventjes afwachten wat het zal geven hé, maar ik denk wel dat ze redelijk vlug met het model zullen opkomen hoor
bij ons is er toch al de vraag gesteld wie intresse zou hebben om naar Zweden te gaan
wagenpark:
- Volvo V50 D5
- Golf cabrio'79 G60
- Volvo V50 D5
- Golf cabrio'79 G60
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Mocht het scenario dat men dus 1,5 jaar vanaf nu nodig heeft om een nieuwe S60 van de lijn af te laten komen bewaarheid worden weet Volvo (of Ford) niet wat een hedendaagse consument verwacht, het verklaard de verliezen van Ford mogelijk wel wat beter.den toerist schreef:Ik denk dat je niet echt goed op de hoogte bent hoe een hedendaagse fabriek draait.![]()
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20570
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
And on that bombshell of mister Bart Simpson laten we het erbij.
Aan allen die nog zo op hem katten!
Bart Simpson weet wat de klanten vragen! Als er niet binnen nu en een jaar een nieuwe S60 is dan is Volvo nog verder van huis. Daar heeft hij gewoon gelijk in.
Ford neemt de laatste tijd heeeeeel slechte beslissingen. Maar ja een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Aan allen die nog zo op hem katten!
Bart Simpson weet wat de klanten vragen! Als er niet binnen nu en een jaar een nieuwe S60 is dan is Volvo nog verder van huis. Daar heeft hij gewoon gelijk in.
Ford neemt de laatste tijd heeeeeel slechte beslissingen. Maar ja een kat in het nauw maakt rare sprongen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
En het meest vreemde van de zaak is dat de XC90 met een GT net zo veel verbruikt dan een XC60.Paul schreef:En toch waren er net heel wat mensen die al een XC60 besteld hadden, de helft downgraders van een XC90 en sommige upgraders van een V70. Niet de doelgroep die Volvo voor ogen had, namelijk de huidige C30/V50 rijders...
De handbak daarintegen is zuiniger dan de XC90 7,5 t.o.v. 8,3 liter/100
Het enige wat het je natuurlijk scheelt is wegenbelasting en bijtelling en je hebt natuurlijk weer een nieuwe auto.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
XC60 T6 automaat staat op Zweeds kenteken voor 1840 kilo.. En dan alleen met een slurpende automaat.