Vragen rondom ETM...

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gast

Beers! schreef:
AlexV70 schreef:
C 30 T5 schreef:Je kunt toch eerst laten controleren !
Precies, kost maar een uurtje.
De dealer zegt dat het een dag kost.... Distributie en alles moet eraf om alleen te meten.
Klets..... :cry:
In het kleppendeksel zitten 20 boutjes en daardoor kan je de klepspeling meten.
Ze hebben zelfs een speciaal apparaatje die ze op de hall-sensor plek kunnen monteren, om de juiste stand van de nokkenas te bepalen.
Deze wijze van meten (speciaal apparaatje) is dan wel alleen voor indicatie.

Let op: sommige latere types hebben ze deze boutjes niet meer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Ik dacht al dat ik seniel aan het worden was :D
Gast

C 30 T5 schreef:Ik dacht al dat ik seniel aan het worden was :D
Dat zijn ze blijkbaar wel bij de Volvo-dealer waar @Beers! loopt.
Blijft natuurlijk kleine kans dat zijn auto niet is voorzien van die Torxboutjes.
Beers!
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 29.07.2007 - 17:50
Locatie: Leeuwarden

Ik zal eens even checken of ik de torxjes heb. Verder ben ik niet echt gelukkig met het advies: laat maar erger worden, dan kunnen we het beter traceren (quote gasspecialist).
Ook de opmerking van de gasspecialist dat als de computer geen storingen geeft de kleppen in orde zijn vind ik vreemd.

Eigenlijk ben ik niets opgeschoten na mijn bezoek aan de dealer en de gasspecialist.... Ik baal ondertussen wel van het schokken met optrekken en het gebrek aan power.

Ik heb nog steeds drie opties volgens mij: ETM, kleppen en LPG-pomp.
Volvo 460 1.8i DL LPG 1993
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
Gast

Tja, als je te laat bent krijg je dit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Beers!
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 29.07.2007 - 17:50
Locatie: Leeuwarden

Kun je dat zien als de torxen los zijn en het kapje verwijderd?
Volvo 460 1.8i DL LPG 1993
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
Gast

Beers! schreef:Kun je dat zien als de torxen los zijn en het kapje verwijderd?
Helaas, maar nu moet ik je teleurstellen. :wink:
Dat zie je pas als de cilinderkop gedemonteerd is.
Zie hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7288

Of met een minicameraatje via het bougiegat.
Er zullen weinig garages zijn met dergelijk specialistisch gereedschap. :P
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”